Montecinos Maldonado, Alejandra Ely(Universitat Politècnica de València, 2018-02-21)
[EN] Nowadays organizations all over the world try to be increasingly competitive, this includes Bolivian organizations, reason why many of these especially the big companies have included in their environment High Performance ...
Navarro Jover, José Manuel; Olmo Cazevieille, Françoise(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The aim of this study, in the context of the Polytechnic University of Valencia,
is to develop and assess two generic competences: comprehension and
assimilation, as well as teamwork and leadership, through virtual ...
Pérez Zuriaga, Ana María; Llorca García, Carlos; Moreno Chou, Ana Tsui(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The Vice-Rectorate for Studies, Quality and Acreditation and the Institute of
Education Sciences promotes that education is based on competencies, either
generic or specific.
The School of Civil Engineering of the ...
Estelles Miguel, Sofia; Albarracín Guillem, José Miguel; Palmer Gato, Marta Elena; Peris-Ortiz, Marta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] Teamwork has become one of the demands in the labor market. This is due to the changes, the incorporation of technologies and the new processes that make the tasks become increasingly complex and in many cases it is ...
Martí Calatayud, Manuel César; Cifuentes Cabezas, Magdalena Soledad; Rodríguez López, Antonio Diego; Hernández Pérez, Lorena; Carrillo Abad, Jordi(Universitat Politècnica de València, 2022-06-30)
[EN] This work presents the adaptation of a course mainly based on practice sessions in the chemical laboratory into a blended learning format after the irruption of the COVID-19 pandemic. The study was conducted during ...
Camacho Torregrosa, Francisco Javier; Pérez Zuriaga, Ana María; Coll Carrillo, Hugo; Alcalá González, Julián; Romero Gil, Inmaculada; Garrido de la Torre, Mª Elvira(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This paper covers the inception and development of a new type of Final Degree
Project carried out in the Civil Engineering School. More than 20 students
collaborate in this Project, which is a major innovation over ...
Oliver Gil, José Salvador(Editorial Universidad de Almería, 2016-07)
[ES] Una de las principales novedades de los estudios de
Grado y Postgrado es que el aprendizaje se establece
en función de unas competencias que los alumnos deben
alcanzar. Estas competencias, aparte de aspectos
técnicos, ...
Barberá Ribera, María Teresa; Dema Pérez, Carlos Manuel; Narangajavana-Kaosiri, Yeamduan; Gil Pechuán, Ignacio(Universidad Politécnica de Valencia, 2013-05-06)
[ES] En la presente comunicación se describe la experiencia realizada en la asignatura "Ampliación de
Gestión Industrial", perteneciente a 5º curso de Ingeniería Industrial en la intensificación en
Organización Industrial, ...
Del Val Noguera, Elena; Palomares Chust, Alberto; Alberola Oltra, Juan Miguel; Teruel Serrano, Mª Dolores; Fernández Méndez, Mª Manuela; Morant González, Maryland; Benlloch Aparisi, Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The main purpose of this project is to design, evaluate and implement a
methodology that allows us to properly develop the competence of Teamwork
in the Degree of Tourism Management (GGT) taught at the Gandia
Campus ...
Gayete Zamora, María Victoria(Universitat Politècnica de València, 2018-09-12)
[ES] La Universidad Politécnica de Valencia (UPV) está desarrollando, desde hace pocos años, un proyecto de innovación y mejora educativa en relación con las competencias transversales. Este proyecto tiene como objetivo ...
Marin-Garcia, Juan A.(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] This work will take the innovation transversal competence a skill to create, introduce, adapt and/or apply a beneficial novelty anywhere in an organization. We consider that innovation competences are a multidimensional ...
Aragón Revuelta, Pilar(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] Las titulaciones de posgrado demandan uno o varios proyectos en equipo
que logren trabajar, además de la adquisición de competencias específicas,
algunas competencias generales (actualmente dimensiones competenciales).
En ...
[ES] En este trabajo presentamos el diseño, desarrollo y evaluación de una actividad para trabajar la competencia “Trabajo en Equipo y Liderazgo” (CT6). Esta actividad se desarrolló en el marco de una Sesión Tutorial del ...
[EN] Team work is a competency that is actively being developed in educational institutions worlwide due to the high demand for citizens that are capable to work in teams or collaboratively. Educational institutions now ...
[ES] Uno de los objetivos del proyecto “Desarrollo de la herramienta eCompetentis para la evaluación de competencias transversales” (EA2009‐0040) financiado por el Ministerio de Educación y Ciencia, fue elaborar un portal ...
González Aurignac, Esther; García Segovia, Purificación; Martínez Monzó, Javier; García Martínez, Gabriel; Pagán Moreno, Mª Jesús(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The present educational improvement project based on a real professional framework and developed by teams of interdisciplinary students, demonstrates that the use of active learning methodologies stimulate students ...
Marín García, Juan Antonio(Universitat Politècnica de València, 2023-03-02)
se muestra un ejemplo de la comunicación de un equipo remoto en el chat de TEAMS donde se ponen de manifiesto un par de problemas de equipos remotos (poca claridad en la comunicación y dificultad de encontrar los archivos ...
[ES] El objetivo de este artículo es mostrar al ámbito académico y profesional, una nueva herramienta para la gestión de los recursos humanos (RRHH), basada en el análisis del persotipo del ADN emocional (ADNe) a través ...
[ES] El método ABP – Aprendizaje Basado en Problemas (Learning Based Problem) tiene como objetivo central el transformar la dinámica tradicional del trabajo con estudiantes en el aula, fomentando en los y las jóvenes la ...
Jarauta Borrasca, Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este artículo tiene como objetivo describir una experiencia de aprendizaje llevada a cabo en los grados de Pedagogía y Maestro/a de Educación Primaria de la Universidad de Barcelona (UB). En concreto, el artículo ...