Jiménez-Sánchez, Daniel; Terrado Sieso, Eva; López Del Val, Alejandro; Gutiérrez Pablo, Héctor; Gómez Gómez, Marta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] Feedback has an enormous potential to improve students' learning outcomes. However,
concrete practices in Higher Education fail to harness these benefits for different reasons.
We argue that systematic planning can ...
[EN] Flipped classroom has been proven in recent years to have a positive effect on students’ motivation, attitude and academic performance. In this study, we analyze the perception of students of 9 subjects on several ...
Cebrián de la Serna, Manuel; Bergman, María Elena(2014-05-10)
[ES] Actualmente no hay tanta duda, como existía en otros momentos, sobre las bondades de las tecnologías para la enseñanza universitaria. Especialmente en su capacidad para la socialización del conocimiento, la comunicación ...
Martínez Poquet, César(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The formative evaluation of the transversal competence Effective Communication in its oral dimension has been introduced in the present teaching innovation, involving the student in the evaluation process (shared ...
[ES] La implantación de los nuevos Grados de Maestro en Educación Primaria y Educación Infantil se
presenta como una oportunidad que no debemos desaprovechar, para revisar aquellos aspectos
referidos a la evaluación del ...
[EN] The flipped classroom model has been shown in recent years to have a positive effect on students' motivation and academic performance. In this paper we analyse the perception that students of 9 undergraduate subjects ...
Navarro Soria, Ignacio Javier; González Gómez, Carlota(Universitat Politècnica de València, 2011-03-07)
[ES] El panorama educativo actual se presenta inmerso en un contexto en cambio,
donde los estudios superiores están viviendo probablemente la renovación estructural
más importante de las últimas décadas. Estos cambios ...
Llorens Molina, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] Results from weekly online self-assessment activities are shown in this work. It has been developed over two consecutive years in an introductory organic chemistry course. These activities were also complemented by ...
Martos Garcia, Daniel; García Puchades, Wenceslao(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[EN] The participation of students in as many facets of their education as possible is related to a democratic education, perhaps even with emancipatory intentions. This article describes and critically assesses an experience ...
Fuertes Camacho, M. Teresa(Universitat Politècnica de València, 2011-12-25)
[ES] La observación de las prácticas educativas escolares tiene una gran importancia como elemento de
evaluación del sistema educativo. Si bien hasta hace unos años su uso quedaba reducido a la evaluación ...
[ES] Este artículo está relacionado con el uso de la rúbrica como recurso en la evaluación de competencias,
con el fin de experimentar y valorar el alcance educativo de dicha herramienta en un contexto de
enseñanza ...
Crespo Fernández, Eliecer(Universitat Politècnica de València, 2022-12-31)
[EN] In the complex process of assessing the degree of achievement of the competences and checking the learning results, scoring rubrics can provide a wide range of benefits, especially when it comes to subjective or complex ...
Salas Orozco, Evelyn Yojana; López Echavarría, Vanessa; Cuervo Montoya, Bibiana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Formative assessment is a powerful tool to improve the learning of science and
mathematics. The objective of this research is to highlight the importance of the use
of authentic tasks as a means of formative evaluation ...
de Castro-Camero, Rosario(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[ES] El presente trabajo analiza los nuevos retos a los que, en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior, se enfrentan los estudios jurídicos y, en especial, los de Derecho Romano. En él se profundiza sobre las ...
Peña, Begoña(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Promoted by the European Higher Education Area, new methodologies and
pedagogical models have been assessed to improve learning outcomes and
competences acquisition. Such models involve a wide variety of activities ...
Cardona Serrate, Fernando; Atarés-Huerta, Lorena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-05-07)
[ES] La ludificación (gamification) se utiliza con frecuencia como elemento motivador y dinamizador en el aula, permitiendo introducir actividades recreativas durante la lección magistral. En general es bien aceptada por ...
[EN] Master's students face the writing and the oral examination of the Final Master's Project (TFM) with anxiety, and with a low level of competencies necessary for its correct execution. This work shows the results of a ...
Osete Cortina, Laura; Área de Sistemas de la Información y las Comunicaciones(2023-11-10)
Salmón propone un modelo basado en 5 etapas secuencial que consiste en un andamiaje estructurado de aprendizaje que ofrece ayuda a l@s participantes conforme van adquiriendo su técnica de formación en línea. Además, en ...
Salas Vicente, Fidel; Vicente Escuder, Angel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-04)
[ES] El diseño de los sistemas de evaluación formativa y sumativa es esencial para guiar a los alumnos hacia la consecución de los objetivos de aprendizaje planteados en la guía docente y evitar, junto con la motivación ...
Perelló Marín, María Rosario; García Sabater, José Pedro; Marín García, Juan Antonio; Morant Llorca, Joan(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] This paper introduces peer ranking as a type of a formative assessment methodology. By using this methodology, students compare written reports from their peer in pairs. We explain the advantages of using this methodology ...