Hernández-Pérez, Lorena; Martí-Calatayud, Manuel César; Montañés, María Teresa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[ES] El presente trabajo muestra cómo se ha integrado el Aprendizaje Basado en Proyectos en la asignatura Gestión de la calidad y ambiental del Máster en Ingeniería Química de la UPV. El objetivo de esta metodología es que ...
[EN] The so-called “threshold concepts” are present in all areas of study. Its acquisition by the student represents a milestone in the advancement of the conceptual understanding of a subject. They are often difficult to ...
Cebolla Cornejo, Jaime; Leiva Brondo, Miguel; Peiró Barber, Rosa María; Pérez de Castro, Ana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The development of amateur documentaries, in the form of screencasts, and its
self-evaluation, co- evaluation and peer evaluation has proven to be a very useful
instructional tool to train ethical responsibility in ...
Garcia-Rodriguez, Inigo; Pérez-Cornejo, Clara(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The progress in technology for learning has introduced new ways of teaching in the classroom that might favor self-assessment processes and male classes more dynamic, fostering the motivation of undergraduate students. ...
[EN] Degree practices are an opportunity for students to find out about possible employment opportunities for their studies. They are a key moment, not only to consolidate theoretical knowledge, but also for the teaching ...
Peiró Signes, Angel; Trull Domínguez, Óscar(Universitat Politècnica de València, 2021-02-24)
[ES] Esta base de datos utiliza La Encuesta de actitudes hacia la estadística creada por Auzmendi (2009). Los datos se corresponden con los resultados de la encuesta pasados a alumnos de un único instituto de enseñanza ...
Vreeke, Leonie; Huijding, Jorg; Branje, Susan; Hibbel, Belinda; Van der Ham, Jaap; Dielwart, Isabelle; Mulder, Hanna(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-05-02)
[EN] In this paper, we describe the implementation of a new teaching module in
the first year of a Pedagogical Sciences programme based on Problem Based
Learning, Community Service Learning and co-creation principles. ...
Arenas Romero, César Augusto(Universitat Politècnica de València, 2021-10-25)
[ES] Como se sabe desde el turismo actual es un fenómeno social , cultural , económico
que implica el movimiento de personas . Abarca diversas formas de desplazamiento y u na amplia gama de
gama de destinos con diferentes ...
Clemente-Ricolfe, José-Serafin; García-Pinto, Paula(Mediterranean Center of Social and Educational Research, 2019)
[EN] This study quantified Erasmus students¿ motivations for studying abroad. Surveys were completed by 120 Erasmus students at the Universitat Politècnica de València (UPV) and their motivations for studying abroad were ...
Martínez Tomás, Juan(Universitat Politècnica de València, 2023-01-23)
[ES] El objetivo principal de la presente tesis es dilucidar los aspectos del modelo de habilidades, motivación y oportunidades (modelo AMO) que permitan determinar la relación que existe entre las prácticas de RRHH y la ...
[EN] The acquisition of programming and data analysis skills in higher education is increa-singly necessary in all areas of Science and Engineering. In this paper we present a methodology for the motivation of programming ...
[ES] Esta comunicación describe el trabajo desarrollado en el último año por el Equipo de Innovación y Calidad Educativa (EICE) GRIPAU en la UPV. Este es un equipo multidisciplinar de profesores tiene como uno de sus ...
Martínez Jiménez, Rocío; Ruíz Giménez, M. Carmen(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The flipped classroom is a work methodology that implies a greater students’
involvement and commitment to their own learning. They have to adopt a more
active and participative role. In this paper, we present the ...
Abad Tortosa, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2022-01-04)
[ES] La motivación como fuerza impulsora, es un elemento de mucha importancia en cualquier ámbito de la actividad humana, pero es en el trabajo donde destaca, ya que la actividad laboral es la tarea que ocupa la mayor parte ...
Brioso Luciano, Yondarys(Universitat Politècnica de València, 2017-10-18)
[ES] Los motivos por los que las personas eligen y deciden consumir un determinado alimento son complejos. Por un lado, existe la satisfacción que se encuentra relacionada con motivaciones hedónicas. Por otro, algunos ...
Leiva Brondo, Miguel; Cebolla Cornejo, Jaime; Andrés Colás, Nuria; Peiró Barber, Rosa María; Pérez de Castro, Ana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The revised version of Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F) analyzes the approach to learning on different scales. In the present study we analyzed the answers to the questionnaire of students of degree and master ...
Segura Maroto, Marina; Maroto Álvarez, Mª Concepción; Ginestar Peiro, Concepción de María; Navarro Cerdán, José Ramón; Martón Lluch, Isabel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Emerging technologies and mobile platforms allow the introduction of new
teaching and learning strategies, in particular new ways to implement games
in higher education. Kahoot! is a free platform, which can be used ...
Llopis Castelló, David(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] In complementary training subjects of postgraduate studies it is common for students to feel
less motivated as the contents of these subjects are far from their professional goals, resulting
results in a decrease ...
Irawati, Ira; Runiawati, Nunung(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-10-27)
[EN] The reform of the Indonesian National Police (Polri) requires the change in
the behaviour of its members to be more professional in their service to the
public. ESQ 165 Training is chosen as one of the programs in ...
Rey Solaz, Beatriz; Navarro Jover, José Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] In university environments, it is increasingly necessary for students to work on different types
of competencies that help them to propose novel solutions. This is the context of the present
work. The goal is to ...