Marin-Garcia, Juan A.(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] This work will take the innovation transversal competence a skill to create, introduce, adapt and/or apply a beneficial novelty anywhere in an organization. We consider that innovation competences are a multidimensional ...
La capacidad para trabajar en equipo se ha convertido en una de las competencias más valoradas por los empleadores en la actualidad. Cada vez más, las empresas buscan crear entornos colaborativos donde las personas puedan ...
Roger-Monzó, Vanessa; Guijarro-García, María; Martí-Sánchez, Myriam(Universitat Politècnica de València, 2015-09-23)
[EN] This project on teaching innovation was developed in ESIC Business & Marketing School Valencia and is based on the educational opportunities provided by Digital Signage. This paper describes the different phases ...
[EN] Team work is a competency that is actively being developed in educational institutions worlwide due to the high demand for citizens that are capable to work in teams or collaboratively. Educational institutions now ...
Marín García, Juan Antonio(Universitat Politècnica de València, 2023-03-02)
se muestra un ejemplo de la comunicación de un equipo remoto en el chat de TEAMS donde se ponen de manifiesto un par de problemas de equipos remotos (poca claridad en la comunicación y dificultad de encontrar los archivos ...
Marín García, Juan Antonio; García Sabater, Julio Juan; Valero Herrero, María; Maheut, Julien Philippe Dominique(Universitat Politècnica de València, 2013-07-08)
Descripción de las características del equipo ideal
Gordo Monzó, Mari Luz; Fernández Diego, Marta; Ruiz Font, Leonor; Cuenca González, María Llanos; Boza García, Andrés(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The acquisition of competences is a recurrent issue in educational processes
over the last few years. It becomes especially relevant with transversal
competencies, as companies increasingly ask for the improvement ...
Hernández Navarro, Yolanda(Universitat Politècnica de València, 2021-02-23)
[ES] La presente encuesta evidencia el grado de satisfacción del alumnado partícipe en una experiencia de aprendizaje colaborativo. Para ello, valora el tiempo dedicado y organización de los trabajos dentro del equipo, el ...
[EN] This paper describes the experience of a cross-curricular activity that combines mathematical knowledge with several soft skills, namely the use of new technologies, teamwork and critical thinking. Two different ...
Abinzano, Isabel; Corredor, Pilar; del Rio, Cristina; Ferrer, Elena; Gonzalez, Ana; Mansilla, Jose Manuel; Martinez, Beatriz; Muga, Luis(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-05-31)
[EN] This paper aims to describe a teaching-learning experience based on Project-Based Learning (PBL). This experience is part of an educational innovation project devoted to transforming finance classes in various facets ...
Estévez Arias, Orosmán; Legañoa Ferrá, María de los Angeles; Hurtado Curbelo, Fermín(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Teamwork is generally defined as a generic competence, built upon from initial stages up to higher education circles. However, some studies have shown that this has not generally been a systematic or regulated subject ...
En el video se hace un recorrido por las tres categorías de dimensiones de conductas/comportamientos de liderazgo que se han descubierto hasta la actualidad, definiendo sus categorías e identificando las subdimensiones ...
Andreu Andrés, María Angeles; García Casas, Miguel(Universidad de Murcia, 2014)
[EN] A group of university students took part in a multi-task teamwork experience in which they had to make use of some of the abilities regarded as most valuable by organizations. Before starting, participants agreed on ...
Canós-Darós, Lourdes; Guijarro, Ester; Santandreu Mascarell, Cristina; Babiloni, Eugenia(Asociación Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 2019)
[ES] El objetivo de este trabajo es presentar una metodología cuantitativa utilizada
para la evaluación de la competencia transversal Trabajo en equipo y Liderazgo
en la asignatura Gestión de Recursos Humanos de Grado en ...
García Berdonés, Carmen; Molina Tanco, Luis; Peña Martín, Juan Pedro; García Lagos, Francisco; Joya Caparrós, Gonzalo; Reyes Lecuona, Arcadio; Trujillo Aguilera, Francisco David(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-03-24)
[EN] The design and implementation of different Project Based Learning (PBL) approaches are presented in this paper. All of them were carried out in the framework of the MSc degree in Electronic Systems for Smart Environments ...
García García, Daniel; Gómez Caturla, Jaume; Tejada Oliveros, Ramón; Fenollar Gimeno, Octavio; Montañés Muñoz, Néstor(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] This work describes the implementation experience of the Project Based Learning (PBL)
methodology in the subject "Structure and Characterization Techniques of Advanced
Materials" of the Master's Degree in Engineering, ...
Fouché, Lauren; Müller, Erika(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-07-26)
[EN] Effective teamwork is one of the Engineering Council of South Africa’s (ECSA) exit-level outcomes. To achieve this outcome, one has to learn specific discourses and behaviours related to teamwork. Professional Orientation ...
Santandreu Mascarell, Cristina; Canós-Darós, Lourdes; Marín-Roig Ramón, José(Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (AECA), 2015)
[ES] Numerosos trabajos realizados en las últimas décadas han puesto de manifiesto la
utilidad de las técnicas de creatividad para mejorar la generación de ideas (Michalko, 2000;
Gray 2012), valorarlas (Kim, 2008; Ries, ...
De La Peña Esteban, Joseba Iñaki; Herrera Cabezón, Ana Teresa(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] Con objeto de desarrollar y evaluar las competencias necesarias para ejercer la profesión que en un
futuro desempeñarán los actuales alumnos/as de los Estudios Actuariales se ha diseñado un trabajo en
equipo que ...