- -

La Formación de Formadores en la Educación Superior.

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

La Formación de Formadores en la Educación Superior.

Show full item record

Mateo Andrés, J. (2012). La Formación de Formadores en la Educación Superior. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 10(2):211-223. https://doi.org/10.4995/redu.2012.6104

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/141276

Files in this item

Item Metadata

Title: La Formación de Formadores en la Educación Superior.
Secondary Title: Training of trainers in Higher Education
Author: Mateo Andrés, Joan
Issued date:
Abstract:
[ES] En el contexto de la Educación Superior la formación y desarrollo de la calidad del profesorado constituye probablemente uno de sus mayores retos. Para abordarlo racionalmente es preciso en primer lugar determinar la ...[+]


[EN] In the context of higher education the training and development of the teachers’ quality is probably one of their biggest challenges. To address it rationally we must first determine the nature of the teacher’s role ...[+]
Subjects: Higher education , Teacher training , Competencies , Vocational development , Strategic programming , Legitimate peripheral participation , Educación superior , Formación del profesorado , Competencias , Desarrollo profesional , Programación estratégica , Participación periférica compartida
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2012.6104
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2012.6104
Type: Artículo

References

Barnett, R. (Ed.) (2008). Para una transformación de la Universidad. Nuevas relaciones entre investigación, saber y docencia: Introducción, pp.13-19 Barcelona: Octaedro.

Barrón, C. (2000). La evaluación basada en competencias en el marco de los procesos de globalización. En Valle, M. (coord.) (2000). Formación de competencias y certificación profesional. Méjico: Centro de Estudios de la Universidad, UNAM.

Borghesi, M. (2005). El sujeto ausente. Educación y escuela entre el nihilismo y la memoria. Madrid: Fondo Editorial. [+]
Barnett, R. (Ed.) (2008). Para una transformación de la Universidad. Nuevas relaciones entre investigación, saber y docencia: Introducción, pp.13-19 Barcelona: Octaedro.

Barrón, C. (2000). La evaluación basada en competencias en el marco de los procesos de globalización. En Valle, M. (coord.) (2000). Formación de competencias y certificación profesional. Méjico: Centro de Estudios de la Universidad, UNAM.

Borghesi, M. (2005). El sujeto ausente. Educación y escuela entre el nihilismo y la memoria. Madrid: Fondo Editorial.

Calderón, C. y Escalera, G. (2008). La evaluación de la docencia ante el reto del Espacio Europeo de Educación Superior, Educación XXI, 11, pp. 237-256.

Cano, E. (2008). La evaluación por competencias en la educación superior. Profesorado: Revista de currículum y formación del profesorado, 12 (3), pp. 1-16.

Fullan, M.G. (1991). The new meaning of educational change. New York: Teachers College Press.

González, O. (2002). Evaluación Basada en Competencias. Revista de Investigación, 53, pp. 11-31.

Kogler, H. (1996). The Power of Dialogue: Critical Hermeneutics after Gadamer and Foucault. Cambridge, Mass.: Massachussets Institute of Technology Press.

Lave, J. y Wenger, E. (1991). Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation. New York: Cambridge University Press.

March, J.G. y Simon, H.A. (1993). Organizations. New York: John Wiley.

Mateo, J. y Martínez, F. (2008). Medición y Evaluación Educativa. Madrid: La Muralla.

Morín, E. (2001). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Barcelona: Seix Barral.

National Staff Development Council (1995 a). In cooperation with the National Association of Elementary School Principals. Standards for staff development (Elementary School, ed.). Oxford Oh. Author.

National Staff Development Council (1995 b). In cooperation with the National Association of Secondary School Principals. Standards for staff development (High School, ed.). Oxford Oh. Author.

National Staff Development Council (1995 c). Standards for staff development (Middle School, ed.). Oxford Oh. Author.

Roberston, J. y Bond, C. (2008). Formas de ser en la Universidad, en Barnett, R. (Ed.), Para una transformación de la universidad. Nuevas relaciones entre investigación, saber y docencia, pp. 109-123. Barcelona: Octaedro.

Tomás, M., Castro, D. y Freixas, M. (2012). Tensiones entre las funciones docente e investigadora del profesorado en la universidad. REDU. Revista de Docencia Universitaria, Vol. 10, nº 1 (Enero-Abril 2012), pp.343-367.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record