Ruiz Fernández, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2023-09-01)
[ES] El proceso de formación de hollín ocurre en una gran cantidad de sistemas de combustión, tanto con combustibles de origen fósil como renovable, cuando se dan condiciones locales de dosados ricos y altas temperaturas. ...
Benajes Calvo, Jesus Vicente; Martín Díaz, Jaime; García Martínez, Antonio; Villalta Lara, David; Warey, Alok(Elsevier, 2015-12)
The efficiency and CO2 are one of the main concerns of automotive manufacturers. There are several strategies under investigation to solve this problem. In the present work, the research effort has been focused on improving ...
Montiel Prieto, Tomás Enrique(Universitat Politècnica de València, 2022-03-25)
[ES] La creciente aversión pública contra los motores de combustión interna ha llevado a un fuerte deseo de cambio hacia fuentes de energía renovables y más limpias. Sin embargo, todavía es difícil reemplazar los combustibles ...
[EN] The automotive industry is driven its efforts to cleaner internal combustion engines. As a result, the engine has become conditioned by the exhaust aftertreatment systems. The regeneration of wall-flow particulate ...
Benajes Calvo, Jesus Vicente; Novella Rosa, Ricardo; De Lima Moradell, Daniela Andreina; Tribotte, Pascal(SAE International, 2015-04)
Partially Premixed Combustion (PPC) of fuels in the gasoline octane range has proven its potential to achieve simultaneous reduction in soot and NOX emissions, combined with high indicated efficiencies; while still retaining ...
Tortajada Pastor, Elisa(Universitat Politècnica de València, 2020-10-23)
[ES] Actualmente los motores de combustión interna, principalmente los de inyección
directa de gasolina (GDI) y diésel presentan como inconveniente las emisiones de
partículas de hollín, las cuales consisten en partículas ...
Xuan, Tiemin(Universitat Politècnica de València, 2018-01-15)
En las últimas décadas ha avanzado mucho la comprensión científica sobre el proceso de combustión de los chorros diesel de inyección directa gracias al desarrollo de todo tipo de técnicas e instalaciones ópticas. Además, ...
Desantes, J.M.; García-Oliver, José M; García Martínez, Antonio; Xuan, Tiemin(SAGE Publications, 2019-08)
[EN] Even though studies on split-injection strategies have been published in recent years, there are still many remaining questions about how the first injection affects the mixing and combustion processes of the second ...
SZYMKOWICZ, PATRICK(Universitat Politècnica de València, 2016-01-07)
[EN] In this study a multi-cylinder diesel engine was used to produce a range of engine out hydrocarbon and soot concentrations to investigate particle nucleation, soot deposition and condensation in an EGR cooler. A ...
Villalta Lara, David(Universitat Politècnica de València, 2019-01-04)
En las últimas décadas, la investigación en motores de combustión ha estado enfocada fundamentalmente en la reducción de las emisiones contaminantes y la eficiencia de los mismos. Estos hechos junto con un aumento de la ...
Pastor, José V.; García Martínez, Antonio; Micó, Carlos; De Vargas Lewiski, Felipe(Elsevier, 2021-08)
[EN] E-fuels are a very attractive way for improving the well-to-wheel emissions of CO 2 in internal combustion engines. In the particular case of compression ignition engines, the Oxymethylene dimethyl ether (OME X ), an ...
Szymkowicz, Patrick G.; Benajes, Jesús(Elsevier, 2018)
[EN] Simple, yet fully-representative surrogate fuels are needed to model market Diesel fuels. The surrogates must closely mimic market Diesel fuel properties and match the engine combustion and emissions behavior. To this ...
Tejada Magraner, Francisco José(Universitat Politècnica de València, 2021-10-19)
[ES] La situación social y medioambiental hace que la legislación que regula la emisión de contaminantes sea cada vez más restrictiva, sobre todo en el campo de la automoción, lo que obliga a investigar alternativas al ...
[EN] The effect of two-stage injection strategies on the soot formation of 0# fossil diesel were investigated experimentally
using a constant volume combustion chamber. The ambient conditions was kept constant as injection ...
[EN] During the last years, the preservation of the atmospheric environment has played an increasingly important role in society. The Diesel engine can be considered an environmentally friendly engine because of its low ...
García Barberá, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2018-10-24)
El hollín es uno de los mayores problemas que acarrean los nuevos motores debido a las técnicas de post-tratamiento y procedimientos para la reducción de las emisiones contaminantes. La presencia de hollín en el aceite ...
Benajes Calvo, Jesus Vicente; Novella Rosa, Ricardo; García Martínez, Antonio; Arthozoul ., Simon Jean Louis(Elsevier, 2011)
An analysis of in-cylinder gas density and oxygen mass concentration (YO 2) impact on the mixing and oxidation processes and the final soot emissions in conventional high temperature diffusive Diesel combustion conditions ...