Lang, Johannes; Repp, Holger(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-05-02)
[EN] While factual knowledge is more and more present in digital format anywhereand anytime, (higher) education needs to extend its scope to supporting thedevelopment of personal skills and competences.The teaching and ...
Merlano Ramírez, Valery(Universitat Politècnica de València, 2018-10-10)
[ES] Basándonos en diversas teorías, así como en artistas que nos sirven de referentes interesados por prácticas orientales y occidentales, científicas y esotéricas. Este TFG investiga las propiedades terapéuticas y sociales ...
Barrenetxea Ayesta, Miren; Cardona Rodríguez, Antonio; Barandiaran Galdós, Marta; Mijangos del Campo, Juan José; Olaskoaga Larrauri, Jon(Universitat Politècnica de València, 2013-08-30)
[ES] Uno de los problemas con que nos encontramos quienes trabajamos en la docencia universitaria es el
gran número de estudiantes que comienzan un grado sin saber muy bien cuál es el perfil de egreso del
mismo y sin ...
van Goch, Merel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] In today’s society, creativity is an important quality. Creativity is defined as the ability to produce something novel and valuable as defined within a social context and it involves skills such as divergent thinking, ...
Zelaieta Anta, Edu; Aristizabal Llorente, Pilar; Camino Ortiz de Barrón, Igor; Goñi Palacios, Eider(Universitat Politècnica de València, 2012-12-31)
[ES] El proceso de regulación de la Educación Superior en el marco europeo, conocido como Plan Bolonia, ha
supuesto muchos cambios, principalmente en lo concerniente a metodología y evaluación. Uno de los
términos que, ...
Corzo Morales, Maricely(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-10-23)
[EN] Plastic and visual artists' activity, as well as any human activity, is inmersed in a particular development model of society, which implies that from the point of view of university education it is necessary to foster ...
Corzo Morales, Maricely(Universitat Politècnica de València, 2018-02-13)
[EN] Plastic and visual artists' activity, as well as any human activity, is immersed in a particular development model of society, which implies that from the point of view of university education it is necessary to foster ...
[EN] In August 2011, Thomson Reuters launched version 5 of the Science and Social Science Citation Index in the Web of Science (WoS). Among other things, the 222 ISI Subject Categories (SCs) for these two databases in ...
[EN] CEU San Pablo University, and more specifically its Faculty of Economic and Business Sciences, decided to launch a subject that involves the compendium and coordination of two clearly differentiated subjects: Economic ...
Sáez de Cámara Oleaga, Estibaliz; Guisasola Aranzabal, Jenaro; Garmendia Mujika, Mikel(Universitat Politècnica de València, 2013-11-01)
[ES] En este trabajo se presenta una propuesta de enseñanza-aprendizaje que ofrece a los estudiantes del
nuevo Grado en Ingeniería Ambiental la posibilidad de adquirir conocimientos y habilidades necesarias
para resolver ...
[EN] This article sets a framework for computer-based visualisations of cultural heritage sites. The project focuses on a workflow
for a visualisation illustrated on a specific solution for the site of Çukuriçi Höyük, a ...
Valero, Diana E.; López Marco, Lucía(Universitat Politècnica de València, 2019-06-28)
[EN] This article explores interdisciplinarity in social innovation facing rural depopulation. For this purpose, we analyse the diversity of disciplines involved in the social innovation initiatives registered in the ...
Álvarez Comino, María José; González Cuevas, Gustavo; Navarro Galve, Beatriz; Velarde Fernández, Elena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-06-15)
[EN] This work describes a novel learning experience designed by professors from four distinct
first-year Psychology courses at the European University of Madrid. In general, first-year Psychology
students are lacking a ...
Ruiz Cordero, María Begoña; Rodríguez Morales, Aníbal(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] The introduction of bilingual programmes in the classrooms has been, and is, one of the biggest challenges of the Spanish educational system. However, it is difficult for teachers to use the correct methodology that ...
Rodríguez Conde, María José(Universitat Politècnica de València, 2011-12-25)
[ES] El proceso de Bolonia ha supuesto el hito más influyente para la modernización de la Educación
Superior, en Europa y en España, en particular. Uno de los pilares centrales sobre los que pivota este
importante cambio ...
Los desafíos de la investigación contemporánea sobre arquitectura, están evidenciando una urgencia en la creación de nuevas metodologías de trabajo. La complejidad y dificultad de los problemas a los que debemos enfrentarnos, ...
El bajo índice de producción científica de nuestra disciplina es un fiel reflejo del estado de la profesión, que durante las últimas décadas viene entregándose a la reproducción entusiasta de modelos formales de épocas que ...
Gimeno Casas, María del Carmen(Universitat Politècnica de València, 2020-07-14)
[ES] La familia ha sido un eje vertebrador en la sociedad, considerada una estructura básica. En la actualidad, su papel está cambiando y su función y estabilidad cuestionando. A pesar de ello, la familia continúa ejerciendo ...
Sepó Lluch, Celia(Universitat Politècnica de València, 2019-01-15)
[ES] El contexto social y económico contemporáneo ha abierto un
debate respecto al papel del profesional y la profesión de la arquitectura. Esta investigación parte de la observación de la necesidad de desarrollar ...
[ES] La adaptación de los planes de estudio universitarios al Espacio Europeo de Educación Superior ha traído
consigo cambios importantes, cambios en la planificación de la docencia para el desarrollo de
competencias en ...