Ibáñez Ortuño, Diego(Universitat Politècnica de València, 2018-01-02)
[ES] El trabajo que se propone consiste en realizar el diseño e implementación de una
aplicación web donde los usuarios puedan elaborar y/o modificar documentos, en este
caso rúbricas, de manera colaborativa y conjunta.
Los ...
Alba Fernández, Jesús; Rey Tormos, Romina María del(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Lifelong learning is one of the transversal competences that the Polytechnic
University of València aims to prove. The “Acoustic Transducers and
Instrumentation” subject of Engineering Degree in Telecommunications
Systems, ...
Gallego-Arrufat, Maria-Jesus; Raposo Rivas, Manuela(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[EN] In the R&D project EDU2010-15432 the
objective of the study presented here focuses on the knowledge of the opinions
of college students with experience in
the use of rubrics. An overview of the
evaluation using ...
Leiva Brondo, Miguel; Cebolla Cornejo, Jaime; Peiró Barber, Rosa María; Pérez de Castro, Ana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The knowledge of contemporary issues is one of the outcomes recommended by different education systems, including the Spanish. This awareness skill, is basic to assure that the students are able to address societies’ ...
Aznar Más, Lourdes; Montero Fleta, Maria Begoña; Pérez Peñalver, María José; Watts Hooge, Frances Irene; García Carbonell, Amparo; Marín García, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This paper reports on a project which emerged from the success of the
European Project INCODE (Innovation Competencies Development), where
the UPV Innovation Team EICE IEMA (Innovación en la Evaluación para la
Mejora ...
Bohórquez Gómez-Millán, María; Checa Esquiva, Irene(Universitat Politècnica de València, 2019-12-30)
[ES] La investigación acerca del desarrollo de competencias con ABP ha crecido mucho en los últimos años, sin embargo, no se han investigado sus consecuencias sobre procesos psicosociales, como la creatividad, liderazgo ...
Godínez López, Eva Margarita; Alarcón Neve, Josefina(Universitat Politècnica de València, 2020-06-19)
[ES] Es común que se solicite a los estudiantes escribir textos con un lenguaje académico variado, pero a menudo estos reciben una evaluación subjetiva. Por esta razón, es necesario describir objetivamente el léxico como ...
de Lucas-Santos, Sonia(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] This work follows the lines of innovation of the current context of the European Higher Education Area (EHEA). It has been developed within a Teaching Innovation Project in the 2016-2017 academic year, for the subject ...
Alba Fernández, Jesús; Rey Tormos, Romina María del(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] Use the learning in a strategically, autonomously and flexibly way, throughout life, according to the pursued objective is one of the transversal competences that is control item of the subject entitled "Transducers ...
Pérez Galán, Rafael; Cebrián Robles, Daniel; Rueda Galiano, Ana B.(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este trabajo trata de analizar hasta qué punto los alumnos son capaces de evaluar sus propios aprendizajes y los de sus compañeros (evaluación entre pares y autoevaluación) a través de la erúbrica, conociendo estándares ...
Cebrián de la Serna, Manuel; Monedero Moya, Juan José(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] La evaluación de los aprendizajes sigue siendo uno de los elementos más controvertidos y difíciles para los docentes. Entre algunas soluciones recientes, surgen metodológicas y técnicas como las erúbricas que pretenden ...
[EN] This paper addresses the analysis of reliability and validity of two rubrics
developed by the Universitat Politècnica de València. This analysis is based
on the assessment of the presentations made by first year ...
Cabezos Bernal, Pedro Manuel; Cisneros Vivó, Juan José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The aim of this article is to present a new software package, developed at the
UPV, which let us to evaluate and to score the student’s works in an efficient
way, thus optimizing the time spent by the teacher to do ...
Fernández March, Amparo(Universitat Politècnica de València, 2011-03-07)
[ES] En este artículo se presenta una reflexión sobre el cambio de paradigma
educativo que supone la formación por competencias y, sus repercusiones en la
evaluación para promover el aprendizaje y para constatar la calidad ...
Peña, Begoña(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Promoted by the European Higher Education Area, new methodologies and
pedagogical models have been assessed to improve learning outcomes and
competences acquisition. Such models involve a wide variety of activities ...
Fombuena Borrás, Vicent; Montañés Muñoz, Néstor; Fenollar Gimeno, Octavio Ángel; García Sanoguera, David; Balart Gimeno, Rafael Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] This study shows the results obtained by incorporating the students as an
evaluator element of a subject related to Non Destructive Testing (NDT)
university master. To do this, the student has the same rubrics that ...
Oltra Gutiérrez, Juan Vicente; Narangajavana-Kaosiri, Yeamduan(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-10)
[ES] El presente trabajo presenta una propuesta para coevaluar trabajos
mediante rúbrica. Se abordan en él los principales problemas que el docente
debe afrontar y las soluciones propuestas.
La propuesta se muestra ...
[EN] The final project of the Master's Degree in Management and Promotion of
Local Development reflects the plurality and multidisciplinary complexity of
working in the field of territorial development where different ...
de la Cruz Flores, Gabriela; Abreu Hernández, Luis Felipe(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] Los actuales modelos educativos basados
en competencias enfatizan los procesos
de autorregulación en el estudiantado,
a través de los cuales se pretende desarrollar habilidades para el aprendizaje a
lo largo de ...
[ES] Durante el curso 2011-12 se ha impartido por primera vez Proyecto I, una asignatura de segundo curso y
obligatoria en todos los grados de Ingeniería impartidos en la Escuela Superior de Ingeniería Industrial
de ...