Rekalde Rodriguez, Itziar; Ruiz de Gauna Bahíllo, Maria Pilar; Bilbao Bilbao, Begoña(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] Final Degree Project (FDP) tutoring cannot be left to chance of what is happening on a day. This requires planning and content that makes it possible for each student to be aware of the process that is being followed ...
Ripollés, M.; Michavila, F.(Universitat Politècnica de València, 2020-06-29)
[ES] El reconocimiento generalizado de la importancia de las competencias emprendedoras para el éxito profesional de los estudiantes está llevando a las universidades a desarrollar entornos que faciliten su aprendizaje. ...
Bergman, María Elena(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[EN] The present project aims at assessing
the eRubric tool [1, 2] within a teacher
education programme in Early Childhood Education. The eRubric is a tool and
a method for teacher training and educational assessment. ...
Gallego-Arrufat, Maria-Jesus; Raposo Rivas, Manuela(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[EN] In the R&D project EDU2010-15432 the
objective of the study presented here focuses on the knowledge of the opinions
of college students with experience in
the use of rubrics. An overview of the
evaluation using ...
Gallego Ortega, José Luis; Rodríguez Fuentes, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] It is well known that university teaching is undergoing a shift with the introduction of the EHEA and its new scenarios, resources and strategies. We are seeing calls for greater levels of student involvement, as ...
Gámiz Sánchez, Vanesa; Torres Hernández, Norma; Gallego Arrufat, María Jesús(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[ES] Este artículo presenta un estudio sobre la construcción de e-rúbricas para la autoevaluación. Las rúbricas, como instrumento de autoevaluación, permiten la reflexión, aportan al estudiante una mayor implicación en su ...
Carrere, L. C.; Miyara, A.; Ravera, E.; Escher, L.; Lapyckyj, I.; Pita, G.; Perassi, M.; Añino, M. M.(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
[EN] This paper describes how formative assessment was introduced into a bioengineering mathematics course. This change was carried out within a Participatory Action Research project and involved a shift from ...
[EN] In the context of the implementation of the dual training itinerary in the degree of Business Administration and Management of the Faculty of Economics and Business of the University of the Basque Country (UPV/EHU), ...
Pérez Galán, Rafael; Cebrián Robles, Daniel; Rueda Galiano, Ana B.(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este trabajo trata de analizar hasta qué punto los alumnos son capaces de evaluar sus propios aprendizajes y los de sus compañeros (evaluación entre pares y autoevaluación) a través de la erúbrica, conociendo estándares ...
Stake, Robert E.; Arbesú García, María Isabel; Contreras Pérez, Gloria(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] Universities are complex organizations, made up of semi-autonomous sectors and even more autonomous faculty members. Tradition and rules push activities toward homogeneity. Still, most administrators, staffs and ...
Cebrián de la Serna, Manuel; Monedero Moya, Juan José(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] La evaluación de los aprendizajes sigue siendo uno de los elementos más controvertidos y difíciles para los docentes. Entre algunas soluciones recientes, surgen metodológicas y técnicas como las erúbricas que pretenden ...
Cebrián de la Serna, Manuel; Bergman, María Elena(2014-05-10)
[ES] Actualmente no hay tanta duda, como existía en otros momentos, sobre las bondades de las tecnologías para la enseñanza universitaria. Especialmente en su capacidad para la socialización del conocimiento, la comunicación ...
Martínez Poquet, César(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The formative evaluation of the transversal competence Effective Communication in its oral dimension has been introduced in the present teaching innovation, involving the student in the evaluation process (shared ...
[ES] La implantación de los nuevos Grados de Maestro en Educación Primaria y Educación Infantil se
presenta como una oportunidad que no debemos desaprovechar, para revisar aquellos aspectos
referidos a la evaluación del ...
Navarro Soria, Ignacio Javier; González Gómez, Carlota(Universitat Politècnica de València, 2011-03-07)
[ES] El panorama educativo actual se presenta inmerso en un contexto en cambio,
donde los estudios superiores están viviendo probablemente la renovación estructural
más importante de las últimas décadas. Estos cambios ...
Llorens Molina, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] Results from weekly online self-assessment activities are shown in this work. It has been developed over two consecutive years in an introductory organic chemistry course. These activities were also complemented by ...
Fuertes Camacho, M. Teresa(Universitat Politècnica de València, 2011-12-25)
[ES] La observación de las prácticas educativas escolares tiene una gran importancia como elemento de
evaluación del sistema educativo. Si bien hasta hace unos años su uso quedaba reducido a la evaluación ...
[ES] Este artículo está relacionado con el uso de la rúbrica como recurso en la evaluación de competencias,
con el fin de experimentar y valorar el alcance educativo de dicha herramienta en un contexto de
enseñanza ...
Salas Orozco, Evelyn Yojana; López Echavarría, Vanessa; Cuervo Montoya, Bibiana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Formative assessment is a powerful tool to improve the learning of science and
mathematics. The objective of this research is to highlight the importance of the use
of authentic tasks as a means of formative evaluation ...
de Castro-Camero, Rosario(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[ES] El presente trabajo analiza los nuevos retos a los que, en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior, se enfrentan los estudios jurídicos y, en especial, los de Derecho Romano. En él se profundiza sobre las ...