Robles Mateo, Elena(Universitat Politècnica de València, 2021-01-17)
[ES] La presente tesis doctoral es una exploración sobre las iniciativas auto-organizadas de mujeres que han surgido en la intersección del arte y la tecnología a nivel internacional. Estas iniciativas comunitarias han ido ...
Torres Barchino, Enric; Contero González, Manuel Roberto; Martínez Torán, Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] LOMCE (2013) and Decrees of "urgent measures to turn on the calendar implementation" (BOE 298, RD 5/2016 of 9th December), and "characteristics, design and content of the High School evaluation in order to access to ...
García-Aranda, César; Molina-García, Agustin; Morillo Balsera, María del Carmen; Martínez-Cuevas, Sandra; Rodríguez Hurtado, Encarnación; Pérez Rodríguez, Javier; Rodríguez-Chueca, Jorge; Torroja Fungairiño, Yago; Rodríguez Hernández, Manuel; González Miquel, María; Díaz Moreno, Francisco Ismael; González Gómez, Emilio José; de la Fuente García-Soto, María del Mar; Giannakis, Stefanos; del Castillo González, Isabel; Martínez Núñez, Margarita; Blasco Contreras, Fernando; Izquierdo García, Pilar Cristina(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-28)
[ES] Creativity and innovation are crucial skills to face challenges in economy, environment and social context today, especially next decade with 2030 Agenda for Sustainable Development adopted by all United Nations Member ...
Barceló Milkova, Víctor Áitor(Universitat Politècnica de València, 2021-10-20)
[ES] La finalidad de este proyecto es la de plantear y realizar un prototipo de vehículo teledirigido desde cero. El diseño exterior será ejecutado mediante un programa de diseño asistido por computadora, siendo este ...
Ojeda Domínguez, Lucía(Universitat Politècnica de València, 2018-10-10)
[ES] El presente proyecto tiene como objeto el diseño de un juego para niños de 4 a 10
años, que promueva el aprendizaje de la lógica de programación , sin necesidad
de ahondar en un lenguaje concreto, permitiendo el una ...
Consejo, Alejandra(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] Physics, a first-year course in Engineering degrees, is often failed by students. Furthermore, students do not seem to recognize the usefulness of the subject as part of their training. To improve the perception that ...
Guimerans Sanchez, Paola(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-05-07)
[ES] En este artículo se aborda la formación del profesorado de educación primaria y secundaria con el objetivo de capacitarlo para el diseño y la aplicación de propuestas didácticas innovadoras enmarcadas en el enfoque ...
Golnabi, Amir; Murray, Eileen; Su, Haiyan(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-05-04)
This study aims to measure the impact of course coordination and part-time Precalculus instructor support on students academic performance. Our results show the Precalculus passing rate (71.53%) was slightly higher in the ...
Lorenzo, Nieves; Calvo Iglesias, Encina(Universitat Politècnica de València, 2020-04-18)
[ES] En este artículo presentamos a algunas de las mujeres que con su trabajo hicieron posible la llegada a la Luna y que desafortunadamente son poco conocidas. Una gran labor en la que trabajaron ingenieras, matemáticas, ...
Lorenzo-González, Mª de las Nieves; Calvo-Iglesias, Encina; Ávarez-Fernández, Inés(Universitat Politècnica de València, 2022-03-31)
[EN] In this article we present the biographies of some of the women who have contributed to space exploration. A work that has been invisibilized for a long time, but fortunately this year 2021 "Women in Space" has been ...
Consejo, Alejandra; Sevillano, Pascual(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The vast majority of universities apply Student Evaluation of Teaching (SET) through anonymous surveys, answered by students at the end of a given course. This method prevents the lecturer from the possibility to ...
Sánchez Ruiz, Luis Manuel; Blanes Zamora, Sergio; Capilla Romá, Maria Teresa; García Mora, María Belén; LLobregat-Gomez, N.; Moll López, Santiago Emmanuel; Moraño Fernández, José Antonio; Roselló, María-Dolores(Facultad de Ciencias. Departamento de Matemáticas Fundamentales. UNED, 2018)
[ES] La Universitat Politècnica de Valencia (UPV) facilita la creación de equipos de
innovación y calidad educativa (EICE). Uno de dichos equipos es GRIM4E (GRoup of
Innnovative Methodologies and Assessment For Engineering ...
Fuhrmann, Thomas(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-07-26)
[EN] This article describes the transitions of an existing lecture “Communication Systems” from a conventional presence format to a virtual format due to the COVID-19 pandemic. The process of transformation, the evolution ...
Quílez, Juan; Segura, Carlos; Cardeñosa, Manuel; Thibaut, Elena; Olmo, Julio; Crespo, Rafael; Azkárraga, José María(Universitat Politècnica de València, 2017-01-31)
[EN] In this work it is both discussed and provided a framework of speci c competences that may serve asa guide for setting up an ongoing process in the professional development of Science, ...
[◄ES] El empleo de actividades que permitan mantener activo el interés al alumnado en distintas materias es un instrumento fundamental para mejorar el aprendizaje y ampliar conocimientos en todas las áreas educativas. ...
Villanueva-Felez, África; Woolley, Richard Derle; Cañibano Sánchez, Carolina(SAGE Publications (UK and US), 2015-02)
Women are underrepresented in science, technology, engineering, and mathematics fields, particularly at higher levels of organizations. This article investigates the impact of this underrepresentation on the processes of ...
Davidoff, Katja; Piñeiro, Carol(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-06-26)
[EN] This article discusses the benefits of project-based and self-directed learning to develop competency in utilizing a second language and working collaboratively. The background premise of these modes of learning is ...
Allueva-Pinilla, Ana Isabel; Alejandre-Marco, José Luis; Lozano Albalate, María Teresa; Trillo-Lado, Raquel; Ilarri-Artigas, Sergio; Sánchez-Azqueta, Carlos; Fuentes-Broto, Lorena; Bayarri-Fernández, Susana; Aldea-Chagoyen, Concepción(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] Today, the number of female students that enrol in degrees related to Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) areas is quite low. So, numerous initiatives have arisen to promote these degrees and ...
Pampaka, Maria; Hutcheson, Graeme; Williams, Julian(Universitat Politècnica de València, 2014-08-29)
[EN] We report on the development and validation of an instrument that measures students’ perceptions of ‘the quality and effectiveness of the learning support’ (for mathematics) during their transition to ...
[EN] A summer course was held during the first week of July 2019 for 30 youngsters (aged 8 to 12) to promote
their (perhaps natural) curiosity for science through STEM experiences. The 5-day summer course was
held at ...