Guardiola, Carlos; Plá Moreno, Benjamín; Blanco-Rodriguez, David; Eriksson, L.(International Federation of Automatic Control (IFAC), 2013-11)
No-x estimation in diesel engines is an up-to-date problem but still some issues need to be solved. Raw sensor signals are not fast enough for real-time use while control-oriented models suffer from drift and aging. A ...
Jablonska, Magdalena; Palomares Gimeno, Antonio Eduardo; Wegrzyn, Agnieszka; Chmielarz, Lucjan(2014)
[EN] The increasing problem of atmospheric pollution by NOx has resulted in stricter regulations on
their emissions. NOx storage/reduction (NSR) is considered as efficient catalytic technology to
abate lean-burn NOx. A ...
An on-engine method for dynamic characterisation of automotive NOx concentration sensors is presented. Steps in start of injection on a diesel engine are employed to achieve step-like NOx concentration variations on exhaust ...
Soler Muniesa, José Antonio(Universitat Politècnica de València, 2016-04-05)
[EN] The use of Exhaust Gas Recirculation (EGR) as a technique to reduce nitrogen oxides emissions (NOx) in Diesel engines started with the EURO regulations and continues to the present day. While aftertreatment systems ...
Pescador González, Inés(Universitat Politècnica de València, 2017-07-13)
[ES] La legislación referente a las emisiones se va a modificar de manera muy estricta a partir del año 2017, no tanto por los límites de emisión en sí, sino por la manera de medirlos: mientras que hasta el momento se ...
Calatayud Domingo, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2015-11-24)
[EN] The amount of Municipal Solid Waste (MSW) is increasing and moreover, its nature is changing. Incineration is a good treatment option in the overall waste management strategy. Two technologies of NOx removal from the ...
[EN] This paper presents a model for on-line NOx estimation. The method uses both, low frequency components and high frequency components of in-cylinder pressure signal: it harnesses in-cylinder pressure resonance to ...
Gómez Gil, Javier(Universitat Politècnica de València, 2018-05-04)
En el pasado, la investigación de los motores de combustión interna se ha centrado en la reducción del combustible y las emisiones, manteniendo constante el rendimiento. Además, en los últimos años la presión está aumentando ...
Aguilera Roldán, Francisco de Asís(Universitat Politècnica de València, 2017-09-28)
The present Master¿s thesis is focused on the development of a method that minimizes both consumption and NOx and soot particles emissions of a diesel engine through design of experiments.
For this purpose, 2 characteristics ...
Patil, Chaitanya Yashvant(Universitat Politècnica de València, 2020-09-02)
[ES] Hoy en día, las regulaciones sobre emisiones de los automóviles se están haciendo más estrictas. Además de los ciclos de homologación estándar, actualmente se están empezando a considerar nuevos métodos de homologación ...
Vivó Liz, Francisco de Paula(Universitat Politècnica de València, 2016-11-02)
[ES] Estudio experimental de diferentes mezclas diesel gasolina en un motor de encendido por compresión para la reducción de CO2 de manera conjunta con emisiones de NOx y hollín despreciables. Para ello el alumno realizará ...
Calderón García, Alberto(Universitat Politècnica de València, 2020-10-20)
[ES] Los sistemas de postratamiento de los motores Diesel son cada vez más complejos como consecuencia de los bajos niveles de emisiones permitidos. Una de las emisiones más criticas son los NOx. El sistema con mayor ...
Blanco Rodríguez, David(Universitat Politècnica de València, 2013-10-07)
La Tesis Doctoral estudia la observaci'on en tiempo real de la concentraci'on en el colector de escape de 'oxidos de nitr'ogeno (NOx) y del dosado en motores
diesel sobrealimentados (¿
'1
). Para ello se combinan dos ...
[EN] Mixed oxides derived from layered double hydroxides (LDHs) have been investigated as potential catalysts
for the NOx removal at high temperatures. The best results were obtained with Co–Al mixed oxides
derived from ...
Blanco Chuecos, Carlos Javier(Universitat Politècnica de València, 2019-11-12)
[ES] El presente trabajo aborda una alternativa basada en modelado para la optimización del consumo de combustible y de las emisiones de NOx en un motor Diesel; creando una calibración óptima basada en mapas para la partición ...
Lisón Santos, José Manuel(Universitat Politècnica de València, 2020-07-14)
[ES] El control de las emisiones contaminantes está siendo, en los últimos años, uno de los problemas sobre los que más se trabaja dentro del diseño de un motor de combustión.
Los problemas derivados de estas sustancias ...
Cuenca Alcocel, Ignacio(Universitat Politècnica de València, 2020-07-24)
[ES] Las emisiones contaminantes generadas por la actividad humana constituyen uno de los principales problemas medioambientales de la actualidad, motivo
por el cual en los últimos años se han incrementado los esfuerzos ...
Guardiola García, Carlos; López Sánchez, José Javier; Martín Díaz, Jaime; García Sarmiento, Daniel(Elsevier, 2011-11)
This work describes the development of a fast NO X predictive model oriented to engine control in diesel engines. The in-cylinder pressure is the only instantaneous input signal required, along with several mean variables ...
Martínez Franco, Raquel(Universitat Politècnica de València, 2016-03-07)
[EN] Zeolites and related zeotypes are microporous materials formed by interconnected TO4 tetrahedra (T= Si, Al, P..), creating pores and cavities of molecular dimensions. The ability of controlling the chemical composition ...
Fernández Ruiz, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2015-09-01)
[ES] El trabajo trata sobre la eliminación catalítica de los NOx que son los responsables de la contaminación por smog fotoquímico y que contribuyen a la producción de la lluvia ácida. Estos contaminantes provienen ...