Tresserras, Eva; Cabré, Míriam(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] This article examines which contexts make possible to become aware and to favor the transformation of teacher beliefs system through formative processes. Different reflective strategies have been used to demonstrate ...
[EN] The knowledge acquired by the future teachers both through their socialization as students and through the syllabus of the degree taken by them, come into play during traineeship. This period means their first ...
Elinbaum, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2012-03-05)
Las investigaciones sobre los instrumentos de planeamiento difícilmente abordan aspectos de la práctica. Se desarrollan, generalmente, a través de la investigación básica y mediante metodologías de tipo deductivas. No ...
López Rodrigo, Marta; Cardó Vila, Gemma; Moreno Poyato, Antonio Rafael(Universitat Politècnica de València, 2011-10-15)
[ES] La Escola Superior d’Infermeria del Mar (ESIM), desde el curso académico 2002‐2003, diseñó como
núcleo del curriculum las asignaturas “Practicum” para facilitar la adquisición de competencias
enfermeras desde entornos ...
Canabal García, Cristina; García Campos, María Dolores(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] El presente trabajo profundiza en el Máster Universitario de Docencia Universitaria, una propuesta
formativa con casi 10 años de vida y nacida en el marco del Equipo de Formación de la Universidad de
Alcalá (UAH). ...
Casey, Timothy(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[EN] Legal education in the United States is at a crisis point. Simultaneously confronting scathing critiques and mounting market forces, legal education must change to survive. Experiential education offers the hope of ...