The Praktikum UPV Campus: Stretching closer ties between research at the university and students in secondary school

Handle

https://riunet.upv.es/handle/10251/75174

Cita bibliográfica

Conejero, JA.; Garcia-Sabater, JP.; Maheut, J.; Marin-Garcia, JA. (2015). The Praktikum UPV Campus: Stretching closer ties between research at the university and students in secondary school. Working Papers on Operations Management. 6(2):64-75. https://doi.org/10.4995/wpom.v6i2.4199

Titulación

Resumen

[EN] The Praktikum UPV Campus is a huge internship program geared to students still in secondary education that permits them to develop a project within research groups of the Universitat Politècnica de València (UPV). Along that week, the students participating in the program document their projects in blogs. Once the projects are over they also record some videos in which they present their work and their findings. During the next year, these students presents their material to their respective classmates, still in the secondary school, showing examples of what they can already do at the university. The Praktikum UPV Campus also permits students to discover the degrees offered by the university, its facilities, and the life at the university campus
[ES] El Campus Praktikum UPV es un gran programa de prácticas dirigido a estudiantes que se encuentran todavía en la educación secundaria y que les permite desarrollar un proyecto en dentro de uno de los grupos de investigación de la Universitat Politècnica de València (UPV). Durante una semana, los alumnos participantes en el programa documentan el desarrollo de sus proyectos en blogs. Una vez finalizados los mismos, los alumnos graban además vídeos en los que ellos mismos presentan sus proyectos y sus hallazgos. Durante el año siguiente, estos estudiantes presentan su material a sus compañeros todavía cursando la educación secundaria, mostrándoles ejemplos de lo que ellos pueden hacer ya en la universidad. El Campus Praktikum UPV también permite a los alumnos descubrir las titulaciones de grado ofrecidas por la universidad, sus instalaciones y la vida en el campus universitario.

Palabras clave

STEM studies, Project-based learning, Secondary education, University, Reverse service learning, Estudios de ciencias, tecnologías, ingeniería y matemáticas, Aprendizaje basado en proyectos, Educación secundaria, Universidad, Aprendizaje en servicio inverso

ISSN

ISBN

Fuente

Working Papers on Operations Management

DOI

10.4995/wpom.v6i2.4199