de Lucas-Santos, Sonia(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] This work follows the lines of innovation of the current context of the European Higher Education Area (EHEA). It has been developed within a Teaching Innovation Project in the 2016-2017 academic year, for the subject ...
Villagrasa Rozas, María; de Guerrero Manso, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The Legal and Social Fundamentals course for territorial and environmental
planning requires the knowledge and use of legal concepts whose terminology is
often complex and completely unknown to the average profile ...
[ES] El presente proyecto consiste en la propuesta real de un programa de TV por parte de los alumnos
de 2º curso del ciclo formativo superior de Realización de Proyectos Audiovisuales y Espectáculos
(RAE). Consiste en ...
Hernández Navarro, Yolanda(Universitat Politècnica de València, 2021-02-23)
[ES] La presente encuesta evidencia el grado de satisfacción del alumnado partícipe en una experiencia de aprendizaje colaborativo. Para ello, valora el tiempo dedicado y organización de los trabajos dentro del equipo, el ...
Pousada García, Thais; Vila Paz, Alba; Suárez Iglesias, Claudia; Villar Gómez, Ana; Alfonso Vázquez, Verónica; Santos del Riego, Sergio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] This communication presents the results of a collaborative and inclusive experience carried out in a subject of the Degree in Occupational Therapy (OT) and another of the “Program Espazo Compartido” (EC), of socio-labor ...
Ballesteros Martínez, Noelia(Universitat Politècnica de València, 2016-01-12)
[ES] Los modelos de consumo varían a lo largo del tiempo y toda época de crisis es simiente de cambios, entre ellos los sociales, los que representan a la sociedad en su conjunto, en su forma de enfrentarse al mundo, de ...
Sánchez Ruiz, Luis Manuel; Blanes Zamora, Sergio; Capilla Romá, Maria Teresa; García Mora, María Belén; LLobregat-Gomez, N.; Moll López, Santiago Emmanuel; Moraño Fernández, José Antonio; Roselló, María-Dolores(Facultad de Ciencias. Departamento de Matemáticas Fundamentales. UNED, 2018)
[ES] La Universitat Politècnica de Valencia (UPV) facilita la creación de equipos de
innovación y calidad educativa (EICE). Uno de dichos equipos es GRIM4E (GRoup of
Innnovative Methodologies and Assessment For Engineering ...
Messeguer-Dueñas, José; Vidaurre Garayo, Ana Jesús; Molina Mateo, José; Riera Guasp, Jaime; Martínez Sala, Rosa María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Peer assessment is a form of collaborative learning where students evaluate
the product of learning of other students. In our case, students perform two
types of evaluation related to effective communication: they ...
Martín Castejón, P.J.; Lafuente-Lechuga, M.; Faura-Martínez, U.; Puigcerver Peñalver, M.C.; Bote, M.(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] It is unusual to find collaborative learning experiences in higher education, even more rare is the use of this pedagogic tool in the development of the Bachelor Final Project. This work shows the implementation and ...
Madrid García, José; Bosch Roig, María del Pilar; Bosch Roig, Lucía(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-12-18)
[ES] Son muchos los objetivos que se pueden alcanzar con el uso de las ya no tan ‘nuevas tecnologías’: uno de sus enfoques puede ayudar a mejorar los canales de comunicación entre el alumno/a y el profesor. Comunicación ...
Grájeda Chacón, Alberto Freddy(Universitat Politècnica de València, 2016-04-07)
[EN] The research's goal is to determine if students report an improvement in their learning when using Web 2.0 tools. The study used the Wiki as a Web 2.0 tool because its collaborative work features, where several students ...
[ES] En esta innovación docente se ha abordado la problemática de la falta de motivación de los alumnos del grado de dirección y administración de empresas por las asignaturas del área de estadística, así como el aprendizaje ...
Pavón Vargas, Cristina Paola; Aldas, Miguel; Samper Madrigal, María Dolores; López Martínez, Juan(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] During the 2020/21 academic year, the active and collaborative learning methodology was implemented in the development of a laboratory practice of the Eco-efficient Materials course of the second year of the University ...
[EN] The introduction of new technology has dramatically changed the paradigm
of communication, particularly among young people who are currently our
university students.
This new form of communication, such as SMS, ...
Falcó Boudet, José; García Garcés, Miguel; Huertas Talón, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] This experience aimed to bring what students of specialties of Technology
and Computers of a teachers' training course have learned in the classroom
to the reality of their professional future. The main objective ...
Coll Aliaga, Peregrina Eloína; Martínez Llario, José Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-03-07)
[ES] En la evaluación de la asignatura de Distribución espacial del Máster Universitario en Ingeniería en Geomática y Geoinformación (MUIGG) de la Universitat Politècnica de València se utilizan, entre otras técnicas las ...
Costa Román, Óscar; Padilla Cortés, Alba(Universitat Politècnica de València, 2015-12-29)
[EN] Nowadays speak about the teaching without taking students as the main focus of the activity and not make use of the Information and Communications Technology ( ICT), is Difficult to understand. In another sense, we ...
Vicente-Almazán Pérez de Petinto, Gonzalo; Pérez Igualada, Javier; Portalés Mañanós, Ana; Sosa Espinosa, Asenet(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-05-13)
[ES] Para mejorar la docencia en el conjunto de las las asignaturas de urbanismo del Grado en Fundamentos de la Arquitectura de la ETSA-UPV, un grupo de profesores ha planteado un Proyecto Docente Innovativo basado en ...
[ES] El nuevo Espacio Europeo de Educación ha supuesto la incorporación de nuevas metodologías y dinámicas digitales en entornos formales como el ámbito universitario, motivando al alumnado a involucrarse en sus procesos ...
Martín Sánchez, Miguel Angel; Alonso Díaz, Laura(Universitat Politècnica de València, 2009-12-15)
[ES] Las universidades actuales se enfrentan al reto de actualizar no sólo sus recursos
tecnológicos, sino también, y quizá más profundamente, el conocimiento de los docentes y
su práctica pedagógica. Creemos que sólo ...