La falta d’incorporació de la perspectiva de gènere en la història ha suposat tradicionalment una mirada esbiaixada al passat, on l’interés historiogràfic s’ha centrat en les experiències masculines. Com a conseqüència, ...
Atienzar, Sandra; Estornut, Cristina; Serna-Garcia, Marta; Carceller, María Carmen; Pérez-Leal, Martín; Flacco, Nicla(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] Physiology of the Stomatognathic System is a basic subject in the curriculum of the degree
in Dentistry and is essential for students to understand, among other concepts, the functions
of orofacial tissues and ...
Carabal Montagud, María Angeles; Esgueva López, María Victoria; Moreno Ribelles, Enrique; Santamarina Campos, Virginia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-01-19)
[ES] El uso de infografías facilita la comprensión de problemáticas complejas, con relativa sencillez. Adoptar su uso en el ámbito universitario, puede ayudar al alumnado a sintetizar y estructurar los contenidos en claves ...
[ES] Este artículo tiene por objeto narrar la experiencia de innovación curricular de la Facultad de
Humanidades y Ciencias de la Educación (HUHEZI) de Mondragon Unibertsitatea, concretada en la
creación y desarrollo de ...
da Cunha, María Isabel(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[ES] Los crecientes desafíos a la educación superior están exigiendo de las instituciones esfuerzos para rever e innovar los currículos, expresar comunicaciones atractivas para sus públicos potenciales y articular las ...
Moreno Fernández, Olga; Moreno Crespo, Pilar(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] El Espacio Europeo de Educación Superior pretende conectar el mercado de trabajo con una educación basada en las competencias del alumnado. En este contexto, se ha realizado un proyecto, enmarcado en el Plan Propio ...
García-Ayllon Veintimilla, Salvador; Tomás Espín, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Los importantes cambios legislativos realizados por la Ley de Ordenación Universitaria desde 2001 han modificado severamente las pautas de acreditación y promoción del profesorado universitario. El periodo 2001-2011 ...
Ramón Fernández, Francisca(Fundacio per la Universitat Oberta de Catalunya, 2021-03)
[ES] La declaración del estado de alarma por la pandemia de la COVID-19 ha supuesto que la actividad laboral sea realizada de forma telemática en los colectivos en los que ha sido posible. Uno
de ellos es el ámbito ...
García Ortega, Beatriz; Castello Sirvent, Fernando; Jordá Rodríguez, María Aurora(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] In this communication we share a successful case of face-to-face teaching of the subject 'Information Systems in Business' within a Master's Degree in Industrial Engineering, consisting of the application of a pedagogical ...
Gimeno Sanz, Ana Mª; Siqueira Rocha, José Macario de(Editorial Universitat Politècnica de València, 2012-09)
Ofrecemos a nuestros lectores un libro que recoge trabajos que aportan distintas visiones y perspectivas en cuestiones relacionadas con la integracion de las tecnologias de la informacion y de las comunicaciones (TIC) en ...
[EN] Multimedia material supports both teachers and students in the teaching-learning process, obtaining satisfactory results. The current educational system uses a mechanical and rigid mechanism in which teaching is ...
Ruiz Cantero, M. Teresa(Xarxa Vives d'Universitats, 2018)
En ciències de la salut, a pesar que els conceptes de sexe i gènere al·ludeixen a realitats diferents, amb freqüència es confonen. A més, algunes conseqüències dels biaixos de gènere en el coneixement mèdic, la gestió ...
[EN] Introduction: To improve the acquisition of skills through clinical simulation in pediatric and
neonatal Cardiopulmonary Resuscitation and the satisfaction of 2nd year nursing students,
new simulators were acquired, ...
Blanco Bascuas, María Teresa(Universitat Politècnica de València, 2017-01-23)
[EN] The transgression of the boundaries between disciplines is one of the main consequences of the progress of the Knowledge Society, and the simultaneous role of technological innovation as a factor and transformation ...
Andrés Aucejo, Eva(Universitat Politècnica de València, 2009-06-15)
[ES] El «Proyecto de Innovación Docente sobre Acción Tutorial Integral aplicada a los Estudios de Grado, Másters Oficiales de Postgrado y Programas Nacionales e Internacionales de Movilidad Universitaria», consiste en un ...
Els estudis tradicionals en l’àmbit de la psicologia han contemplat mostres amb poca representació de dones, fet que ha provocat una generalització esbiaixada dels resultats obtinguts al conjunt de la població. De fet, ...
Balaguer López, Evelin; Buck Sainz-Rozas, Pablo; Ruescas López, Manuel; Casal Angulo, Carmen; García Martinez, Pedro; García Molina, Pablo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] Introduction: Framed within an educational innovation project in the nursing degree, we introduce the application of realistic scenarios, generated through the EDISON tool to deal with topics such as pediatric and ...
Pascual Seva, Nuria; Sebastiá Frasquet, María Teresa; Esteve Sendra, Chele; Asensio Cuesta, Sabina; Babiloni Griñón, María Eugenia; Palomares Figueres, María Teresa; Portalés Mañanós, Ana María; Vargas Colás, Mª Desamparados(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-06-10)
[EN] Currently, the advances in information and communication technologies
(ICTs) offer new tools to implement active teaching-learning methodologies.
Gamification is a new teaching strategy, capable of implementing ...
Mascaraque Ramírez, Carlos; Para González, Lorena; Para Conesa, Juan Eugenio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Students of technical degrees identify the basic need to apply mathematical
concepts in multiple subjects, using mathematical tools to solve problems in
other areas. At this point it has been verified that there is ...
Garcia-Ortega, Beatriz; Galan-Cubillo, Javier; Marin-Garcia, Juan A.(Universitat Politècnica de València, 2023-01-30)
[EN] The figure of the part-time assistant professor has been gaining presence in Spanish uni-versities since its inception in the 1980s, especially since 2010 with the economic crisis and the reduction in the replacement ...