Sancho Mcgill, Rubén Ángel(Universitat Politècnica de València, 2020-02-19)
[ES] Actualmente, los responsables europeos de infraestructuras ferroviarias invierten más de 4.000 millones de euros anuales en el mantenimiento de las vías. De este coste, aproximadamente un 20% corresponde a la reparación ...
Ahechmoud, Kamal(Universitat Politècnica de València, 2018-09-07)
[ES] El objeto de este proyecto es el diseño de un tramo de ferrocarril de alta velocidad
mediante el programa de diseño Clip Windows según la normativa vigente aplicando
los parámetros generales de diseño. Por tanto, ...
Valles Murcia, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2017-10-20)
[EN] The work of this last master intends to offer a structurally effective alternative to the solution adopted for the construction of the viaduct over the river Valdelinares, in the high-speed railway line Madrid-Extremadura. ...
Cabrero García, David(Universitat Politècnica de València, 2017-10-23)
[EN] The present master thesis intends to offer a structurally effective alternative to the solution adopted for the construction of the viaduct over the river Valdelinares, in the high-speed railway line Madrid-Extremadura, ...
Ottobrino Capdevila, Borja(Universitat Politècnica de València, 2017-02-21)
[EN] The work of this last master intends to offer a structurally effective alternative to the solution adopted for the construction of the viaduct over the river Valdelinares, in the high-speed railway line Madrid-Extremadura. ...
Zornoza Arnao, Adrián(Universitat Politècnica de València, 2019-07-09)
[EN] The present TFM is about obtaining a new vibration-attenuating solution originated by rail transport. This solution consists in the installation of a barrier formed by precast concrete frames applied forming an anti-wave ...
Cotillas Cruz, José Vicente(Universitat Politècnica de València, 2018-09-25)
[ES] El objetivo del presente Trabajo de Final de Grado es el de analizar el potencial de la línea ferroviaria 610 Sagunto - Bif. Teruel y su conexión con Zaragoza. La línea conserva aún la infraestructura y trazado del ...
Ibáñez Cerrillo, Álvaro(Universitat Politècnica de València, 2022-09-07)
[ES] El presente Trabajo de Fin de Grado pretende resolver la inexistencia de conexión ferroviaria de cercanías con el Centro Comercial Bonaire, un gran polo de demanda de viajeros que en la actualidad registra la mayor ...
Vidal Alcañiz, Andreu(Universitat Politècnica de València, 2015-11-02)
[EN] This Grade Final Project is to show the possibilities in the Cullera-Tavernes Valldigna stretch of the line C-1 RENFE to increase their capacity and improve its layout. Alternatives grouped into two groups are proposed: ...
Pérez López, Lucía(Universitat Politècnica de València, 2015-09-03)
[EN] In this work, it is performed the definition, analysis and evaluation of alternatives for the improvement of the route and the capacity of the railway that connects the villages of Tavernes de la Valldigna and Gandia ...
Martínez Tallante, Andrés(Universitat Politècnica de València, 2021-09-24)
[ES] Descripción:
El objeto del presente estudio de planeamiento es la evaluación y elección de la solución más idónea para la duplicación de vía férrea en el tramo existente entre las estaciones de Albalat dels Sorells ...
Muñoz Riera, Marta(Universitat Politècnica de València, 2016-09-05)
[EN] In the "Rail duplication Planning Study of the section Alboraia-Almàssera from FGV Aeropor-Rafelbunyol line (Valencia)" the possible solutions for improving functionality and confort of the Metrovalencia line are ...
Ferrero Montes, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2021-05-31)
[ES] El transporte es un factor principal en el consumo de energía y emisiones contaminantes a nivel global. Se suele fomentar la utilización del uso del ferrocarril como medio de transporte, ya que, debido a su eficiencia, ...
Pons Gutiérrez-Ravé, Joaquín(Universitat Politècnica de València, 2019-07-18)
[EN] The transport sector is one of the largest contributors to global energy consumption and pollutant emissions. In order to reduce these impacts, the use of rail as a means of transport is usually promoted, due to its ...
Carretero Galdón, Rebeca Sasenka(Universitat Politècnica de València, 2022-02-01)
[ES] En 1994, Valencia fue la primera ciudad española en reintroducir el tranvía en sus calles. Tras varias décadas de servicio, algunos materiales y elementos de la superestructura han agotado su vida útil, de modo que ...
Santana Miranda, Edgar Alexander(Universitat Politècnica de València, 2018-09-18)
[ES] República Dominicana es un país con una condición geográfica que origina tanto ventajas como desventajas, pues está ubicada en el centro de la Cuenca del Caribe, lo que implica que tiene mucha importancia en comercio ...
Márquez Castellano, Adrián(Universitat Politècnica de València, 2023-09-21)
[ES] En el ámbito ferroviario, dada la complejidad de la respuesta de la capa de balasto, son numerosos los estudios que utilizan la hipótesis de materiales continuos, empleando el Método de los Elementos Finitos. Sin ...
Garrido Montaner, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2018-12-17)
[EN] The objective of the study of the route of the "Train of the Coast" on its way through Oliva and El Verger, between PK 10 + 320 and PK 13 + 000 (Valencia and Alicante), will be to design a railway line that completes ...
Lorencio Penalva, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2017-10-20)
[EN] The aim of the current document is the development of a geotechnical and geologic study about the implementation of a high-speed railway tunnel which goes under the city of Valladolid.
Due to the fact of the existence ...