Aplicación de Gestión de Incidencias en Centros de la UPV
Fecha
Autores
Sánchez Rodríguez, Javier
Handle
https://riunet.upv.es/handle/10251/152250
Cita bibliográfica
Sánchez Rodríguez, J. (2020). Aplicación de Gestión de Incidencias en Centros de la UPV. https://riunet.upv.es/handle/10251/152250
Resumen
[ES] El objetivo del Trabajo Final de Grado es construir una aplicación de gestión de Incidencias
con versión Web y versión Móvil. La aplicación, permitirá registrar, almacenar, y realizar el
seguimiento de incidencias en los centros de la UPV. La aplicación tendrá dos tipos de usuarios:
miembros y personal. Los miembros podrán informar sobre incidencias en el centro en el que se
encuentren, pudiendo también visualizar las incidencias de otros usuarios. El personal
(profesores, administradores, secretaría…) podrá realizar el seguimiento de las incidencias,
solucionando las que estén a su alcance. Además, el personal también podrá reportar y visualizar
incidencias. Con el objetivo de construir una aplicación que ofrezca una buena usabilidad y
experiencia de usuario, se utilizará la metodología de Diseño Centrado en el Usuario. Por ello, se
llevará a cabo un análisis de necesidades del usuario, posteriormente un diseño mediante
prototipos y su correspondiente evaluación, para finalmente realizar la implementación en la
versión Web y en la versión Móvil.
[EN] The objective of the Final Degree Project is to build an Incident management application with a Web version and a Mobile version. The application will allow registering, storing, and monitoring incidents in UPV centers. The application will have two types of users: members and staff. Members will be able to report incidents at the center where they are located and may also view incidents of other users. The staff (teachers, administrators, secretariat …) will be able to follow up on incidents solving those that are within their reach. In addition, staff can also report and view incidents. In order to build an application that offers good usability and user experience, the User Centered Design methodology will be used. For this reason, an analysis of user needs will be carried out, then a design using prototypes and its corresponding evaluation, to finally carry out the implementation in the Web and Mobile versions.
[EN] The objective of the Final Degree Project is to build an Incident management application with a Web version and a Mobile version. The application will allow registering, storing, and monitoring incidents in UPV centers. The application will have two types of users: members and staff. Members will be able to report incidents at the center where they are located and may also view incidents of other users. The staff (teachers, administrators, secretariat …) will be able to follow up on incidents solving those that are within their reach. In addition, staff can also report and view incidents. In order to build an application that offers good usability and user experience, the User Centered Design methodology will be used. For this reason, an analysis of user needs will be carried out, then a design using prototypes and its corresponding evaluation, to finally carry out the implementation in the Web and Mobile versions.
Palabras clave
Gestión de incidencias, Prototipos, Interfaz, Experiencia de usuario, Incidence management, Prototype, Interface, User experience