[EN] In the area of engineering is very common to solve a complex problem
through multidisciplinary teams. In the framework of the European Higher
Education Area, multidisciplinary projects have become increasingly
important ...
[EN] This paper discusses the experience of introducing the Design Thinking
methodology in course Project Lab (LPRO) in academic year 2015/2016.
LPRO is a course in the syllabus of the degree in Telecommunication
Technologies ...
Fernández-Plazaola, Igor(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] Getting and keeping the students of Educational Institutions (EI) committed
and motivated constitutes a great challenge for teachers. Despite the
idiosyncrasy and diversity of students and study plans, research shows ...
Alba Fernández, Jesús; Torregrosa Cabanilles, Constantino; Vidal Meló, Anna; Rey Tormos, Romina María del(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The “Group of Educational Innovation and Research in Scientific Fields
(GIERMAC)” has been given the Project in Researching and Educational
Improvement (PIME-UPV) project “Study on the application of the Flip
Teaching ...
Olmo Cazevieille, Françoise(Ediciones de la Universidad de Murcia, 2017)
[EN] Training terminology students to create
scientifc and technical text corpora requires:
frstly, that the teacher has a theoretical
knowledge of terminographical processes; and,
secondly, the ability to design a didactic ...
[EN] One of the tools that can contribute to enhancing students' learning, motivation, and
academic performance is the gamification technique. However, this technique is still not
widely implemented in the university ...
Garrigós Sabaté, Júlia; Valero García, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2012-12-31)
[ES] Júlia, una alumna de la Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels, acaba de
superar la última de una cadena de cinco asignaturas consecutivas de diseño de aplicaciones
informáticas, todas ...
[EN] The needs for teaching innovation in the field of telecommunications engineering go beyond
the teaching guide itself and its implementations. The innovation presented here has been
developed over the last three ...
[EN] The Bachelor’s Degree in Agrifood and Rural Engineering at Universitat Jaume I of Castelló has implemented in the second academic year a multidisciplinary project using a Project-Based Learning as the teaching method. ...
Andrés Doménech, Ignacio; Sanz Benlloch, María Amalia; Pellicer Armiñana, Eugenio; Gómez Martín, María Esther; Ruiz Sánchez, Tomás(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] La Universitat Politècnica de València está apostando a nivel institucional por la incorporación del Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) en sus titulaciones. La Escuela Técnica Superior de Ingeniería de Caminos, ...
Sanchis, Raquel; Mula, Josefa; Cantó, Begoña; García-Sanoguera, David; Torregrosa, Juan Ignacio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-12-28)
[ES] El mercado laboral actual es cada vez más exigente y ello hace que a los profesionales se les exija un mayor nivel de adquisición de competencias en sus tres dimensiones -cognitiva, instrumental y actitudinal- para ...
[ES] La innovación educativa es un proceso que se extiende más allá de un curso académico. En su desarrollo se distinguen las etapas de planificación, implementación, evaluación y realimentación, para identificar aspectos ...
Portalés Mañanós, Ana María; Urios Mondéjar, David; Colomer Alcácer, Juan; Palomares Figueres, María Teresa; Esteve Sendra, María Consuelo; Sosa Espinosa, Asenet(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] A PIME teaching innovation project has been presented (Project of Improvement and innovation in education). It is based on improvement and innovation in education. It is an urban regeneration project of multidiscipl ...
Garmendia, Maddi; López de Armentia, Teresa; Cubero, Gorka; Pellejero, Idoya; Solaberrieta, Leire; Santos, Fernando(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The current challenges for the construction of a more fair and sustainable society require professionals capable of analyzing problems with a comprehensive vision and a critical spirit. The approaches and tools of ...
Serrano Ruiz, Julio César; Peidro Payá, David; Mula Bru, Josefa; Poler Escoto, Raúl(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] Material requirements planning (MRP) is a process whose purpose is to guarantee the flow
of materials into production, ensuring that each of the necessary materials is received in the
required quantity and on the ...
Costa Castelló, Ramón; Puig, Vicenç; Blesa, Joaquim(Universitat Politècnica de València, 2016-04-06)
[ES] La diagnosis de fallos basada en modelos es hoy en día un campo maduro dentro de la ingeniería de control que empieza a formar parte de los planes de estudios de grado y postgrado. Sin embargo, la falta de buenos ...
Molina, Carmen B.; Navarro, Pablo; Pliego, Gema; Lemus, Jesús; Heras, Francisco; Quintanilla, Asunción(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-05-13)
[ES] Este trabajo se enmarca en la asignatura Laboratorio de Desarrollo Industrial (4º Grado en Ingeniería Química, Universidad Autónoma de Madrid). En los últimos años, se han detectado diversos aspectos en los que el ...
Vicente-Almazán Pérez de Petinto, Gonzalo; Pérez Igualada, Javier; Portalés Mañanós, Ana; Sosa Espinosa, Asenet(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-05-13)
[ES] Para mejorar la docencia en el conjunto de las las asignaturas de urbanismo del Grado en Fundamentos de la Arquitectura de la ETSA-UPV, un grupo de profesores ha planteado un Proyecto Docente Innovativo basado en ...
Pérez-Peñalver, María José(Universitat Politècnica de València, 2013-06-02)
[EN] In the current European context, and in the Spanish in particular, with the entire system in global crisis, the education system has the challenge of training people to be prepared to deal with the changing environment. ...
Vilaplana Cerda, Rosario Isabel; Rey Tormos, Romina María del; Manjón Herrera, Francisco Javier; Monsoriu Serra, Juan Antonio; Llovera Segovia, Pedro; Torregrosa Cabanilles, Constantino(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] We present the steps carried out within a PIME entitled "Active methodologies in basic subjects. A catalogue of experimental Physics demonstrations designed as teaching resources for the degree motivation" that started ...