Fornes Leal, Francisco(Universitat Politècnica de València, 2020-01-30)
[ES] El objeto del TFG es el diseño de una carretera urbana en la ciudad de Denia, que una la carretera principal con el norte y el sur del municipio, formando de esta manera una ronda de circunvalación, inexistente ...
Morcillo Martínez, Emilio(Universitat Politècnica de València, 2015-09-15)
[EN] The Draft aims to solve the existing problems at the intersection of road CV 405 with the CV-415 road in the town of Montserrat (Valencia), via a diamond interchange with an overpass. This work fulfills the objectives ...
Lidón Rocamora, Ana(Universitat Politècnica de València, 2015-09-21)
[EN] The Draft aims to solve the existing problems at the intersection of road CV 405 with the CV-415 road in the town of Montserrat (Valencia), via a diamond interchange with an overpass. This work fulfills the objectives ...
Salvador Zuriaga, Pablo; Insa Franco, Ricardo; Villalba Sanchis, Ignacio; Martínez Fernández, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2020-06-29)
El laboratorio virtual muestra las velocidades máxima, mínima y teórica de paso por curva de un tren, para un determinado ancho de vía y radio de curva, y en función del peralte real. La velocidad teórica de paso es aquella ...
Salvador Zuriaga, Pablo; Villalba Sanchis, Ignacio; Pérez Zuriaga, Ana María(Universitat Politècnica de València, 2019-06-26)
En este documento se realiza una comparativa entre las velocidades máximas de paso por curva, tanto para vehículos ferroviarios de diferentes tipos como para vehículos de carretera. Esta comparativa sirve para realizar una ...
Moya Blasco, César(Universitat Politècnica de València, 2015-10-30)
[EN] In the present work there is exposed the proposed solution for the geometric design of the CV-190 road, placed in Figueroles, province of Castellón. It is a two-lane road that has a length of 3420 meters. In addition, ...
Díaz-Miguel Manzaneque, Alberto(Universitat Politècnica de València, 2015-10-27)
[EN] The aim of this project is the geometric definition of the southern section of CV-190 at Figuerles (Castellón) as well as the design of the different road surfaces.
The need for the construction of said section is ...
Mira Abad, Aitor(Universitat Politècnica de València, 2015-09-07)
[EN] In the context of Figueroles, region of Alcalaten, province of Castellón, it's part of CV-190, wich will be the target of this Degree Final Work.
In this kind of Project, is needed to analyse every factor which could ...
Rey Solaz, Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2011-11-22)
El objetivo de este objeto de aprendizaje es que el alumno aplique correctamente las opciones relativas a escalas al imprimir un dibujo realizado en el entorno de trabajo de AutoCAD.
Roldán Blay, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2019-01-10)
En este objeto de aprendizaje se muestra cómo se puede generar un plano de perfil del terreno desde la cartografía online. Se ven todos los pasos a realizar para extraer los datos del terreno, dibujar la gráfica de perfil ...
Boguszewski, Martin Dariusz(Universitat Politècnica de València, 2019-07-30)
[ES] El objetivo del proyecto consiste en el diseño geométrico de un enlace de carreteras entre la entrada norte de València y la Universitat Politècnica de València, exactamente entre la Autovía V-21 y el camino de Vera. ...
García Ortega, Antonio Jesús(Universitat Politècnica de València, 2012-03-14)
La investigación expuesta se integra en el amplio conjunto de estudios que, sobre el gótico hispano, ha realizado el grupo HUM 799, con especial interés en la arquitectura castellana y su implantación en Andalucía desde ...
Elorza Pinilla, José Ramón(Universitat Politècnica de València, 2014-09-23)
[EN] The subject of this Final Degree Project is the development of the solution for the link between AP-7 Toll in Oropesa (Castellón) and the N-340.
This Final Degree Project is part from an entire Project made by this ...
García-Ortega, Antonio-Jesús; Ruiz de la Rosa, José Antonio(Universitat Politècnica de València, 2019-07-22)
[EN] During the sixteenth century the new Renaissance forms were introduced in Spain, but the Gothic procedures continued to be used due to their proven validity for the architectural design. The renovation of the architecture ...
Bixquert Climent, Guillermo(Universitat Politècnica de València, 2018-09-12)
[ES] El presente estudio de alternativas analiza las posibles soluciones que podrían implementarse para unir las carreteras CV-510 Y CV-50 por el este de la población de Alzira (Valencia).
En un primer momento se ha seguido ...
García Fernández, Joel(Universitat Politècnica de València, 2021-01-21)
[EN] This study is focused on resolving the current daily traffic conflicts in the access roundabout to the Poyo de Reva Industrial Park, in the town of Riba-Roja de Túria. First, a data collection campaign is carried out, ...
Vidal Alcañiz, Andreu(Universitat Politècnica de València, 2015-11-02)
[EN] This Grade Final Project is to show the possibilities in the Cullera-Tavernes Valldigna stretch of the line C-1 RENFE to increase their capacity and improve its layout. Alternatives grouped into two groups are proposed: ...
Pérez López, Lucía(Universitat Politècnica de València, 2015-09-03)
[EN] In this work, it is performed the definition, analysis and evaluation of alternatives for the improvement of the route and the capacity of the railway that connects the villages of Tavernes de la Valldigna and Gandia ...
Lluch García, Jade(Universitat Politècnica de València, 2016-07-07)
[ES] El presente trabajo constituye el ejercicio final de carrera de su autora y se presenta con la finalidad de cumplimentar el requisito necesario para la obtención del título de GRADO EN INGENIERÍA DE OBRAS PÚBLICAS. ...