Amo Padilla, Miguel del(Universitat Politècnica de València, 2021-07-25)
[ES] El objetivo del TFG es realizar un análisis de prestaciones un protocolo de acceso para tráfico masive Machine Type Communications (mMTC) en redes 5G con prioridades y asignación dinámica de slots. Se piensa en dos ...
Cristóbal Ascaso, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2021-10-09)
[ES] El objetivo del TFG es realizar un análisis de prestaciones comparado de dos protocolos de acceso al medio (MAC) utilizados en redes de sensores: Frame Slotted-ALOHA with Reservation and Data Packets (FSA-RDP) y FSA-DQ ...
Pérez Carrión, María Paz(Universitat Politècnica de València, 2019-06-21)
[EN] ANALYSIS OF THE ROAD SAFETY OF THE A-31 HIGHWAY BETWEEN THE PPKK 195 + 000 AND 210 + 000 (PROVINCE OF ALICANTE) AND PROPOSALS FOR IMPROVEMENT
The object of this analysis is the study of the deficiencies that appear ...
Pino Verona, Héctor del(Universitat Politècnica de València, 2020-05-11)
[ES] El objetivo principal de este trabajo es analizar la influencia de los errores de datos de posicionamiento de vehículos conectados en la transmisión de la información a los controladores de una intersección en cruz ...
Baquero Solera, María Leonor(Universitat Politècnica de València, 2018-07-17)
[EN] The current project is an analysis about traffic and Road safety between the PK 152+600 and 156+000 section of the N-332 highway national between Alfaz del Pi and Alta counties in the province of Alicante. After ...
Ruíz Garrido, Laura(Universitat Politècnica de València, 2016-09-29)
[EN] This work aims to analyze the current situation of the stretch of road N-332 which passes through Favara to establish improvement proposals in order to solve the problems which have been identified, ensuring the safety ...
Aragundi Echeverría, Renato Adrian(Universitat Politècnica de València, 2019-11-20)
[ES] El trabajo final de grado con título "Análisis de la funcionalidad y la seguridad vial de la carretera N-332 a su paso por los términos municipales de Gandía y Bellreguart entre los PK 219+700 y PK 220+900 (provincia ...
Baeza López, Víctor José(Universitat Politècnica de València, 2019-11-20)
[ES] La N-232 entre los PK. 164+800 - 165+750 presenta un problema de drenaje de tal forma que cuando se producen episodios de lluvias incluso de moderada importancia se producen inundaciones de tal magnitud que la carretera ...
Conejero, J. Alberto; Martínez Jiménez, Félix; Peris Manguillot, Alfredo; Ródenas Escribá, Francisco de Asís(Springer-Verlag, 2016)
[EN] The phenomenon of chaos has been exhibited in mathematical nonlinear models that describe traffic flows, see, for instance (Li and Gao in Modern Phys Lett B 18(26-27):1395-1402, 2004; Li in Phys. D Nonlinear Phenom ...
Moyano Jacome, María Gabriela(Universitat Politècnica de València, 2021-04-14)
[ES] Actualmente, la nueva tecnología de telecomunicaciones conocida como LTE-A va teniendo un crecimiento mayor a nivel mundial. A pesar de que es una tecnología nueva pueden ocurrir fallos uno de esos motivos son los ...
Contreras Moya, Marta(Universitat Politècnica de València, 2015-09-09)
[EN] This study is based on the road variant CV-1990 in its way to the village of Figueroles, Castellon. Specifically, the traffic analysis has been made taking into account information collected by a manual forum. ...
Ortiz Verdú, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2015-11-06)
[EN] This project is about the study of traffic and road safety of the CV-190 variant as it passes through the town of Figueroles (Castellón). The project is divided into two annexes, in which, on the one hand, traffic ...
Kirienko Panea, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2020-09-01)
[EN] Comparative analysis of the evolution of the evolution of traffic intensity in Madrid from the end of 2019, before the coronavirus outbreak, until the eve of phase 2 of the de-escalation after the declaration of the ...
Andreu Poveda, Nuria(Universitat Politècnica de València, 2019-10-28)
[ES] En el transcurso de estas últimas décadas dada la evolución de la industrialización y con ello la densidad de vehículos, la concentración de contaminación alcanza niveles muy elevados y es una de las causas principales ...
Aroca García, César(Universitat Politècnica de València, 2019-08-01)
[ES] ESTE PROYECTO SE PRETENDE CREAR UNA HERRAMIENTA EN TIEMPO REAL QUE FACILITE EL APARCAMIENTO EN LA CIUDAD DE VALENCIA. PARA ELLO SE UTILIZARÁN LAS ESPIRAS MAGNÉTICAS YA INSTALADAS EN LAS CARRETERAS. LAS TAREAS A REALIZAR ...
Torrentí Pérez, Miguel Ángel(Universitat Politècnica de València, 2019-10-17)
[ES] El proyecto ecoMobility intenta evaluar el interés y viabilidad del uso de la
Inteligencia Ambiental en el entorno de ciudades inteligentes de modo que
permita utilizar técnicas de computación en la aplicación de ...
[EN] There are currently different types of commercial optical disdrometers to measure the rainfall intensity, of which many are commonly used for monitoring road conditions. Having information about the amount of rain, ...
Martínez Fernández, Alberto(Universitat Politècnica de València, 2022-01-19)
[ES] El presente Trabajo Final de Grado se centra en el estudio de la implementación de QoS, que permite priorizar el tráfico para así garantizar cierto nivel de rendimiento en aplicaciones y flujos de datos de alta ...
Valdiviezo Condolo, Marcelo Fernando(Universitat Politècnica de València, 2017-10-24)
[EN]
The present work focuses on the application of metaheuristic techniques, specifically
a genetic algorithm, for the optimization of the duration of the cycles of the traffic
lights, for topologies of real environments ...