García Martínez, Juan Rubén; Juárez Varón, David(Iseun, 2015-01)
[EN] The vast majority of these companies are not innovative in their products or processes, they are family businesses which simply continue with the products and manufacturing processes, which have traditionally been ...
Pascual Cuervo-Arango, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2015-07-15)
[ES] Palabras como “comercialización” o “internacionalización” son conceptos básicos y
rutinarios que toda empresa que desee expandirse o ya se haya expandido a otros
mercados fuera de su ámbito nacional debe conocer.
Sin ...
Ferrer-Lorenzo, Juan Ramón; Abella-Garcés, Silvia; Maza-Rubio, Teresa(Universitat Politècnica de València, 2018-01-12)
[EN] A high percentage of companies that compete in the market belong to a business group. This paper analyses the competitive advantages between independent firms and firms belonging to a business group, focusing on the ...
Torreblanca Diaz, Francisco Jose; Juárez Varón, David; Sempere Ripoll, María Francisca; Mengual Recuerda, Ana(Area de Innovación y Desarrollo S.L, 2012)
[EN] Marketing has a fundamental base in the study of consumer behavior, because knowledge
and effective satisfaction of customer needs are centered on deep knowledge of the
products and services it wishes and how ...
Lemus Zúñiga, Lenin Guillermo; Montañana Aliaga, José Miguel; Buendía García, Félix; Poza-Lujan, Jose-Luis; Posadas-Yagüe, Juan-Luis; Benlloch-Dualde, José-V.(Wiley, 2015-07)
The student-centered learning is being promoted worldwide in higher education, from 2005, in
North-American universities [Principles of teaching. Carnegie Mellon University [Online]. Available www.cmu.edu/
teaching/principles/ ...
Torreblanca Diaz, Francisco Jose; Juárez Varón, David; Tomas Miquel, Jose Vicente; Mengual Recuerda, Ana(Iseun, 2015-01)
[EN] Knowledge and effective satisfaction of customer needs are centered on deep knowledge of the products and services it wishes and how acquires them. Marketing has a fundamental base in the study of consumer behavior. ...
Funes Rendón, Susana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-01-18)
[EN] Due to the COVID-19 global crisis and consequent lockdown restriction
policies, museums focused their energies on digital channels to keep in touch
with their audiences. However, most of these actions did not respond ...
Urbano Carrizo, Violeta(Universitat Politècnica de València, 2022-10-14)
[ES] Este trabajo consiste en el desarrollo de sitio web y aplicación móvil para la empresa PanaTicket. El objetivo de dicha web y aplicación es vender entradas a establecimientos de ocio nocturno, utilizando descuentos ...
Muñoz Garces, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2019-10-16)
[ES] Las empresas del siglo XXI están destinadas a incorporar las nuevas tecnologías
digitales y de la implementación de estas en su modo de actuar dependerá, en mayor
medida, su éxito o fracaso empresarial. Tanto las ...
Górriz Péris, Miguel Ángel(Universitat Politècnica de València, 2020-04-29)
[ES] El agua es uno de los recursos más preciados y por ello, ante la creciente demanda de los últimos años, se están desarrollando nuevas técnicas para su gestión. Este trabajo se basa en el desarrollo y testeo de un ...
Lécroart, Mathilde Marie Florence(Universitat Politècnica de València, 2021-10-21)
[EN] Public sector in France, and more generally in the world, is going through major changes due to important technical and social evolutions. Developing strategic and organizational agility may help public structures of ...
Miranda Gómez, Laura(Universitat Politècnica de València, 2021-10-15)
[ES] Ante el creciente problema de salud mental, no sólo en España, sino también a nivel europeo y mundial, este trabajo pretende contribuir a mejorar esta situación desde el punto de vista organizativo. Con la aplicación ...
Pastor Moreno, Carmen(Universitat Politècnica de València, 2021-07-30)
[ES] El presente Trabajo de Fin de Grado surgió como resultado de la labor desempeñada por el alumno durante el período de prácticas empresariales. Su objetivo es realizar propuestas de transformación acerca de la organización ...
Murciano Albert, José Salvador(Universitat Politècnica de València, 2021-10-13)
[ES] En el panorama económico actual el establecimiento de un producto en el mercado y su transformación en ventas ha evolucionado mucho más allá de responder simplemente a la obtención de un producto con las características ...
Perez Lopez, David(Universitat Politècnica de València, 2021-01-13)
[CA] El present treball naix de la necessitat de trobar una metodologia de treball a l'hora de dissenyar una estratègia de comunicació electoral d'àmbit local basada en els mitjans socials. Per això, s'han estudiat els ...
Grigore, Marius N.; Toma, Constantin; Zamfirache, Maria; Boscaiu, Monica; Olteanu, Zenovia; Cojocaru, Dumitru(Universitatea de Nord din Baia Mare * Facultatea de Resourse Minerale si Mediu, 2012-05)
[EN] The Chenopodiaceae halophyte species provide perhaps the ideal model to study the ecological adaptations in relations with extreme environmental conditions. Closely linked with saline habitats, the chenopods with Kranz ...
Martínez Murcia, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2019-07-30)
[ES] El análisis del presente trabajo de fin de grado pretende esclarecer los posibles efectos, tanto positivos como negativos, que haya generado y siga generando hoy en día la revolución industrial 4.0 en concreto en el ...
García-Escudero, Daniel; Bardí Milà, Berta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-03-28)
[EN] This article addresses Alvar Aalto’s architecture by considering the itinerary as a fundamental strategy. The attention towards the users’ circulation movement, and the spaces and elements that propitiate it, allows ...
Molina Nácher, Ester(Universitat Politècnica de València, 2019-09-06)
[ES] Los ciudadanos pueden ver cómo está cambiando el entorno de la alimentación
a través de los cambios en los productos que pueden ver en los lineales de sus
establecimientos preferidos para comprar alimentos.
Están ...
Quilis Sandemetrio, Julio(Universitat Politècnica de València, 2018-01-11)
[EN] The target of this project is to elaborate sampling methods for the most important pests in the farm where we do the study, trying to optimize the relation information-cost and, at the same time, control the phytophagous ...