Phobia towards small animals has been treated using exposure in vivo and virtual reality. Recently, augmented reality (AR) has also been presented as a suitable tool. The first AR system developed for this purpose used ...
Arino, Juan-J.; Juan Lizandra, María Carmen; Gil Gómez, José Antonio; Mollá Vayá, Ramón Pascual(Taylor & Francis: STM, Behavioural Science and Public Health Titles, 2014)
Advances in display devices are facilitating the integration of stereoscopic visualization in our daily lives. However, autostereoscopic visualization has not been extensively exploited. In this paper, we present a system ...
[EN] This study presents Catch Me game, a therapeutic game for teaching patients how to confront to their feared animals during spider and cockroach phobia treatment, and evaluates whether inclusion of gaming elements into ...
CHICCHI-GIGLIOLI, IRENE ALICE; Bermejo Vidal, Cristina; Alcañiz Raya, Mariano Luis(Frontiers Media SA, 2019-11-14)
[EN] Virtual reality (VR) and augmented reality (AR) are two novel graphics immersive techniques (GIT) that, in the last decade, have been attracting the attention of many researchers, especially in psychological research. ...
Juan, M.-Carmen; Charco, Jorge L.; García García, Inmaculada; Mollá Vayá, Ramón Pascual(Frontiers Media SA, 2019-06-20)
[EN] Healthy eating habits involve controlling your diet. It is important to know how to
interpret the nutritional information of the packaged foods that you consume. These
packaged foods are usually processed and contain ...
[EN] Early education is a key element for the future success of students in the education system. This work analyzes the feasibility of using augmented reality contents with preschool students (four and five years old) as ...
Pérez Medina, Andrea(Universitat Politècnica de València, 2020-05-18)
[ES] El presente Trabajo Fin de Master es un estudio sobre la influencia que la presentación de un
producto tiene en la forma en la que el sujeto percibe sus diferentes características.
Para ello el proyecto se dividió ...
Gomis Álvarez, Alberto(Universitat Politècnica de València, 2017-10-24)
[ES] La realidad aumentada es considerada una tecnología relativamente reciente. Se basa fundamentalmente en la superposición de información digital a un entorno real, ofreciendo numerables ventajas al usuario. Los sistemas ...
Fuster Andújar, Francisco de Asís(Universitat Politècnica de València, 2015-07-30)
[ES] El presente proyecto aborda el desarrollo de una aplicación de realidad aumentada capaz
de mostrar imágenes históricas de puntos de interés turístico. Para ello, los usuarios
únicamente tienen que enfocar con la ...
Vargas Hurtado, José(Universitat Politècnica de València, 2019-09-25)
[ES] El presente proyecto pretende explorar la potencialidad de las aplicaciones de realidad aumentada (AR) en dispositivos móviles en su aplicación para la ayuda en la toma de decisiones de los clientes de la industria ...
Juan Pérez, Jaime(Universitat Politècnica de València, 2019-10-28)
[ES] La orientación en interiores es un área poco conocida por el público general, el cual está
más acostumbrado a utilizar sistemas de navegación en exteriores. Inicialmente, el
guiado en interiores hacia uso de mapas ...
Urdaneta García, Daniela de Jesús(Universitat Politècnica de València, 2019-03-26)
[EN] The present investigation intends to generate through a documentary and phenomenological analysis an aesthetic approach that helps to understand the artistic practices developed in Augmented Reality in the public ...
Guzmán Ortiz, Brunnel Eduardo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[EN] Augmented Reality (AR) is changing the perception of education in the way
of learning, therefore, in the way of teaching, consolidating AR as part of the
future of education, but not only in this field, but in general ...
Bañon Rubio, Cayetano(Universitat Politècnica de València, 2020-02-20)
[EN] The company Levypyörä wanted to make an application in AR for mobile devices, in
order to differentiate itself from the competition and show its strengths.
To prepare to the case, the tools for developing AR were ...
Blanco-Pons, Silvia; Carrión-Ruiz, Berta; Duong, M.; Chartrand, J.; Fai, S.; Lerma, José Luis(MDPI AG, 2019-08-07)
[EN] Augmented Reality (AR) applications have experienced extraordinary growth recently, evolving into a well-established method for the dissemination and communication of content related to cultural heritage¿including ...
Luwes, Nicolaas; Van Heerden, Leanri(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-28)
Whenever complex threshold concepts are covered facilitators need to take extra care that students retain the new knowledge for future application. The problem encountered was that certain concepts, like digital logic gates ...
Roqueta Buj, Mª Luisa(Universitat Politècnica de València, 2017-08-01)
[EN] The use of new technologies such as Augmented Reality in teaching Che-mistry can handle virtual information and associate it with elements of reallife. To access it is done through a technological device ...
González Pérez, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2015-10-22)
El objeto del actual documento es realizar un análisis y descripción de las características que presenta la metodología “Building Information Modeling” de una manera genérica así como profundizar de una manera práctica en ...
Ciscar Breitzler, Sebastián Vicente(Universitat Politècnica de València, 2016-09-30)
[ES] El proyecto a realizar trata de introducir el servicio de Goggle Maps Elevation para mejorar la
detección de picos o montañas utilizando realidad aumentada. Se pretende mejorar la fiabilidad
de los sensores de un ...
Adam Climent, Eduardo(Universitat Politècnica de València, 2019-01-10)
[ES] Este trabajo se centra en el desarrollo de una aplicación móvil híbrida destinada a asistir
a los artistas y otros profesionales en el momento del dibujo. La aplicación hace uso de
la realidad aumentada para superponer ...