Consejo, Alejandra(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] Physics, a first-year course in Engineering degrees, is often failed by students. Furthermore, students do not seem to recognize the usefulness of the subject as part of their training. To improve the perception that ...
Hernández-Pérez, Lorena; Martí-Calatayud, Manuel César; Montañés, María Teresa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[ES] El presente trabajo muestra cómo se ha integrado el Aprendizaje Basado en Proyectos en la asignatura Gestión de la calidad y ambiental del Máster en Ingeniería Química de la UPV. El objetivo de esta metodología es que ...
[ES] Se presenta la innovación y resultados obtenidos de diseñar y aplicar un BreakoutEdu basado en la normativa de Derecho civil valenciano, para favorecer el aprendizaje de conceptos jurídicos relacionados con la Huerta ...
[EN] The so-called “threshold concepts” are present in all areas of study. Its acquisition by the student represents a milestone in the advancement of the conceptual understanding of a subject. They are often difficult to ...
Plaza Casado, Paola; De La Orden De La Cruz, Carmen; Escamilla Solano, Sandra(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The disconnection between university and business is one of the permanent debates in the educational and business spheres. This fact causes that the students feel demotivation when not appreciating the application of ...
Cebolla Cornejo, Jaime; Leiva Brondo, Miguel; Peiró Barber, Rosa María; Pérez de Castro, Ana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The development of amateur documentaries, in the form of screencasts, and its
self-evaluation, co- evaluation and peer evaluation has proven to be a very useful
instructional tool to train ethical responsibility in ...
Garcia-Rodriguez, Inigo; Pérez-Cornejo, Clara(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The progress in technology for learning has introduced new ways of teaching in the classroom that might favor self-assessment processes and male classes more dynamic, fostering the motivation of undergraduate students. ...
Ríos Lizana, José Gabriel; Oliver Villarroya, Javier; Cáceres González, Pilar Aurora(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In order to attract students' attention and increase their motivation and participation when they are learning through an audiovisual resource (Polimedia plus, screencast, didactic videos), a system of processing ...
[EN] Degree practices are an opportunity for students to find out about possible employment opportunities for their studies. They are a key moment, not only to consolidate theoretical knowledge, but also for the teaching ...
Arenas Romero, César Augusto(Universitat Politècnica de València, 2021-10-25)
[ES] Como se sabe desde el turismo actual es un fenómeno social , cultural , económico
que implica el movimiento de personas . Abarca diversas formas de desplazamiento y u na amplia gama de
gama de destinos con diferentes ...
Martínez Tomás, Juan(Universitat Politècnica de València, 2023-01-23)
[ES] El objetivo principal de la presente tesis es dilucidar los aspectos del modelo de habilidades, motivación y oportunidades (modelo AMO) que permitan determinar la relación que existe entre las prácticas de RRHH y la ...
[EN] The acquisition of programming and data analysis skills in higher education is increa-singly necessary in all areas of Science and Engineering. In this paper we present a methodology for the motivation of programming ...
[ES] Esta comunicación describe el trabajo desarrollado en el último año por el Equipo de Innovación y Calidad Educativa (EICE) GRIPAU en la UPV. Este es un equipo multidisciplinar de profesores tiene como uno de sus ...
Martínez Jiménez, Rocío; Ruíz Giménez, M. Carmen(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The flipped classroom is a work methodology that implies a greater students’
involvement and commitment to their own learning. They have to adopt a more
active and participative role. In this paper, we present the ...
Abad Tortosa, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2022-01-04)
[ES] La motivación como fuerza impulsora, es un elemento de mucha importancia en cualquier ámbito de la actividad humana, pero es en el trabajo donde destaca, ya que la actividad laboral es la tarea que ocupa la mayor parte ...
Masiá Martínez, Francisco(Universitat Politècnica de València, 2016-06-14)
[ES] Es objeto del presente trabajo de fin de grado que el alumno profundice sobre cómo nace la motivación en el interior de cada trabajador o empleado, estudiando el proceso que lleva a una persona a estar motivada para ...
Brioso Luciano, Yondarys(Universitat Politècnica de València, 2017-10-18)
[ES] Los motivos por los que las personas eligen y deciden consumir un determinado alimento son complejos. Por un lado, existe la satisfacción que se encuentra relacionada con motivaciones hedónicas. Por otro, algunos ...
Íñiguez Cordón, Mario(Universitat Politècnica de València, 2012-05-23)
Este trabajo fin de máster tiene como objetivo un estudio sobre la satisfacción laboral y la motivación de una muestra de profesionales técnicos y trabajadores directos de obra del sector de la construcción, desde la ...
Leiva Brondo, Miguel; Cebolla Cornejo, Jaime; Andrés Colás, Nuria; Peiró Barber, Rosa María; Pérez de Castro, Ana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The revised version of Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F) analyzes the approach to learning on different scales. In the present study we analyzed the answers to the questionnaire of students of degree and master ...
Llopis Castelló, David(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] In complementary training subjects of postgraduate studies it is common for students to feel
less motivated as the contents of these subjects are far from their professional goals, resulting
results in a decrease ...