Chirivella González, Vicente; Alcover Arandiga, Rosa María; Richart Sola, Bernardo José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-05-07)
[EN] In this paper we analyze the positive effect that the introduction of active methodologies has had on the learning of the subject Design of Experiments (DOE) on the university master's degree in Data Analysis Engineering, ...
Gozálvez Zafrilla, José Marcial; Santafé Moros, María Asunción; Navarro Laboulais, Javier José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This work analyzes the adaptation and development of teaching
methodologies for problem solving strategies in the subject “Advanced Unit
Operations” of the Master in Chemical Engineering for developing
transversal ...
Guardiola Víllora, Arianna Paola(Servicio de Publicaciones de la Universidad Politécnica de Valencia, 2009)
En este trabajo se expone la experiencia de innovación educativa llevada a cabo en la asignatura Ampliación de Estructuras Metálicas de la Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Valencia con objeto de concienciar a ...
Angelini, María Laura; García Carbonell, Amparo(Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura, 2014-03-15)
Uno de los grandes retos que afrontan los docentes universitarios que imparten lenguas extranjeras es proveer de las herramientas y la práctica necesarias para que los alumnos alcancen no solo la tan demandada competencia ...
Sancho Fernández, María Pino; García Fayos, Beatriz; Arnal Arnal, José Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Adaptation to the European Higher Education Area has required the
implementation of active methodologies that promote the involvement of
students in their own learning process. This type of methodologies are
particularly ...
Peña Cerdán, Antonio; Palomares Chust, Alberto; Andrés Martínez, David de; Antonino Daviu, Eva; Esteban Andrés, Francisco Javier; Ballester Server, José Vicente; Ruiz García, Juan Carlos; Villavieja Llorente, Carlos(Common Ground Publishing España S.L., 2013)
[ES] El Equipo de Innovación y Calidad Educativa (EICE) “Tools and Strategies for Competences Assessment” (TASCA) de la Universitat Politècnica de València (UPV) tiene como objetivo básico investigar en metodologías que ...
[EN] The use of active participatory methodologies and therefore the students,
practical content attribute meanings and encourage student participation.
Allows commitment to the construction of implicating knowledge in ...
Estelles Miguel, Sofia; Barberá Ribera, María Teresa; Dema Pérez, Carlos Manuel(Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (AECA), 2013)
[ES] Actualmente la Universidad Española está inmersa en un proceso de adaptación al nuevo Espacio Europeo de Educación Superior (EEES). Por ello, la Facultad de Administración y Dirección de Empresas (FADE) de la Universidad ...
Gimenez Palomares, Fernando; Monsoriu Serra, Juan Antonio; Abraham Ibrahim, Sergio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] In this paper we present an educational innovation in Numerical Calculus.
The proposal is based on the use of reverse teaching, collaborative learning,
teamwork, the use of computers in regular classes and solving ...
Fernández Novell, Josep(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-10)
[ES] Es sabido que para el desarrollo de una carrera exitosa de un profesional de cualquier Grado en Ciencias es imprescindible poder manejar y resolver circunstancias complejas con los conocimientos, habilidades y ...
Alba Fernández, Jesús; Torregrosa Cabanilles, Constantino; Rey Tormos, Romina María del(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This paper presents an implementation of the project based learning methods
to Introductory Physics courses of the Telecommunication, Sound and Image
Engineering Degree. This first project starts at the last lessons ...
[EN] The objective of this work is to reflect on the main methodological aspects to take into account in the development of video teaching for use as modular and reusable learning objects. This reflection is one of the ...
Climent Olmedo, María José; Labrador Piquer, María Josefa; Morera Bertomeu, Isabel María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] One of the challenges facing higher education is to train professionals
capable of adapting to the continuous changes of the society. Training should
be directed towards the attainment of competences that include ...
de Lucas-Santos, Sonia(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] This work follows the lines of innovation of the current context of the European Higher Education Area (EHEA). It has been developed within a Teaching Innovation Project in the 2016-2017 academic year, for the subject ...
Obiol i Francés, Sandra; Beltrán Llavador, Jose; Box Varela, Zira; Gabaldón Estevan, Daniel; Hernàndez Dobon, Francesc; Martínez Morales, Ignacio; Martínez Morales, Juan Ramón(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The sociological imagination (Wright Mills, 1993) is fundamental in the
teaching profession. It is not possible to understand individuals’ actions of the
different education agents without knowing their place in the ...
Aróstegui Barandica, I.; Darretxe Urrutxi, L.(Universitat Politècnica de València, 2016-12-30)
[EN] This article’s contribution is to show an innovative, active and in dialogue with the students’ experience of classroom-based learning carried out with second year students reading the subject “Basis for an Inclusive ...
Monreal Mengual, Llúcia; Atienza Boronat, Mª Julia; Badía Valiente, José David; Bautista, Inmaculada; Climent Olmedo, María José; Gómez Ángel, Brisa; Iborra Chornet, Sara; Labrador Piquer, María Josefa; Morera Bertomeu, Isabel María; Navarro Jover, José Manuel; Olmo Cazevieille, Françoise Therese; Ribes Greus, María Desamparados(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The need to advance the planning, development and evaluation of skills has
led to the Grupo de Innovación e Investigación en Metodologías Activas
(GIIMA), to consider a project with the aim of developing a methodology ...
Angelini, Laura; García-Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, María Nieves(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] El presente trabajo nace de la inquietud por aportar innovación metodológica a la enseñanza del inglés como lengua extranjera y favorecer al óptimo desarrollo de la producción oral. Este trabajo plantea un estudio ...
Angelini, María Laura; García Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, Mª Nieves(Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI), 2015-12-30)
El presente trabajo recoge los resultados de un estudio cuantitativo discreto a través
de correlaciones entre variables y sub-variables de un cuestionario de aptitudes para
determinar el impacto que tiene la simulación ...
Angelini, María Laura; García Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, Mª Nieves(Revista Electronica de Investigacin Educativa, 2017)
[ES] El artículo trabajo presenta un estudio cuantitativo discreto mediante un estudio de correlación entre la simulación telemática y el progreso en destrezas lingüísticas en inglés. Persigue dos objetivos: comprobar si ...