Development and mixing of Diesel sprays are long known to be key factors for combustion and pollutant
emissions but the related measurements in a real engine is not an easy task. This fact led researchers
to simulate ...
Mompó Laborda, Juan Manuel(Universitat Politècnica de València, 2014-05-09)
The main objective of this PhD thesis is the study of Diesel sprays under
evaporative conditions by means of Large Eddy Simulations (LES) techniques.
This study has been performed implementing a precise, low-demanding ...
Belanche Guadas, Ignacio(Universitat Politècnica de València, 2022-07-25)
[ES] Se realiza una evaluación del ciclo de vida de las emisiones para estudiar si los vehículos de transporte de mercancías son ambientalmente convenientes para ser electrificados
Jaramillo Císcar, David(Universitat Politècnica de València, 2015-06-09)
[EN] Techniques from computational fluid dynamics (CFD) have been used to study Diesel injection process focus in the inner flow. The study has been perfmed taking into account different important physical and geometrical ...
Martínez López, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2013-05-30)
Durante el proceso de apertura y cierre de un inyector Diesel, las características del
combustible a la salida de la tobera cambian significativamente como consecuencia del
movimiento de la aguja. Este hecho tiene una ...
Martínez López, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2011-07-27)
El objetivo principal de la presente tesis es el modelado computacional de la cavitación en el interior de los orificios de las toberas de inyección Diesel durante el proceso de inyección, prestando especial atención a la ...
Micó Reche, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2012-11-28)
[ES] Este documento resume el trabajo de investigación realizado durante los dos últimos años. En él se
presenta tres estudios diferentes, basados en la aplicación de diferentes técnicas de visualización, en los
que se ...
Pérez Costa, Álvaro(Universitat Politècnica de València, 2019-07-26)
[ES] El presente trabajo defin de gradoabarcael estudio de laestrategiade desactivación de cilindros en un motor Renault R9M, de encendido por compresión (diesel),con el objetivo deacelerar el proceso de ...
Graciano Bustamante, Diana Sorely(Universitat Politècnica de València, 2015-06-02)
[EN] This paper focuses on design a small dimensions diesel engine, optimizing the fuel efficiency, emissions reduction, among others. This based on existing technology in low cylinder capacity micro engines, adding research ...
Jaramillo Císcar, David(Universitat Politècnica de València, 2017-12-11)
One of the main aspects in the development of modern diesel engines has been the direct injection systems, due to its influence in the atomization and evaporation processes. The study of all physical and chemical phenomena ...
Briceño Sánchez, Francisco Javier(Universitat Politècnica de València, 2011-12-28)
Esta tésis tiene la finalidad de establecer las diferencias y/o similudes entre dos sistemas de inyección Diesel, para lo cual se hace un estudio compartivo del desempeño hidráulico y del proceso de mezcla y combustión, ...
Martínez-Miracle Muñoz, Enrique Carlos(Universitat Politècnica de València, 2024-03-21)
[ES] El empuje actual de las normativas de emisiones y una conciencia social cada
vez más crítica en este aspecto, ha llevado a la industria automotriz a elevar
sus estándares en eficiencia a cimas nunca antes vistas. ...
[ES] El objetivo principal de este Proyecto Final de Carrera es el de la puesta a
punto de dos técnicas experimentales para el análisis de dos métodos novedosos que
permiten reducir el consumo específico de un motor ...
Payri, Raul; Salvador, F.J.; Gimeno, Jaime; Viera-Sotillo, Juan Pablo(Frontiers Media SA, 2015)
[EN] Understanding and controlling mixing and combustion processes is fundamental in
order to face the challenges set by the ever more demanding pollutant regulations
and fuel consumption standards of direct injection ...
Salvador, F.J.; Gimeno, Jaime; Carreres, M.; Crialesi Esposito, Marco(Elsevier, 2017)
[EN] In this paper an experimental investigation on the heating experienced by the fuel when it expands through the calibrated orifices of a diesel injector is carried out. Five different geometries corresponding
to the ...
Macian Martinez, Vicente; Payri, Raul; García Martínez, Antonio; Bardi ., Michele(Society for Experimental Mechanics, 2011)
[EN] In this article, two of the most used methods for diesel spray macroscopic characterization are presented; the first one is the likelihood ratio test method (LRT) and the second one is the Otsu's thresholding method ...
Payri, Raul; Salvador, Francisco Javier; De La Morena, Joaquín; Pagano, Vincenzo(Elsevier, 2018)
[EN] Diesel spray development is a key research topic due to its impact on the combustion characteristics. On the current paper, the effect of the orifices inclination angle on the spray penetration characteristics is ...
[EN] The early stage spray characteristics have a great impact on the secondary atomization progress, and thus affect
the engine combustion and emission performances. The experimental investigation of the early stage ...
[EN] Two prototypes multi-hole diesel injector from a high-pressure common rail system were used to operated with diesel and n-Heptane fuels in a high-pressure and high-temperature test rig able to reach 1100 K and 15 MPa ...
[EN] Dual-mode dual-fuel (DMDF) combustion stands over other low temperature combustion strategies as it is able to operate over the entire engine map by transitioning between reactivity controlled compression ignition and ...