"Sant Pere Apòstol" Una pintura sobre taula atribuïda a Vicent Macip provinent del Reial Convent de Santa Clara de Gandia. Aproximació històric-estilística, estudi tècnic, avaluació de l'estat de conservació i estratègia d'intervenció
Fecha
Autores
Carrasquer Colechá, Roger
Handle
https://riunet.upv.es/handle/10251/186379
Cita bibliográfica
Carrasquer Colechá, R. (2022). "Sant Pere Apòstol" Una pintura sobre taula atribuïda a Vicent Macip provinent del Reial Convent de Santa Clara de Gandia. Aproximació històric-estilística, estudi tècnic, avaluació de l'estat de conservació i estratègia d'intervenció. Universitat Politècnica de València. https://riunet.upv.es/handle/10251/186379
Resumen
[CA] El present Treball Fi de Grau es centra en l'estudi d'una pintura sobre taula de petit format procedent del Reial Convent de Santa Clara de Gandia, actualment exposada al Museu de Santa Clara d'aquesta mateixa localitat. Datada a inicis del s. XVI l'obra es situa estilísticament al primer Renaixement Valencià, estant actualment atribuïda al mestre Vicent Macip. A aquest escrit, es du a terme una breu aproximació al context històric de la Gandia del moment, centrant particularment l'atenció al Convent de Santa Clara, així com als aspectes estilístics i formals de la peça. Seguidament, es procedeix al seu estudi tècnic, aprofundint per mitjà de diferents mètodes de diagnosi artística en el procés d'execució i manufactura de la peça. L'obtenció d'aquests resultats coadjuva a una correcta identificació de les patologies presents en aquesta i el seu origen, proposant les solucions pertinents a la consegüent proposta d'intervenció així com la recomanació d'una sèrie de mesures que asseguren la seva conservació.
[EN] The present final degree project focuses on the study of a small-sized panel painting from the Reial Convent de Santa Clara de Gandia, currently exhibited in el Museu de Santa Clara of that same city. Dated at the beginning of the 16th century, the work is stylistically situated in the first Valencian Renaissance, being currently attributed to the master Vicent Macip. In this academic work, a brief approach to the historical context of Gandia is carried out, focusing the attention particularly to the Convent of Santa Clara's situation, as well as to the stylistic and formal aspects of the piece. Subsequently, its technical study is conducted deepening through different artistic diagnosis methods in the process of execution and manufacture of the piece. The obtaining of these results contributes to the identification of the pathologies present in the piece and their origin, proposing the pertinent solutions at the subsequent intervention proposal as well as the recommendation of a series of measures to ensure its conservation.
[EN] The present final degree project focuses on the study of a small-sized panel painting from the Reial Convent de Santa Clara de Gandia, currently exhibited in el Museu de Santa Clara of that same city. Dated at the beginning of the 16th century, the work is stylistically situated in the first Valencian Renaissance, being currently attributed to the master Vicent Macip. In this academic work, a brief approach to the historical context of Gandia is carried out, focusing the attention particularly to the Convent of Santa Clara's situation, as well as to the stylistic and formal aspects of the piece. Subsequently, its technical study is conducted deepening through different artistic diagnosis methods in the process of execution and manufacture of the piece. The obtaining of these results contributes to the identification of the pathologies present in the piece and their origin, proposing the pertinent solutions at the subsequent intervention proposal as well as the recommendation of a series of measures to ensure its conservation.
Palabras clave
Pintura sobre taula, Restauració, Fusta, Vicent Macip, Joan de Joanes, Renaixement Valencia, Reial Convent de Santa Clara de Gandia, Panel painting, Restoration, Wood, Valencian Renaissance, Convento Real de Santa Clara de Gandia, Restauración de pintura sobre tabla, Madera, Renacimiento valenciano