Noverques, Aina; Sancho, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-07)
[ES] En este estudio se pretende mejorar el aprendizaje de los estudiantes en una de las prácticas de laboratorio de la asignatura de Experimentación en Ingenieria Química II del Grado en Ingeniería Química de la Universitat ...
Hervás Jorge, Antonio; Soriano Jiménez, Pedro Pablo; Capilla Lladró, Roberto(2017-05-15)
Analizar el rendimiento académico de los alumnos de una titulación universitaria es un proceso recurrente para los responsables académicos, especialmente con alumnos nuevos de primer curso. Los nuevos estudios de grado en ...
Puertas Medina, Rosa María; Martí Selva, María Luisa; Calafat Marzal, Maria Consuelo(Editorial de la Universitat Politècnica de València, 2015-05-13)
[EN] The new guidelines imposed under the implementation of the European Higher Education Area (EHEA)
in the degrees has led to the introduction of numerous changes in the subjects taught in Grades. Specifically,
the ...
Álvarez Vázquez, María Pilar; Angulo Carrere, María Teresa; Bravo Llatas, María Carmen; Cristóbal Barrios, Jesús; Álvarez-Méndez, Ana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-21)
[ES] Este trabajo presenta los resultados obtenidos tras la extracción y análisis de los registros almacenados en Moodle correspondientes a la actividad desarrollada por los estudiantes de histología humana en el campus ...
Gomez Reyes, Flor Marleny(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-19)
[ES] El mundo del siglo XXI está enmarcado en la globalización, en donde la información fluye a través de las comunicaciones, es inevitable parar el desarrollo tecnológico y las nuevas formas de aprender e interactuar entre ...
Navarro Jover, José Manuel; Olmo Cazevieille, Françoise Therese(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] In this study we will design teaching activities in two different subjects to
introduce some digital technologies (Twitter, on line quizzes and videos,
Whatsapp) and thus aid the teaching-learning process. Through ...
Navarro Jover, José Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] In this work, the level of self-regulation for academic learning at the University
has been evaluated at the beginning of the course, and related to other
academic variables. It has been observed that the students ...
[EN] In this research, in order to contribute to
the improvement of the quality of higher
education, we have analyzed the effect of
several variables have on the academic
performance of students. This study
used data ...
Tomas Miquel, Jose Vicente; Expósito Langa, Manuel; Sempere Castelló, Saúl(Universidad de Murcia, 2014)
[EN] The Bologna Process has led to the implementation of new methodologies at university that may influence students in such a way that new factors may play a relevant role in explaining academic performance. The aim of ...
Angulo Carrere, María Teresa; Álvarez Méndez, Ana María; Bravo-Llatas, María Carmen; Cristóbal Barrios, Jesús; Álvarez Vázquez, María Pilar(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-04)
[ES] Se ha estudiado la actividad de los estudiantes de dos asignaturas de los grados en Fisioterapia, Anatomía Humana III, y en Podología, Biomecánica, en sus respectivos campus virtuales. Para ello se extrajeron los ...
Palací López, Daniel Gonzalo; Palací López, Jesús; Lopez Rodriguez, María Isabel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[EN] The implementation of the Bologna process in Spanish universities, which has been active for a decade as of this academic year, facilitated the implementation of multiple teaching methodologies where numerous Information ...
Martínez López-Sáez, Mónica(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] Despite the widespread awareness of the need to renew ways in which to facilitate learning,
the role of the teacher in the teaching-learning process and the development of competences
in higher education, there are ...
Navarro Jurado, Carla Amelia(Universitat Politècnica de València, 2019-01-17)
[ES] En el proceso educativo de un niño se adquieren una serie de habilidades y valores que producen cambios intelectuales, emocionales y sociales que asentarán el aprendizaje en etapas posteriores. En el caso de la educación ...
[EN] In the innovation of assessment processes, rubrics are proposed as a tool that favours student
participation and stimulates the teaching-learning process. The aim of this study is to deepen
the development, evaluation, ...
Tortajada Blanca, Francisco; Chust Hernández, Pablo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] Objectives: To analyze the learning strategies most used by new university students at the Catholic University of Valencia, along with the strategies that are least used, and the differences in the use of learning ...
Chust Hernández, Pablo; Tortajada Blanca, Francisco Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Objectives: To analyze the most frequent academic stress levels in new
university students at the Catholic University of Valencia, as well as the
differences in the level of stress according to sex, age and the way ...
Montava Colomina, Fernando Roberto(Universitat Politècnica de València, 2016-09-06)
[ES] Este trabajo pretende obtener información sobre las notas y perfiles de los alumnos del Campus de Alcoy que están en disposición de solicitar practicas de empresa.
Para la toma de datos se emplea la herramienta ...
Dunai Dunai, Larisa; Antonino Daviu, José Alfonso; Lengua Lengua, Ismael; Peris Fajarnes, Guillermo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-05-07)
[ES] El rendimiento academic es un factor importante en los logros academicos, motivación, etc. del estudiante y la Universidad. Los resultados academics de los estudiantes como de la Universidad en si resultan en u notas/ ...
Lillo Collado, Laura(Universitat Politècnica de València, 2023-06-20)
[ES] El análisis de rendimiento académico en cualquier centro educativo resulta de especial interés para las instituciones. Mediante el uso de técnicas de analítica del aprendizaje se busca encontrar patrones de comportamiento ...
[EN] This study compares the use of the virtual campus performed by the students of Biomechanics, a subject of the Podiatry Degree from the Complutense University of Madrid during 2017-18 and 2019-20 academic courses, and ...