Business opportunity identification: introducing yerba mate in Finland. Case based on the university area of Turku

Handle

https://riunet.upv.es/handle/10251/92816

Cita bibliográfica

Payá Vidal, M. (2017). Oportunidad de negocio: Introducción de la yerba mate en Finlandia. El caso concreto del área universitaria de Turku. https://riunet.upv.es/handle/10251/92816

Titulación

Grado en Administración y Dirección de Empresas-Grau en Administració i Direcció d'Empreses

Resumen

[EN] Yerba Mate is a hot beverage coming from the Northern part of Argentina. As one of the most popular products in South America and sign of the Argentinian culture since long time ago, Yerba Mate is presented in the Finnish market such as a possible substitute or complementary product of coffee and tea. The aim of the thesis is to explore the feasibility of introducing Yerba Mate in the hot beverages sector in Finland, more concretely in the Turku Universities area. For reaching this purpose, the research is divided in two phases, the presentation of the product and then the study of the consumer behavior.
[ES] La Yerba Mate es una bebida caliente que proviene de la parte norte de Argentina. Como uno de los productos más populares en Sur América y símbolo de la cultura Argentina desde hace mucho tiempo, se presenta en el mercado finés como un posible sustituto o producto complementario del café y té. La intención de esta tesis es explorar la oportunidad de introducir la Yerba Mate en el sector de las bebidas calientes en Finlandia, concretamente en el área universitaria de Turku. Para conseguir este propósito, la autora ha dividido la investigación en dos fases, una presentación del producto y posteriormente el estudio del comportamiento del consumidor.

Palabras clave

Yerba mate, Coffee, Tea, Business plan, Consumer behaviour, Finland, Finnish market, Mercado del café, Mercado del té, Plan de negocio, Comportamiento del consumidor, Turku, Mercado finlandés, Finlandia

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