Mateu Céspedes, José María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] 'Creativity, innovation and entrepreneurship' is a competence included into its transversal competences by the Polytechnic University of Valencia. It is an essential competence for the development of the students, as ...
Guijarro Muntaner, Paula(Universitat Politècnica de València, 2020-10-08)
[ES] El packaging que se presenta pretende favorecer la venta de rotuladores especiales para el dibujo. Gran parte de estos productos se presentan en conjuntos cerrados, sin tener opción de escoger los colores que se desean. ...
Quijada Fernández, David(Universitat Politècnica de València, 2021-07-28)
[EN] The aim of the project ¿Maracas¿ is to develop an application, that helps young
creatives to be more active and creative by diversifying their routines with short surprising
random activities. Users will be motivated ...
Marin-Garcia, Juan A.(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] This work will take the innovation transversal competence a skill to create, introduce, adapt and/or apply a beneficial novelty anywhere in an organization. We consider that innovation competences are a multidimensional ...
Lapiedra Benavent, María(Universitat Politècnica de València, 2013-10-28)
[EN] How does creativity surge? Are there keys, rules, ways to keep it in place and for it to never fail? These are questions that we ask many times when facing a blank piece of paper, when we are facing that moment by ...
Boza García, Andrés; Cuenca González, María Llanos; Fernández Diego, Marta; Ruiz Font, Leonor; Alarcón Valero, Faustino; Prats Montalbán, José Manuel; Alemany Díaz, María del Mar; Gordo Monzó, Mari Luz(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The level with which our students arrive with respect to a certain transversal competence is often unknown and initially presupposed by the teacher. The proposal for innovation and educational improvement presented ...
Hernández Carpio, Claudia(Universitat Politècnica de València, 2021-10-04)
[ES] El presente documento recoge el planteamiento, diseño y detalle de un espacio expositivo al aire libre dentro del campus de la Universitat Poliècnica de València (UPV), en el cual se muestre la labor individual y los ...
Shen, Linger(Universitat Politècnica de València, 2020-10-19)
[ES] Se propone el diseño, implementación y prueba de aplicaciones basadas en el uso de Tablets y Ordenadores personales para fomentar y dinamizar la creatividad y el intelecto en personas con diversidad funcional. El ...
Chen, Yijun(Universitat Politècnica de València, 2021-05-13)
[ES] El Proyecto tiene como objetivo la implementación de nuevas prestaciones y actividades en la aplicación ¿Puzzle Pieces¿ desarrollada en entorno Android. La misma es utilizada por el Alumnado con Trastorno del Espectro ...
Núñez Miralles, Amparo(Universitat Politècnica de València, 2015-02-19)
Se definen las inquietudes de la autora ante el mundo del diseño y la industria, relacionado con el arte y la creatividad. Se propone el estudio y análisis de diversas marcas dedicadas a la moda infantil y a la puericultura. ...
González Aurignac, Esther; García Segovia, Purificación; Martínez Monzó, Javier; García Martínez, Gabriel; Pagán Moreno, Mª Jesús(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The present educational improvement project based on a real professional framework and developed by teams of interdisciplinary students, demonstrates that the use of active learning methodologies stimulate students ...
Se presenta el contexto en el cual surge una aplicación de pensamiento lateral y se describe paso a paso las etapas que se han seguido para acotar la propuesta de "escape" y unas propuestas de "movimiento" junto con el ...
Hernández Muñoz, Silvia; López Alonso, Francisco(Universitat Politècnica de València, 2023-03-31)
[EN] The courtyard, anthropologically, the vital and social center of homes, is also the center of life in schools. However, although we have many interventions in public and private courtyards, not many are carried out ...
Santamaría Aguirre, Jorge Luis(Universitat Politècnica de València, 2016-07-21)
[EN] The proposal for a craft's design DNA focused on the national reality and a global vision; opens the way to improving the production system through design as a hub of new product development and creative endeavors.
Burgaleta Mezo, Pedro(Universitat Politècnica de València, 2016-05-09)
[EN] Learning creative activities can be seen as a demanding encounter that requires both teachers and students to enable a common place of understanding. In the particular scenario of teaching conception drawing applied ...
Montoya del Corte, Javier; Palazuelos Cobo, Estefanía; Fernández Laviada, Ana; San Martín Espina, Paula(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] In this paper the application of Project-Oriented Learning (POL) on the
subject of "Auditing" of 4th year of the Degree in Business Administration is
addressed. The project attended by the 147 participating students ...
Bernaschina, Diego(Universitat Politècnica de València, 2023-09-29)
[EN] This essay focuses on the study of representation of climate change in video art and sound art. The research aims to explore the interaction between ecology, technology, and creativity in relation to video installation ...
Leandri, Gaia; Iñarra Abad, Susana; Juan Vidal, Francisco; Leandri, Massimo(Universitat Politècnica de València, 2022-11-22)
[EN] After a few decades of enthusiasm for the use of CAD tools in architectural design, there is now concern about the impaired creativity in the process of creating the project, due to the standardization of computer ...
Parra Garrigós, Patricia(Universitat Politècnica de València, 2020-09-21)
[ES] Este trabajo consiste en la utilización de un cuaderno como elemento de análisis, proceso creativo y de observación sobre la Reactivación de las Azoteas de la ciudad de Valencia.
Un tema muy importante y actualmente ...