[EN] Among the active learning methodologies that are nowadays applied, the flipped classroom
plays a crucial role to develop the compromise and autonomy level of students in higher
education. In this study this methodology ...
[EN] The Flipped-Teaching methodology inverts the traditional model of teaching,
so now students, by themselves, take initial contact with each unit through a
series of videos and readings, while classroom sessions mainly ...
Vidaurre Garayo, Ana Jesús; Gámiz González, Mª Amparo; Tort Ausina, Isabel; Molina Mateo, José; Serrano Jareño, María Antonia; Meseguer Dueñas, José María; Riera Guasp, Jaime; Martín Cabezuelo, Rubén; Quiles Casado, Susana de la Salud; Gómez Tejedor, José Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] This study analyzes the opinion of the students and their academic performance in two groups of the subject of Physics for Computer Science of the Bachelor's Degree in Informatics Engineering of the Universitat ...
Llácer Iglesias, Rosa María; Martínez Solano, Francisco Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] In this paper, the results of an experience based on the principles of flipped classroom methodology are presented. In particular, the experience has been applied to the labs of the course of Hydraulic Machines given ...
Porres De La Haza, Maria Joaquina; Fernández-Sarría, Alfonso; Recio Recio, Jorge Abel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] La asignatura de Tratamiento de la imagen digital se encuentra en segundo de Grado en Ingeniería en Geomática y Topografía. Sus seis créditos se reparten en tres de teoría de aula y tres de prácticas de laboratorio. ...
Estelles Miguel, Sofia; Albarracín Guillem, José Miguel; Palmer Gato, Marta Elena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The use of Flip-Teaching pilot bais is a bet from the Vice- Rectorate
ITC Technologies at the Polytechnic University of Valencia (PUV)
which has started during 2014-2015. To start with this pilot, the ViceRectorat ...
Carabal Montagud, María Angeles; Santamarina Campos, Virginia; Esgueva López, María Victoria; Miguel Molina, Mª del Rosario de(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The "Flipped Teaching" or "Flipped Classroom" can be given from multiple channels. We usually share the information through institutional channels, in fact PoliformaT, within the UPV, is key in any teaching methodology. ...
Gómez Tejedor, J. A.; Tort-Ausina, I.; Vidaurre, A.; Meseguer Dueñas, José María; Molina-Mateo, J.; Riera, J.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-15)
[ES] En el presente trabajo se presenta la experiencia de la implantación de la docencia inversa en asig-naturas de la materia de física en primeros cursos de las titulaciones de Ingeniería Aeroespacial, Ingeniería Informática ...
Montava Jordà, Sergi; Sánchez Caballero, Samuel; Sellés Cantó, Miguel Ángel; Martínez Sanz, Antonio Vicente; Colomer Romero, Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-09)
[ES] En el presente trabajo se presentan tanto la iniciativa como los resultados de la puesta en marcha
de la docencia inversa en las prácticas de la asignatura Teoría y Diseño de Máquinas impartida
en el 3º curso del ...
Santamarina Campos, Virginia; Carabal Montagud, María Angeles; Barros García, José Manuel; Colomina Subiela, Antoni(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The implementation of flipped classroom in the subject Dimensions of the
Cultural Heritage and its intervention, has allowed to transfer certain
avoidable processes (theory and evaluation), outside the classes, ...
[ES] La Universidad, como entidad transmisora de conocimiento y transformadora de la sociedad, tiene el reto de alinear el programa curricular de todas las titulaciones con la Agenda 2030 e introducir competencias relacionadas ...
Terol Bolinches, Raúl; Alonso López, Nàdia; Pareja Aparicio, Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The methodology of the flipped classroom changes the way of understanding teaching, taking better advantage of the times we share in the classroom and distributing more optimally the work outside of it. On the other ...
Martínez Llario, José Carlos; Coll Aliaga, Peregrina Eloína(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] In this paper, a teaching methodology adapted to support a very flexible way of delivery times of the practical contents of a subject.
The aim is to give the student the possibility of using many more hours than ...
[ES] En este paper se aplica la metodología de docencia inversa utilizada en la Universitat Politècnica de Valéncia, a la asignatura de Redes Eléctricas Inteligentes. Tiene especial interés dicha metodología debido a la ...
Bas, María Del Carmen; Segura Maroto, Marina; Ginestar Peiro, Concepción de María; Maroto Álvarez, Mª Concepción(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The use of online resources for learning is increasing in business higher education, not only in the flipped classroom approach but also in order to supplement face-to-face lectures. The objectives of this paper are ...
LULL NOGUERA, JUAN JOSÉ; Lull, Cristina(REDINE, Red de Investigación e Innovación Educativa, 2020-12-11)
[ES] La pandemia de COVID-19 conllevó el cierre de las aulas en marzo de 2020 y la necesidad de revisar
la organización y docencia de las asignaturas. En este trabajo se presenta la organización y las herramientas utilizadas ...
Cardona, Fernando; Llorens Molina, Juan Antonio; cardona(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] Durante varios cursos académicos se han ido implantando diversas innovaciones docentes en la asignatura de Fundamentos de Química para Ciencia y Tecnología de los Alimentos. Entre otros, se ha utilizado el aprendizaje ...
Gómez Tejedor, José Antonio; Molina Mateo, José; Serrano Jareño, María Antonia; Meseguer Dueñas, José María; Vidaurre Garayo, Ana Jesús; Riera Guasp, Jaime(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The use of the PoliformaT tool has been analysed, both in terms of the number
of visits and their temporary distribution. As an example, the temporary
pattern of visits to some videos has also been analysed. Both ...
Gómez Tejedor, José Antonio; Martínez Sala, Rosa María; Meseguer Dueñas, José María; Molina Mateo, José; Quiles Casado, Susana de la Salud; Riera Guasp, Jaime; Serrano Jareño, María Antonia; Tort-Ausina, Isabel; Vidaurre Alonso, Aitor(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The students’opinion about the videos used in the flipped teaching in laboratory sessions is analized in this work. A survey with 7 multiple choice questions and one open question has been performed, obtanining 54 ...
Montañés Muñoz, Néstor; Sánchez Nacher, Lourdes; Fenollar Gimeno, Octavio Ángel; García Sanoguera, David; Quiles Carrillo, Luis Jesús(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The Flipped Learning methodology is so called because it is based on reversing the traditional scheme of the learning process. It offers a host of potential benefits, such as having more time to attend individually ...