Buil Carrasco, Isabel; Hernández Ortega, Blanca; Sesé Oliván, F. Javier(Universitat Politècnica de València, 2013-12-29)
[ES] El nuevo modelo educativo resultante de la adaptación al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
presenta retos importantes para la universidad del siglo XXI. Entre ellos, destacan la necesidad de
potenciar la ...
Moreno Navarro, María Salomé; Morant, Maria; Llorente, Roberto; Sarria, Benjamín(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[EN] The role of feedback and feedforward (prospective feedback) is to report the
results of an activity along the students¿ learning progress and to provide
useful information for their immediate and near future activities ...
Mallol, Cristina; Alsina, Miquel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-11)
[EN] One of the main worries of our education system nowadays is how to reach a meaningful learning of languages in schools. The main aim of the investigation presented here was to analyze the perceptions of both students ...
Terol Pastor, Manuel(Universitat Politècnica de València, 2021-03-04)
[ES] Este proyecto se basa en una idea de negocio en la que una empresa se dedicaría a realizar cursos y actividades mediante los cuales los niños desarrollarían más profundamente algunas competencias transversales. La ...
González Moreno, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2023-04-18)
[ES] Hoy en día vivimos en un entorno marcado por el cambio y la globalización. Sin lugar a duda, esto repercute en la empleabilidad y en la integración de los recién titulados en el mercado laboral, complicando la adquisición ...
López García de la Galana, Alvaro(Universitat Politècnica de València, 2020-10-15)
[ES] Desde que en 1930 se produjo la primera alianza aérea, entre la Pan American Grace Airways y la Pan American World Airways, el mundo del transporte aéreo ha ido evolucionando y desarrollando una compleja red de ...
Martí Centelles, Vicente; Bernardos Bau, Andrea; Marcos Martínez, María Dolores; Querol Magdalena, Susana; Oliver Talens, Joana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] This article includes the results obtained in the practical laboratory sessions of the subject
“Chemical Fundamentals for Engineering I”, which is part of the basic training of the new
degree of Physical engineering ...
García Fayos, Beatriz; Arnal Arnal, José Miguel; Ruvira Quintana, Beatriz(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] The subject of Experimentation in Chemical Engineering III of the Chemical Engineering
Degree of the Universitat Politècnica de València, has been applying the Project Oriented
Learning methodology since the academic ...
[EN] Flipped classroom has been proven in recent years to have a positive effect on students’ motivation, attitude and academic performance. In this study, we analyze the perception of students of 9 subjects on several ...
Ruè, Joan(Universitat Politècnica de València, 2011-03-04)
[ES] Este texto nace de la preocupación con que es observado el proceso de introducción de las denominadas “competencias” en el diseño de las nuevas propuestas curriculares y formativas en la Educación Superior , en nuestro ...
Ruiz-Ocaña Cebrián, Elena(Universitat Politècnica de València, 2021-10-22)
[ES] La Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible adoptada en el seno de Naciones Unidas
estableció una nueva estrategia internacional basada en 17 Objetivos de Desarrollo
Sostenible (ODS), incluyendo entre ellos la ...
[EN] In this work, the case method has been used in the subject Process and Product Engineering II, which belongs to the fourth course of the Chemical Engineering Degree of the Universitat de València. Different cases have ...
Pachés Giner, María Aguas Vivas; Romero Gil, Inmaculada; Martínez-Guijarro, Mª Remedios(IATED, International Association of Technology, Education and Development, 2017-03)
[EN] The Information literacy is defined as the competence, aptitude and knowledge to access, to use, to administrate and to communicate properly the information within the aim of study, research or even for the professional ...
[ES] El Enfoque del Marco Lógico es una metodología analítica para el diseño y la formulación de proyectos que ha sido ampliamente utilizada e n el ámbito de la cooperación al desarrollo. Sus principales ventajas son que ...
[EN] The communication offers the possibilities of educational innovation that are
raised from the research carried out to deepen the development of the
competence learning to learn in university contexts. The results ...
De Vivero Arciniegas, Felipe(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[ES] Tanto los estudiantes de Derecho como las empresas que reclutan recién egresados identifican una desconexión entre lo que se enseña en las facultades y lo que debe saber hacer un abogado. Aunque se ha escrito sobre ...
Crespo Fernández, Eliecer(Universitat Politècnica de València, 2022-12-31)
[EN] In the complex process of assessing the degree of achievement of the competences and checking the learning results, scoring rubrics can provide a wide range of benefits, especially when it comes to subjective or complex ...
[EN] The model for assessing the quality of science and higher education in Spain
has derived a model for evaluating academic careers based on three main
themes: research, teaching and management. The latter is the most ...
de Castro-Camero, Rosario(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[ES] El presente trabajo analiza los nuevos retos a los que, en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior, se enfrentan los estudios jurídicos y, en especial, los de Derecho Romano. En él se profundiza sobre las ...
Fernández de Molina Ortés, Elena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] This research presents a resource for university teaching: infographics, and presents a model of application in the degree of Hispanic Philology. This tool can be very useful for the development of student competences. ...