Sarfson Gleizer, Susana(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] Este artículo reflexiona acerca de lasposibilidades que ofrece la iconografía musical como punto de partida para unaprendizaje complejo, que integre vivencias artísticas (plásticas y musicales)con un enfoque humanista ...
Carrera Farrán, Francesc Xavier; Coiduras Rodríguez, Jordi Lluís(Universitat Politècnica de València, 2012-08-02)
[ES] La competencia digital forma parte de las competencias docentes que caracterizan el perfil profesional
del profesor de educación superior. En ella se contemplan componentes de alfabetización y capacitación
digital ...
[EN] In an Italian and European context, one of the fundamental skills in Mathematics is the ability to solve problems in everyday situations, often linked to everyday life. For this reason, the problem posing and solving ...
González-Geraldo, José; Monroy, Fuensanta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-06-26)
[EN] The Bologna process involved a strategic change that included in its policy agenda a move towards a student-centred scenario. In addition, a reasonable association may be assumed to exist between teaching development ...
[ES] Este artículo tiene por objeto narrar la experiencia de innovación curricular de la Facultad de
Humanidades y Ciencias de la Educación (HUHEZI) de Mondragon Unibertsitatea, concretada en la
creación y desarrollo de ...
[EN] This article presents the results of research conducted with 18 beginning teachers of the Faculty of Philosophy at the Santiago University of Guayaquil, which are described and analyzed their testimonies regarding ...
Mérida Serrano, Rosario(Universitat Politècnica de València, 2013-04-30)
[ES] Se presenta una clarificación conceptual del término competencias, explicitando nuestra posición
personal e indagando en diferentes corrientes teóricas que aportan diferentes visiones de este
constructo. Su polisemia ...
Mateo Andrés, Joan(Universitat Politècnica de València, 2012-08-02)
[ES] En el contexto de la Educación Superior la formación y desarrollo de la calidad del profesorado constituye probablemente uno de sus mayores retos. Para abordarlo racionalmente es preciso en primer lugar determinar la ...
Encinas Cerezo, Mª Teresa; Gilabert Santos, Juan Antonio; Ros Rodríguez, José María(Universitat Politècnica de València, 2015-11-25)
[ES] Durante mucho tiempo, a los profesores universitarios no se les ha exigido ninguna titulación específica ni capacitación certificada en docencia para acceder a la enseñanza superior. Así, la formación docente del ...
Gómez Rubio, Gema(Universitat Politècnica de València, 2021-06-30)
[EN] This paper examines the importance of children’s books in the reading career of two promotions of future preschool and primary school teachers in order to identify their training needs and propose measures and strategies ...
López Pena, Zósimo(Universitat Politècnica de València, 2017-07)
[EN] Advertising plays a significant role in our daily lives. If adults often experience difficulties in identifying and evaluating this type of information, we wonder what tools secondary school pupils, educated in Spain, ...
Mas Torelló, Óscar(Universitat Politècnica de València, 2012-08-02)
[ES] Las universidades están viviendo una de las mayores transformaciones de su historia, provocada
especialmente por la implementación del Espacio Europeo de Educación Superior. Las modificaciones
del contexto donde el ...
Yániz, Concepción(Universitat Politècnica de València, 2011-03-04)
[ES] El concepto de competencia ha pasado a ocupar un amplio espacio de la reflexión sobre el currículo universitario en los últimos años. La insistencia en la necesidad de planificar desde el punto de vista del aprendizaje ...
Bernal, A.; Ibarrola-García, S.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-09-18)
[EN] During the last two decades, in our societies we have sought quality education. One way to achieve this goal is to promote educational leadership. The field of educational leadership is complex: administrative, ...
Blanco Fernández, Juana María; Rodríguez-Miñambres, Paloma(Universitat Politècnica de València, 2017-12-29)
[ES] En las últimas décadas han proliferado los estudios y propuestas relacionadas con la escritura académica, la escritura para fines específicos y la enseñanza de la lengua asociada a la enseñanza de contenidos curriculares. ...
Álvarez Ramos, Eva; Alejaldre Biel, Leyre(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] The emergence of virtual learning environments (VLE) has led to a clear democratization of knowledge and a more accessible teacher training and retraining. Students decide when and where to learn and, precisely, this ...
Bataller Català, A.; Ballester Roca, J.(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] We address the challenges of adult literacy in an American context from a European perspective. We focus on the context of adult education in Peru, a country with a great cultural and linguistic diversity, based on ...
Espinosa Martín, María(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Las actualizaciones metodológicas y de concepto acontecidas en el proceso de enseñanza-aprendizaje que se lleva a cabo en las universidades desde la entrada en vigor del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES), ...
[EN] The project ‘OERlabs - jointly training student (teachers) for Open Eductional Resources (OER) use’ is funded by the Federal Ministry of Education and Research Germany (BMBF[SH1] ) and aims to sensitize and contextualize ...
[EN] The article addresses the results of shared reflective practices online among undergraduate students (N = 16) in their second year of Early Childhood and Primary Education study at two universities: Girona in Spain ...