A novel proposal is presented to increase the fatigue strength of titanium parts by applying a less rigid coating, which is expected to lower the tensile stresses at the surface and delay the onset of fatigue cracking. ...
Hernández Plaza, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2020-07-31)
[ES] Los materiales compuestos son en la actualidad muy importantes en el sector aeronáutico, debido principalmente a su altas prestaciones frente a la corrosión o a la fatiga y a su alta relación resistencia-peso y ...
López Canós, Samuel Francesc(Universitat Politècnica de València, 2020-06-01)
[EN] Fatigue failures in turbine blades are a pervasive, unresolved economic and safety problem that is leading the structural integrity concern in both Civil and Military Aerospace
engines. The high temperatures and the ...
Martí Lledó, Alejandro Valentín(Universitat Politècnica de València, 2021-01-13)
[ES] El objetivo de este trabajo consiste en el estudio y diseño de una locomotora de
maniobras, la cual se compondrá de 3 partes: capota corta, cabina y capota larga. En
nuestro caso diseñaremos la capota corta, para ...
Martínez Barre, José Gabriel(Universitat Politècnica de València, 2020-09-04)
[ES] El proyecto forma parte de un trabajo conjunto realizado en colaboración con otros alumnos, que tiene como objetivo el diseño estructural de las capotas y la cabina de una locomotora de maniobras de nueva generación. ...
Aguilar Darós, Enrique(Universitat Politècnica de València, 2021-01-14)
[ES] El proyecto “Diseño de una locomotora de maniobras de nueva generación. Solución 2: Capota corta”se corresponde con el Trabajo Fin de Máster del Máster Universitario en Ingeniería Mecánica para la Universitat ...
Moreno Armenta, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2020-12-28)
[ES] El proyecto forma parte de un trabajo conjunto realizado en colaboración con otros alumnos, que tiene como objetivo el diseño estructural de las capotas y la cabina de una locomotora de maniobras de nueva generación. ...
Binda, Luigia; Saisi, Antonella; Tiraboschi, Claudia(Universitat Politècnica de València, 2018-01-10)
[EN] After the collapse of some heavy buildings and towers in Italy and elsewhere, the hypothesis of possible continuous damage to these structures due to the dead and cyclic loads (wind, temperature variations, etc.) has ...
Wolters, Kevin; Feldmann, Markus(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-06-05)
[EN] The current fatigue design of composite dowels is based on the structure stress concept for the steel part and upper load limitations to avoid concrete fatigue and a degradation of the composite joint. Therefore the ...
[EN] The aim of this investigation is to evaluate the influence on fatigue behaviour of the finishing of the bulge in a welded aluminium zinc magnesium alloy AA7020. It was determined that total or partial elimination of ...
Esteve Ferrer, Natalia(Universitat Politècnica de València, 2020-04-02)
[ES] Materiales compuestos como el titanio y el aluminio han sido utilizados en aplicaciones aeroespaciales debido a la buena combinación de resistencia y peso que ofrecen. Sin embargo, los retos tecnológicos actuales ...
[EN] Highway and railway bridges are exposed to cyclic stressing due to traffic loads and, therefore, have to be evaluated concerning fatigue. In most cases the fatigue evaluation is performed according to Eurocode 3 Part ...
Domínguez Calabuig, Guillermo Joaquín(Universitat Politècnica de València, 2020-04-08)
[ES] Las partes críticas a fractura son indispensables para el éxito de cualquier misión espacial y por lo tanto, es importante realizar el mayor número de análisis posible para comprender sus mecanismos de fractura para ...
Panadero, Juan Alberto; Vikingsson, Line; Gómez Ribelles, José Luís; Lanceros-Mendez, S.; Sencadas, V.(John Wiley & Sons, 2015)
[EN] Polymeric scaffolds used in regenerative therapies are implanted in the damaged tissue and submitted to repeated loading cycles. In the case of articular cartilage engineering, an implanted scaffold is typically ...
Calderón Bofías, Pedro(Universitat Politècnica de València, 2020-07-31)
[ES] El objetivo de este trabajo es diseñar un sistema de monitorización estructural continua, basado en la obtención de deformaciones, desplazamientos, aceleraciones y temperaturas, mediante el empleo de sensores de fibra ...
Soliveres Lledó, Alberto(Universitat Politècnica de València, 2020-06-08)
[EN] The aim of the project is the definition, analytical study and test validation of a
complex load bolted connection in HSS.
Steel is a widely used and developed alloy due to its high tensile strength and
low cost, ...
López Real, Santos(Universitat Politècnica de València, 2011-10-20)
Desarrollo de un programa para la optimización de forma de componentes estructurales, 2D o 3D,
sometidos a cargas estáticas o de fatiga. El programa combina algoritmos evolutivos y los programas
comerciales Ansys o ...
Ballate Martínez, Isidro(Universitat Politècnica de València, 2020-07-31)
[ES] El proyecto se basa en una optimización estructural. Partiendo de un diseño inicial de cabina, sobre el cual se realiza un análisis modal y se estudiará su comportamiento a fatiga. En función de los resultados obtenidos ...
Arquero, Julio; López-Lambas, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[EN] Over ten years ago, it was established that the most frequent reason that motivates a panel survey on transport studies is theevaluation of a change in the transportation system, or a specific transportation-planning ...
[EN] Background: In advanced-stage (IIIB or IV) non-small-cell lung cancer (NSCLC), combination chemotherapy has demonstrated response rates of 20% and a 1-year survival rate of 30%. We conducted a multicentre, open-label, ...