Baeza González, Luis Miguel; Giner Navarro, Juan; Thompson, David J.; Monterde, Juan(Elsevier, 2019-06-09)
[EN]
In this paper three formulations based on an Eulerian approach are presented to obtain the dynamic response of an elastic solid of revolution, which rotates around its main axis at constant angular velocity. The ...
Torstensson, Peter Torsten; Nielsen, Jens C. O.; Baeza González, Luis Miguel(Springer Verlag (Germany), 2012)
[EN] Dynamic vehicle track interaction at high vehicle speeds is investigated in a frequency range from about 20 Hz to 3 kHz. The inclusion of wheel rotation in the vehicle model is investigated by implementing a structural ...
Martínez Casas, José; Giner Navarro, Juan; Baeza González, Luis Miguel; Denia Guzmán, Francisco David(Elsevier, 2017-01-01)
[EN] As it is well known, there are various phenomena related to railway train-track interaction, some of them caused by the high frequency dynamics of the system, such as rolling noise when the vehicle runs over the track, ...
Pieringer, A.; Torstensson, Peter T.; Giner Navarro, Juan; Baeza González, Luis Miguel(Springer, 2018-05-20)
[EN] Railway curve squeal arises from self-excited vibrations during curving. In this paper, a frequency- and a time-domain approach for curve squeal are compared. In particular, the capability of the frequency-domain model ...
Baeza González, Luis Miguel; Thompson, David J.; Squicciarini, Giacomo; Denia, Francisco D.(Taylor & Francis, 2018)
[EN] This work presents a robust methodology for calculating inter-penetration areas between railway wheel and rail surfaces, the profiles of which are defined by a series of points. The method allows general three-dimensional ...
Rincón Contel, Fernando(Universitat Politècnica de València, 2023-11-14)
[ES] La vía ferroviaria tiene como función primaria la transmisión de fuerzas desde el punto de contacto rueda-carril hasta el terreno. Esta función estructural ha sido tradicionalmente abordada en ingeniería a través de ...
Loras Calvo, Diego(Universitat Politècnica de València, 2022-07-21)
[ES] Las propiedades dinámicas de la vía ferroviaria determinan aspectos tan importantes como el impacto ambiental de este medio de transporte, o el coste de su explotación. Su estudio tiene una cierta complejidad, debido ...
Rovira Cardete, Andrés(Universitat Politècnica de València, 2012-02-10)
En el análisis de la dinámica ferroviaria el estudio del contacto rueda-carril representa un papel muy importante debido a que no sólo condiciona el movimiento de los vehículos en vía, con fenómenos asociados como la ...
Vila Tortosa, María Paloma(Universitat Politècnica de València, 2015-12-11)
[EN] Rail corrugation is a wavy defect that appears on the running surfaces of rails. It is one of the main reasons for abnormal increase in rolling noise and vibrations. Despite it being an old railway problem and there ...
Sánchez Orgaz, Eva María; Denia, F. D.; Martínez Casas, José; Baeza González, Luis Miguel(International Center for Numerical Methods in Engineering (CIMNE), 2017-07-05)
[ES] En este trabajo se presenta una técnica numérica precisa y de bajo coste computacional para el análisis del comportamiento acústico de silenciadores de escape con sección transversal arbitraria y material absorbente ...
Carballeira Morado, Javier(Universitat Politècnica de València, 2012-07-27)
Esta Tesis se centra en el desarrollo de herramientas para la simulación de la dinámica en baja frecuencia de trenes articulados. A través de estas herramientas se pretende obtener conclusiones relevantes para el diseño ...
Martínez Casas, José; Carballeira, Javier; Denia, F. D.; Baeza González, Luis Miguel(International Center for Numerical Methods in Engineering (CIMNE), 2017-07-05)
[ES] Actualmente hay un elevado interés en analizar ciertos fenómenos ferroviarios que surgen de la interacción dinámica vehículo-vía cuando se negocia una curva, como son el ruido de rodadura, los chirridos y la corrugación ...
Martínez Casas, José(Universitat Politècnica de València, 2013-12-09)
En esta Tesis se aborda el estudio de la interacción dinámica de un
vehículo ferroviario con la vía a través de la incorporación en el modelado
de la flexibilidad de los elementos que componen el sistema. La dinámica ...
Elsayed Abdel Hameed Amer Shaltout, Ramy(Universitat Politècnica de València, 2013-03-14)
En este trabajo se ha llevado a cabo el desarrollo de una herramienta computacional para la simulación dinámica de vehículos ferroviarios. El modelo está basado en técnicas multicuerpo debidas a Shabana. Con respecto a ...
Elsayed Abdel Hameed Amer Shaltout, Ramy(Universitat Politècnica de València, 2011-11-30)
In the work presented, a computational tool used for the dynamic simulation of railway vehicle
systems was developed using multibody systems formulations. The model based on the multibody techniques developed by Shabana. ...
Among all the algorithms to solve the wheel–rail contact problem, Kalker's FastSim has become the most useful computation tool since it combines a low computational cost and enough precision for most of the typical railway ...
The fatigue design of railway axles requires that the stresses arising in the axle in real service are accurately quantified. This paper describes a method to compute the dynamic stresses arising in railway axles as the ...
Sánchez Orgaz, Eva María; Denia Guzmán, Francisco David; Baeza González, Luis Miguel; Kirby, R.(Elsevier, 2019-04)
[EN] This work presents an efficient numerical approach based on the combination of the mode matching technique and the finite element method (FEM) to model the sound propagation in silencers containing granular material ...
Insa Franco, Ricardo; Inarejos Mesa, Javier; Salvador Zuriaga, Pablo; Baeza González, Luis Miguel(Professional Engineering Publishing, 2012)
In the recently published paper by Real et al. entitled ¿Determination of Rail Vertical Profile through Inertial Methods¿ the authors used a particular method to establish the correspondence between the vertical accelerations ...