Gil Gil, Carmina(Universitat Politècnica de València, 2016-03-07)
[EN] The economic crisis of 2008 changed the paradigm of looking at economic problems, for example increasing unemployment. The effects of this fact have been prolonged during the years to the present day. Both the university, ...
[EN] This paper presents a global vision and some of the most relevant results of
CAPPLE project, "PLEs based lifelong learning skills: analysis of future
professionals and suggestions for improvement" founded by the ...
Sendra Compte, Sandra; Ivars Palomares, Alberto; Lloret Mauri, Jaime; Jiménez Herranz, José Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] In recent years, different universities with technical degrees are verbalizing the fact that the
percentage of women in technical or engineering careers is very low. In many occations, the
argument that the practical ...
Cabanés Cacho, Begoña; García Casarejos, Nieves; Romera, Israel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] This project uses the Learning-service methodology, which combines the acquisition of skills with the service for social organizations, and applies it to the students of a subject in the Degree "Finance and Accounting". ...
Moratalla Martínez, Eva(Universitat Politècnica de València, 2013-03-06)
[ES] En el entorno actual, continuamente se producen cambios tanto en las tipologías de los puestos de trabajo como en las cualificaciones que se necesitan para cubrir dichos puestos. Asimismo, cada vez son más necesarias ...
[ES] En este trabajo presentamos los resultados alcanzados por el equipo de profesores implicados en la docencia de las
asignaturas del primer curso y primer semestre del Grado en Ingeniería en Diseño
Industrial y ...
[ES] El Aprendizaje basado en Problemas (ABP) se ha presentado, desde sus inicios, como una
propuesta educativa innovadora, que se caracteriza porque el aprendizaje está centrado en
el estudiante, promoviendo que éste ...
Jordan-Lluch, Cristina; Sanabria-Codesal, Esther(Matemática Aplicada a la Ingeniería Civil ( MAIC), 2021-10-01)
[EN] In this work we present an activity included in the evaluation of some practices, whose
contents are related to the graph theory and its multiple applications to real problems. We
include some statements of the problems ...
Oltra Mestre, Maria J.; García Palao, Cristina; Flor Peris, Marisa; Boronat Navarro, Montserrat(Editorial Universitat Politècnica de València, 2012-12)
[EN] The design of a course requires the use of a reference model that integrates the different elements that form it, with the teacher function being that one of giving coherence to the course. The aim of this paper is ...
Villa Sánchez, A.(Universitat Politècnica de València, 2020-06-29)
[ES] Este artículo presenta un panorama del aprendizaje basado en competencias desde su origen en la creación del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES). El enfoque de Aprendizaje Basado en Competencias tuvo un origen ...
[EN] This communication describes the use of problem-based learning methodology for remote teaching of laboratory practices of Chemistry subjects in the Bachelor's Degree in Pharmacy. The virtualization was carried out ...
[ES] En este trabajo, se presenta una innovación docente que consiste en la aplicación de la metodología de Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) en la asignatura Biomecánica de cuarto curso del Grado en Ingeniería Mecánica ...
[EN] This communication describes the use of the challenge-based learning methodology (CBL)
for the teaching of subjects in the Degree in Criminalistics, with the aim of investigating what
the use of this methodology ...
[ES] La enseñanza universitaria en el ámbito de la Ingeniería ha estado tradicionalmente orientada al trabajo
individual del alumno, lo cual dificulta la adquisición de una de las aptitudes más valoradas en el
mercado ...
Gutiérrez Cruz, Alexandra; Sierra Rodríguez, Belinda(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This paper aims to systematize the objectives, educational process and
results of the "Project Service-Learning (hereinafter APS) on Cooperation
for Development", a proposal for educational innovation developed in ...
Estelles Miguel, Sofia; Albarracín Guillem, José Miguel; Palmer Gato, Marta Elena; Peris Ortiz, Marta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] In the actual context of Economics and Business degrees, the subject
Operation Management provide a wide variety of tools which appear to be
narrowly related to several main competences such as creativity, ...
Álvarez González, Mª Angeles; Gil Salvador, María Luisa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] One of the aspects of the Bologna Plan that has transcended the most is the incorporation of competencies that connect students with the labor market. What has meant a methodological change in University Teaching, ...
García Campos, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2018-10-15)
[ES] El objetivo de este TFM es la caracterización de los perfiles más demandados en los ámbitos contable, fiscal y financiero en España.
Para ello en primer lugar se llevará a cabo una revisión de la literatura, un ...
Rochina Marco, Laura(Universitat Politècnica de València, 2020-08-12)
[ES] El presente trabajo consiste en caracterizar el liderazgo femenino en las organizaciones. Con este fin, se describe el significado del término liderazgo y las principales cualidades requeridas para un liderazgo efectivo, ...
Calvo Centeno, María Esperanza; Galván Vallina, Joaquin; Gutierrez Duarte, Mª Victoria; Rodríguez Gómez, Maria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The fundamental objective of the activity is to solve a real business challenge in
which the student learns to work in a team through critical reasoning, innovation
and creativity, as it happens in the business ...