Esta Tesis centra la atención en la aplicación que los SIG pueden tener en diferentes campos de la economía como las empresas minoristas o los centros tecnológicos intensivos en conocimiento.
Los SIG pueden definirse ...
[EN] The work involves the development of a web application oriented geomarketing for managing data related to the elections in the municipality of Valencia. The purpose of the application will be finding the census sections ...
[EN] The retail distribution sector is facing a difficult time as the current
landscape is characterized by ever-increasing competition. In these conditions, the
search for an appropriate location strategy has the potential ...
[ES] La utilización conjunta de herramientas de geomarketing y métodos de decisión multicriterio constituyen una metodología de decisión objetiva para determinar y cuantificar el éxito de una futura apertura comercial.
Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Escribá Pérez, Carmen(Taylor & Francis: SSH Journals, 2016)
[EN] Choosing where to open a new outlet is a critical decision for retail firms. Building on the multiplicative competitive interaction model from retail location theory, this paper develops a geomarketing model that can ...
[EN] In the globalized society in which we live today, and taking into account the drastic economic impacts on commerce, it is mandatory the internationalization of the companies. In this project, it has been developed an ...
Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Rodríguez Barrio, José Enrique(Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial de la Universidad de Oviedo, 2013)
El geomarketing es una disciplina en plena evolución gracias a sus múltiples aplicaciones en el mundo
empresarial. En este documento de trabajo, utilizando como base el modelo MCI de la teoría de la localización,
se ...