Bonet Juan, María Amparo; Giménez Morera, Antonio; Capó i Vicedo, Jordi(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Open educational resources (OER) are a key in educational innovation and
collaborative learning. Consequently, the opportunity to collaborate provides
facilitates the exchange of knowledge. This paper represents the ...
Iglesias Martínez, Marcos Jesús; Lozano Cabezas, Inés; Martínez Ruiz, María Ángeles(Universitat Politècnica de València, 2013-08-30)
[ES] En este artículo describimos y analizamos la experiencia de innovación metodológica en una asignatura
del grado de Maestro de Educación Infantil de la Universidad de Alicante. Considerando que las
telecomunicaciones ...
Area Moreira, Manuel(Universitat Politècnica de València, 2011-03-14)
[ES] Se ofrece una visión general de las posibilidades educativas de las wikis destacando de las mismas que permite el desarrollo de proyectos de investigación grupales en una perspectiva socioconstructivista del conocimiento. ...
Calafat Marzal, Maria Consuelo; Puertas Medina, Rosa María; Martí Selva, María Luisa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-05-07)
[ES] Las plataformas de juegos son cada vez más demandadas por los alumnos en cualquier nivel educativo. La utilización de estas herramientas para incrementar la motivación de los alumnos en grupos numerosos de asignaturas ...
[ES] Estos últimos años y principalmente tras el periodo pandémico, la extendida utilización de las herramientas digitales ha motivado un incremento de su uso para el desarrollo de actividades docentes. Estas herramientas ...
Alarcón Valero, Faustino; Alemany Díaz, María Del Mar; Boza, Andres; Cuenca, L.; Fernández-Diego, Marta; Ruiz Font, Leonor(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] Este artículo presenta una metodología para la definición de casos de estudio como técnica de aprendizaje colaborativo en el contexto de la docencia universitaria, orientada a la adquisición de competencias profesionales ...
Rodrigo-Cano, D.; Aguaded Gómez, I.; García Moro, F.J.(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] The change in higher education caused of ICT have a clear reflection on the methodologies in the university classroom. The technological opportunities and of the easy access to the Internet and information allows both ...
Palau Estevan, Carmen Virginia; Arviza Valverde, Jaime; Balbastre Peralta, Iban(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] This paper presents the planning and results obtained in the subject of
Irrigation Engineering within the degree of Rural and Agrifood Engineering
after the application of active learning- teaching methodologies for ...
Millán Muñoz, Miguel Ángel; Medina Villaverde, José María(Universitat Politècnica de València, 2011-04-09)
[ES] En el Departamento de Ingeniería Civil de la UEM se ha tratado de aproximar la experiencia del Proyecto Fin de Carrera a la realidad profesional, mediante la creación de equipos multidisciplinares que resuelvan un ...
Bonet Juan, María Amparo; Capó i Vicedo, Jordi; Giménez Morera, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The challenge of an eTwinning project is to achieve learning through
collaboration and innovation between different European centers. This paper
represents a collaborative work aimed at higher education students. ...
Bas, María Del Carmen; Segura Maroto, Marina; Ginestar Peiro, Concepción de María; Maroto Álvarez, Mª Concepción(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The use of online resources for learning is increasing in business higher education, not only in the flipped classroom approach but also in order to supplement face-to-face lectures. The objectives of this paper are ...
Verano-Tacoronte, Domingo; Sosa-Cabrera, Silvia(Universitat Politècnica de València, 2015-11-25)
[ES] La realización de proyectos cooperativos vinculados se considera una forma eficaz para dotar de mayor realismo a las enseñanzas en la Educación Superior. El contacto directo y la realización de ...
Olmo Cazevieille, Françoise; Labrador Piquer, María José(Universitat de València, 2015-12-22)
[EN] This work is focused on the advantages that information and communication technologies (ICT) offer for the creation of
collaborative and interactive activities for the practice and development of a foreign language. ...
Martinez Gomez, Victor David; Moreno-Pérez, Olga M.; Compes López, Raúl; Tudela Marco, Lorena; García Alvarez-Coque, José María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] El principal objetivo de esta contribución es compartir una experiencia de aprendizaje colaborativo basada en el curso online masivo y abierto (MOOC) Retos de la agricultura y la alimentación en el siglo XXI .
El ...
de la Cruz Flores, Gabriela; Abreu Hernández, Luis Felipe(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] Los actuales modelos educativos basados
en competencias enfatizan los procesos
de autorregulación en el estudiantado,
a través de los cuales se pretende desarrollar habilidades para el aprendizaje a
lo largo de ...
Tortajada Genaro, Luis Antonio; Puchades Pla, Rosa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The poster sessions are a teaching-learning strategy, that simulates working scenarios in the university classroom. The success of this exercice is related to how the previous tasks have been addressed. In this ...
Garrigós Simón, Fernando José; Narangajavana Kaosiri, Yeamduan; Sanz-Blas, Silvia; Buzova, Daniela(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-04-04)
[ES] El entorno actual no puede entenderse sin la atención a las nuevas tecnologías de información y comunicación, y en especial al desarrollo de las redes sociales. Estas últimas son vitales para entender todos los procesos ...
Ivorra Martínez, Eugenio; Sánchez Salmerón, Antonio José; Valera Fernández, Ángel; Ricolfe Viala, Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-06-10)
[EN] Currently, Spanish Universities are introducing masters degree of the
Bologna Process approved in 2010. In this current context of transition,
professors have to start new subjects of master and think about include ...
Reig Gascon, Aina(Universitat Politècnica de València, 2017-12-29)
[EN] With this paper we offer a contribution to the debate on the importance of translation for learning a second language in the classroom. We exemplify its use as a didactic resource and as a learning tool. We show the ...
[EN] LinkedIn professional social network was used as a common platform for
exposure, discussion and analysis of information. Its use can facilitate
collaborative learning of students, stimulate their motivation and ...