Merlos Micó, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2019-09-17)
[ES] La industria de los videojuegos ha experimentado grandes cambios a lo largo de sus algo más de cuarenta años de historia, tanto tecnológicos como narrativos. El cine ha sido sin duda el medio que más ha influido en ...
Aceituno Mederos, Jose; Córdoba, María; Reyes Guzmán, Manuel; Morales de Jesús, Ricardo; Maisonet Rodríguez, Aurea(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] This paper presents the results of an investigation carried out at the Instituto Tecnológico de
Santo Domingo in collaboration with the University of Puerto Rico, based on the
implementation of a Virtual Physics ...
[EN] In this article we are going to analyze some issues related to interactive digital artworks
preservation. The main problems are the electronic components damage and
obsolescence of both software and hardware, the ...
Lozano Muñoz, Alejandro(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-01-10)
[EN] This article explores the space in digital art. I start explaining the plasticity of digital
image and the importance that artists have conveyed to spatial composition since the
early stages of computer art. I focus ...
Bueno, Alejandra(Universitat Politècnica de València, 2024-03-25)
[EN] The work of art has long since left its passive character aside. The digital society has transformed our ways of doing and thinking towards logics of interaction, we no longer want to see but to do and experience. ...
Morales Morales, Rafaela(Universitat Politècnica de València, 2018-09-20)
Mi trabajo final de máster surge como respuesta a mi creciente interés por las prácticas colaborativas y su incidencia en diferentes ámbitos, motivado a su vez, por las reflexiones surgidas alrededor de las asignaturas ...
This paper presents the design of an augmented reality application for the Gothic Silk Market Building called the "Lonja de la Seda" in Valencia (UNESCO Monument Heritage Site, 1996) and the results of the experiments ...
Solís Flores, Aracelly Fernanda(Universitat Politècnica de València, 2023-11-06)
[ES] El presente trabajo de fin de grado consiste en la producción 3D que requiere el videojuego Exploring Nexus, un videojuego de rol tipo roguelike que se desarrolla en un mundo fantástico y en un entorno procedural. ...
Plaza Torres, Julio(Universitat Politècnica de València, 2015-03-06)
El objetivo de este trabajo es desarrollar la webserie The Zombies Show, un thriller
ambientado en un reality show postapocalíptico con una importante interactividad
con la audiencia, que es la que toma las decisiones ...
Gómez Navarro, Gabriel(Universitat Politècnica de València, 2018-10-02)
[ES] Trabajo que muestra la ideación, diseño, desarrollo técnico-conceptual, implementación y comercialización de un prototipo de videojuego basado en la interacción entre formas y sonidos en un entorno digital de dos ...
Molina Fernández, Marga(Universitat Politècnica de València, 2019-05-31)
[EN] After a brief introduction to all the different kinds of digital comic and their denomination, this article will concern the combination of motion, animation and comic in the digital environment. First of all, it will ...
Cabrera Aparicio, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2021-11-09)
[ES] "Imágenes ahogadas" surge del contacto con un archivo de diapositivas que gira en torno a la revolución social acaecida en el barrio de Vallecas (Madrid) en las décadas de los años 70, 80 y 90 del siglo XX. A través ...
Sanchez Lopez, Jose(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-10-23)
[EN] Collective Intelligence and our notion of glocal position depend closely on the large existing media available on the Internet (search engines, social media, wikis…). Its digital origin and its dependency on computer ...
Sanchez Lopez, Jose(Universitat Politècnica de València, 2017-07-05)
[EN] Collective Intelligence and our notion of glocalposition depend closely on the large existing media available on the Internet (search engines, social media, wikis...). Its digital origin and its dependency on computer ...
Marentes Cruz, Juan(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-10-23)
[EN] This paper presents the relationship between robotic engineering and artistic proposals in a country like Mexico. It shows the characteristics of the creative mind that uses emerging technology as a medium in comparison ...
[EN] Innocampus Explora aims to show the students of the Burjassot-Paterna campus of the Universitat de València how the different scientific degrees are interrelated. To do this we propose activities in which students and ...
Navarro Catalán, Diego Vicente(Universitat Politècnica de València, 2017-09-04)
This work consists of both a theoretical approach and the analysis of a practical application, with the objective of achieving a deeper understanding of the possibilities for the use of virtual environments as mechanisms ...
Gómez Merino, José Luis(Universitat Politècnica de València, 2011-04-15)
[ES] La Arqueología Virtual comenzó como reconstrucciones 3D de los edificios del pasado. Pero las imágenes van insertas en medios y formatos de Comunicación. Quien edita esos medios tiene por tanto el control de la ...
López Hernández, María(Universitat Politècnica de València, 2019-09-17)
[ES] Desde que Henry Jenkins introdujo el concepto transmedia y gracias al auge de las nuevas tecnologías y nuevas formas de consumir el contenido, se pueden observar diferentes formas de contar historias y de hacer al ...
Payri, Blas(Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Secretaría General Técnica, 2012-09)
[EN] This article focuses on listening conditions and their influence on the fairness of the foreign language oral comprehension tests that will begin to be administered for undergraduate admission in the 2011-12 academic ...