Leier, Vera(Universitat Politècnica de València, 2012-03-22)
[EN] Looking for a way to make German language study more relevant and to step out of the conventional classroom setting, I introduced Facebook (FB) as a learning platform to my intermediate German students at the University ...
Chagas, Laura; Pedro, Neuza(Universitat Politècnica de València, 2021-11-26)
[EN] As the use of Web 2.0 proves to be beneficial in foreign language learning contexts, this quantitative study focuses on the use of Web 2.0 tools for the development of communication skills in English, specifically in ...
Hervás Avilés, Rosa María; Tudela Romero, Raquel; Tiburcio Sánchez, Elena; Luján González, José Mariano(Universitat Politècnica de València, 2012-11-18)
[ES] En esta comunicación se presenta un modelo de formación online basado en la web 2.0, el Máster Universitario en Educación, Museos. Patrimonio, Identidad yMediación Cultural (eMus). Este título se desarrolla en el “Aula ...
Rodríguez-Abruñeiras, Paula; Romero-Barranco, Jesús(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] The present paper deals with a proposal for enhancing students’ engagement in the course ‘History of the English Language’ of the Degree in English Studies (Universitat de València). For the purpose, the traditional ...
Gil Arcas, María Rosa(Universitat Politècnica de València, 2014-01-29)
[ES] En este proyecto se estudia la relación de la Administración Pública con los ciudadanos a través de las nuevas tecnologías como Internet. Para ello se analiza cómo el avance en las Tecnologías de la Información y la ...
Monserrat del Río, José Francisco(Universitat Politècnica de València, 2009-12-28)
Este Objeto de Aprendizaje describe el funcionamiento de la aplicación de trabajo colaborativo Google.Docs centrándose en la creación de documentos de texto y presentaciones.
Montero Fleta, Maria Begoña; Pérez Sabater, Carmen(Elsevier, 2014)
In this paper we present an innovative treatment which involved students’ participation in online blogs in a university course of
English for Specific Purposes (ESP). Mediation of teacher-learner through the university ...
Soto Llácer, Raquel(Universitat Politècnica de València, 2014-02-27)
El presente trabajo pretende analizar la presencia de las empresas del sector de la higiene alimentaria en los medios sociales y la Web 2.0; identificar qué estrategias de e-branding llevan a cabo; conocer qué resultados ...
Over the last two decades investment in information technologies (IT) has been
suf¿ciently high to be considered economically relevant. However, it has not been
easy to prove that there are positive effects of these ...
Web 2.0 has had an impact on library web sites making them more interactive with users, giving rise to the term Library 2.0. What is meant by Web 2.0 tools is generally understood but the degree of implementation of these ...
Cutajar, Maria; Montebello, Matthew(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] Networked technologies are found permeating all work and life activities even in the education realm. Today’s networked technologies are changing the way we interact within the online environment and amongst themselves. ...
Grájeda Chacón, Alberto Freddy(Universitat Politècnica de València, 2016-04-07)
[EN] The research's goal is to determine if students report an improvement in their learning when using Web 2.0 tools. The study used the Wiki as a Web 2.0 tool because its collaborative work features, where several students ...
Martínez Galindo, Francisco Jesús(Universitat Politècnica de València, 2011-10-11)
En los últimos años se viene empleando el término Web 2.0 para designar a una nueva
generación de servicios web basados fundamentalmente en la mayor participación y
colaboración de los internautas y de una serie de ...
González Herreros, Francisco Jesús(Universitat Politècnica de València, 2014-07-17)
[ES] El estudio que se expone a continuación se ha desarrollado a partir de la idea de ampliar los conocimientos aprendidos o vistos durante la carrera sobre innovación y gestión de esta en la empresa privada, con un enfoque ...
Cuenca Ramón, Lorena Amalia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-01-07)
La tesis se presenta como un estudio teórico-práctico de Internet como espacio de
"creación colectiva" y el consecuente "replanteamiento de la figura del autor y el
espectador en la cultura digital" al ser una constante ...