[EN] ¿During the present decade, researchers and educators of different fields have increased their
attention towards digital game-based learning. The rise of interest towards this approach is partially
connected to some ...
Llinares Marrero, Laura(Universitat Politècnica de València, 2023-09-25)
[ES] Este trabajo de fin de máster tiene como principal objetivo establecer los criterios de calidad que deberían seguir los objetos de aprendizaje de lenguas. Para ello se ha creado una plantilla de evaluación que permite ...
Cuadrado Esclápez, Georgina; Robisco Martí, Mª del Mar(Editorial Universitat Politècnica de València, 2011)
[EN] Over the last decades, the Cognitive paradigm has been contributing to the development of the communicative competence of the foreign language learners. On the one hand, it has offered theoretical data ...
Piñero, Andrés(Universitat Politècnica de València, 2015-09-26)
[EN] bab.la, created by Andreas Schroeter and Patrick Uecker, is a free online language
portal comprising 40 dictionaries for 28 languages, a language forum, vocabulary
lessons, language games, quizzes, verb conjugation ...
Despain, Jennifer(Editorial Universitat Politècnica de València, 2024-06-20)
[EN] When ChatGPT was broadly released in the fall of 2022, university faculty and administrators struggled to evaluate and predict AI's impact on higher education. They also faced the immediate need to create policies for ...
López Ferrero, Carmen; Atienza Cerezo, Encarna(Universitat Politècnica de València, 2022-07-28)
[EN] A didactic model for the assessment of plurilingual discourse competence is presented in order to promote its development more effectively. The method chosen is that of online cartographic representation: on the one ...
[EN] The Clilstore Practitioner Guidebook comprises an introductory guide to using clilstore.eu in Content and Language Integrated Learning (CLIL) contexts and provides technical guidance for CLIL practitioners at all ...
Azabdaftari, Behrooz; Mozaheb, Mohammad Amin(Universitat Politècnica de València, 2012-09-29)
[EN] Vocabulary acquisition is one of the most important aspects of language learning. There are a number of techniques and technologies which enhance vocabulary learning in the year 2012, e.g. wordlists, flashcards and ...
Farr, Fiona; Murray, Liam(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-10-27)
[EN] In an Irish national setting, the urgent need to address the national language
skills' shortage has been highlighted in numerous arenas, and in the context
of the need for a continued economic recovery, language ...
Tian, Gaochang(Universitat Politècnica de València, 2023-10-27)
[ES] El español es una lengua que está adquiriendo gran popularidad dentro de China, por lo que cada vez más estudiantes se interesan por ella y quieren aprenderla. El español como lengua extranjera (ELE) está adquiriendo, ...
Palacios Vivar, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2022-05-30)
[ES] La adquisición de vocabulario es uno de los principales desafíos para los estudiantes de idiomas y la falta de un vocabulario adecuado es el primer impedimento para una comunicación exitosa. A través de una revisión ...
Liu, Yuhan(Universitat Politècnica de València, 2023-10-24)
[ES] Esta investigación tiene como objetivo analizar el papel de los álbumes ilustrados basados en las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC) en la enseñanza del Español como Lengua Extranjera (ELE) a ...
Yu, Pengpeng(Universitat Politècnica de València, 2021-01-14)
[ES] Tras entrar en el siglo XXI, y debido a la popularización de los dispositivos electrónicos en la sociedad humana, las personas pueden acceder a información más compleja, lo que ha provocado cambios en el campo de la ...
Angelini, Laura; García-Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, María Nieves(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] El presente trabajo nace de la inquietud por aportar innovación metodológica a la enseñanza del inglés como lengua extranjera y favorecer al óptimo desarrollo de la producción oral. Este trabajo plantea un estudio ...
Carter, Aidan; Absalom, Matt(Universitat Politècnica de València, 2023-07-28)
[EN] This article discusses a pilot project aimed at giving tertiary students a wider repertoire of resources to use in language learning, with a particular focus on Italian. This project responds to the exponential increase ...
Deutschmann, Maus; Steinvall, Anders(Universitat Politècnica de València, 2012-03-22)
[EN] This paper presents further innovative use of virtual worlds under the pilot stages of ASSIS (A Second Step in Second Life), a project funded by Umeå University. One of the aims of the project is to make use of the ...
Gong, Jingtao(Universitat Politècnica de València, 2019-10-21)
[ES] Debido a las ventajas de los juegos serios, su uso en el aula se está convirtiendo gradualmente en uno de los métodos de enseñanza más importantes. El desarrollo de juegos serios también proporciona una nueva forma ...
[EN] Throughout the last twenty years, the implementation of bilingual programmes in the Autonomous Region of Valencia has produced diverse results. This calls for an in-depth research to ascertain the actual impact ...
Sun, Fengze(Universitat Politècnica de València, 2021-01-18)
[ES] El propósito de este Trabajo Fin de Máster es estudiar la implementación actual de la clase invertida (CI) en China y hacer algunas recomendaciones sobre este método de enseñanza. Primero, se presenta la definición ...
Díez Bedmar, María Belén; Pérez Paredes, Pascual(Universitat Politècnica de València, 2011-03-14)
[ES] Es bien sabido que el uso de las nuevas tecnologías ha sido instrumental en la
promoción del conocimiento digital y del aprendizaje colaborativo del lenguaje. Sin
embargo, Bax (2003) ha visto en la comunicación ...