[EN] This paper firstly presents a comprehensive minichannel evaporator model (MCHX-1D-MB) based on fin theory coupled with the moving boundary technique along fin height. To validate the presented model, experimental data ...
Lasala Aza, Ignacio(Universitat Politècnica de València, 2023-07-07)
[EN] The use of velocimetry techniques in high-temperature supersonic flows presents several difficulties. Traditional methods such as Particle Image Velocimetry (PIV) become unfeasible due to the high velocities experienced, ...
Jiménez Macedo, Víctor Daniel(Universitat Politècnica de València, 2013-07-08)
Un modelo de simulación presenta muchas ventajas en el campo del desarrollo de motores de combustión interna alternativos. Su utilidad es doble. Por un lado, para entender la naturaleza de los fenómenos físicos que suceden ...
Olmeda González, Pablo Cesar; Dolz Ruiz, Vicente; Arnau Martínez, Francisco José; Reyes Belmonte, Miguel Ángel(Elsevier, 2013-04)
In the present paper, a methodology to calculate the heat fluxes inside a turbocharger from diesel passenger car is presented. The heat transfer phenomenon is solved by using a one dimensional lumped model that takes into ...
The gas-cooler heat exchanger is a characteristic device of the refrigeration plants that use CO2 as the working fluid in transcritical conditions. The proper gas-cooler sizing, allows getting the maximum effectiveness in ...
López, J. Javier; García-Oliver, José M; García Martínez, Antonio; Villalta-Lara, David(Elsevier, 2019-07-05)
[EN] This paper describes a radiation model for diesel sprays that can predict the heat losses based on spray characteristics to the spray plume due to radiation. The model is based on three sub-models: spray model, soot ...
Dreif Bennany, Amin(Universitat Politècnica de València, 2023-06-12)
[ES] En los últimos años, la industria de la automoción ha hecho un gran esfuerzo para producir sistemas de propulsión más eficientes y menos contaminantes sin menguar su rendimiento. Las nuevas regulaciones impuestas por ...
[EN] A new set of DNS of a thermal channel flow have been conducted for friction Reynolds and Prandtl numbers up to 2000 and 10, respectively, reaching the Prandtl number of water, 7, for new Reynolds numbers, never simulated ...
Serrano Pastor, David(Universitat Politècnica de València, 2021-10-07)
[ES] El presente TFG aborda el proyecto de diseño y construcción de una instalación
para realizar ensayos de funcionamiento de intercambiadores de calor. La finalidad de
esta instalación es poder evaluar el flujo térmico ...
Alcántara-Ávila, Francisco; Hoyas, S.; Pérez Quiles, María Jezabel(Elsevier, 2018)
[EN] Direct Numerical Simulations of turbulent heat transfer in a channel flow are presented for three different Reynolds numbers, namely Re-tau = 500, 1000 and 2000. Medium and low values of the molecular Prandtl number ...
Burke, R.D.; Olmeda González, Pablo Cesar; Serrano Cruz, José Ramón(American Society of Mechanical Engineers (ASME), 2015-10)
A novel experimental procedure is presented which allows simultaneous identification of
heat and work transfer parameters for turbocharger compressor models. The method
introduces a thermally transient condition and uses ...
[EN] During the last years, the growing awareness about the impacts of climate change lead to an increase in the importance of the efficiency over other criteria in the design of internal combustion engines. In this ...
Benajes Calvo, Jesus Vicente; García Martínez, Antonio; Pastor Enguídanos, José Manuel; Monsalve Serrano, Javier(Elsevier, 2016-03-01)
This work investigates the effects of the piston bowl geometry on RCCI (Reactivity Controlled Compression Ignition) heat transfer and combustion losses and its repercussion on the engine efficiency. For this purpose, three ...
Pedrós Raimundo, Abel(Universitat Politècnica de València, 2022-09-06)
[ES] Este trabajo pretende estudiar el comportamiento del aire en el interior de un vehículo mediante simulaciones CFD del aire acondicionado. Se toma la cabina del modelo Golf 8 GTi como referencia y se estudian nueve ...
Varela Martínez, Pau(Universitat Politècnica de València, 2018-11-08)
[ES] El presente trabajo consiste en el ensayo completo de un turbocompresor,
y la utilización de los datos experimentales obtenidos en la validación de
modelos existentes. El proyecto cuenta con dos ensayos bien ...
Lavermicocca Pitino, Nicolangelo(Universitat Politècnica de València, 2021-09-03)
[ES] La temperatura de las baterías juega un rol importante para el buen desempeño de los vehículos electrificados (BEV, PHEV y HEV). Un adecuado manejo térmico permite alargar el ciclo de vida y rendimiento de las mismas. ...
Lechiguero Pardo, Irene(Universitat Politècnica de València, 2022-09-30)
[ES] El presente proyecto de fin de carrera se va a focalizar en el estudio y comprobación de la bondad de un modelo de transferencia de calor existente (propuesto por G. Woschni) aplicado a motores alternativos operando ...
García Moya, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2021-09-22)
[ES] En los últimos años, dentro del marco de los motores de combustión interna, el número de investigaciones que han puesto su foco en el estudio y desarrollo de nuevas técnicas de reducción de contaminantes y aumento de ...
Lago Sari, Rafael(Universitat Politècnica de València, 2019-10-28)
[ES] Las regulaciones sobre emisiones son un factor determinante que obliga a la investigación de nuevas alternativas para cumplir con sus restricciones. Los requisitos recientes para tratar con los contaminantes regulados ...
Aghaali, Habib; Angström, Hans-Erik; Serrano Cruz, José Ramón(SAGE Publications (UK and US), 2015-02)
This paper presents a combination of theoretical and experimental investigations for determining the main heat fluxes
within a turbocharger. These investigations consider several engine speeds and loads as well as different ...