- -

Choreographies for musical fountains

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Choreographies for musical fountains

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Bracke, Martin es_ES
dc.contributor.author Capraro, Patrick es_ES
dc.date.accessioned 2022-02-01T08:51:42Z
dc.date.available 2022-02-01T08:51:42Z
dc.date.issued 2022-01-29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/180405
dc.description.abstract [EN] This paper describes different possibilities to answer the question of automatically creating a choreography for musical fountains using mathematical modeling. The possibilities for an implementation range from a short project in the middle school, which has large parts in mathematics, to long-term projects, which deal with the physical background, an implementation with the help of the computer and in the highest expansion stage even a technical realization. In the article different variants are described, supplemented by experiences from practice and extension possibilities are pointed out. All in all, the readers should be enabled to design and practically implement their own project according to the individual local conditions such as time frame, learning level of the target group and possibilities for interdisciplinary cooperation. (This article is a translation and update of the German first edition Bracke, M. & Capraro, P. (2021)). es_ES
dc.description.abstract [ES] Este artículo describe diferentes posibilidades para responder a la cuestión de la creación automática de una coreografía para fuentes musicales utilizando el modelado matemático. Las posibilidades de una implementación van desde un proyecto corto en la escuela media, que tiene grandes partes en matemáticas, hasta proyectos a largo plazo, que tratan el fondo físico, una implementación con la ayuda del ordenador y en la etapa de mayor expansión incluso una realización técnica. En el artículo se describen diferentes variantes, complementadas con experiencias de la práctica y se señalan las posibilidades de ampliación. En definitiva, los lectores deberían estar capacitados para diseñar y poner en práctica su propio proyecto de acuerdo con las condiciones locales individuales, tales como el marco de tiempo, el nivel de aprendizaje del grupo objetivo y las posibilidades de cooperación interdisciplinaria. (Este artículo es una traducción y actualización de la primera edición en alemán de Bracke, M. & Capraro, P. (2021)). es_ES
dc.description.sponsorship SchuMaMoMINT project financially supported by the European Social Fund (ESF) of the state of Rhineland-Palatinate es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof Modelling in Science Education and Learning es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial (by-nc) es_ES
dc.subject Mathematical modelling es_ES
dc.subject Mathematics education es_ES
dc.subject Mathematical concepts es_ES
dc.subject Tools and processes es_ES
dc.subject School practice es_ES
dc.subject German speaking es_ES
dc.subject Modelización matemática es_ES
dc.subject Educación matemática es_ES
dc.subject Conceptos es_ES
dc.subject Herramientas y procesos matemáticos es_ES
dc.subject Práctica escolar es_ES
dc.subject Habla alemana es_ES
dc.title Choreographies for musical fountains es_ES
dc.title.alternative Coreografías para fuentes musicales es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/msel.2022.16224
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Bracke, M.; Capraro, P. (2022). Choreographies for musical fountains. Modelling in Science Education and Learning. 15(1):29-60. https://doi.org/10.4995/msel.2022.16224 es_ES
dc.description.accrualMethod OJS es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/msel.2022.16224 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 29 es_ES
dc.description.upvformatpfin 60 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 15 es_ES
dc.description.issue 1 es_ES
dc.identifier.eissn 1988-3145
dc.relation.pasarela OJS\16224 es_ES
dc.contributor.funder European Social Fund es_ES
dc.description.references Gudjons, H. (1986). Action-oriented teaching and learning: Project teaching and student activity (in German). Klinkhardt. es_ES
dc.description.references Bock, W., & Bracke, M. (2015). Applied School Mathematics - Made in Kaiserslautern. In H. Neunzert & D. Prätzel-Wolters (Eds.), Currents in Industrial Mathematics: From Concepts to Research to Education. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-48258-2_11 es_ES
dc.description.references Benetos, E., Dixon, S., Duan, Z., & Ewert, S. (2019). Automatic music transcription: An overview. IEEE Signal Processing Magazine, 36(1), 20-30. doi: 10.1109/ MSP.2018.2869928 https://doi.org/10.1109/MSP.2018.2869928 es_ES
dc.description.references Bracke, M., & Capraro, P. (2021). Choreografien für Musikbrunnen (in german). In M. Bracke, M. Ludwig, & K. Vorhölter (Eds.), Neue Materialien für einen realitätsbezogenen Mathematikunterricht 8. Springer Spektrum. doi: 10.1007/ 978-3-658-33012-5 https://doi.org/10.1007/978-3-658-33012-5 es_ES
dc.description.references Zillmann, R. (2020). Die Notenschleuder. Retrieved from https://www.free-notes.net es_ES
dc.description.references Demtröder, W. (2003). Experimental Physics 1: Mechanics and Heat (in German). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-08597-4 es_ES
dc.description.references Saygushev, D. (2016). Fourier analysis in the classroom - an application-based approach with implementation in school (in German) (Unpublished master's thesis). University of Kaiserslautern, Department of Mathematics, Kaiserslautern. es_ES
dc.description.references Butz T. (2011). Fourier transform for pedestrian (in German).Vieweg + Teubner. es_ES
dc.description.references Bronstein, I., Semendjajew, K., Musiol, G., & Mühlig, H. (2013). Handbook of Mathematics. Springer. es_ES
dc.description.references Meyer, S. (2019). Modeling of a musical fountain - with implementation in the upper secondary school (in German) (Unpublished master's thesis). University of Kaiserslautern, Department of Mathematics, Kaiserslautern. es_ES
dc.description.references Lüders, K., & Pohl, R. O. E. (2017). Pohl's Introduction to Physics, Vol. 1: Mechanics, Acoustics and Thermodynamics. Springer Nature. https://doi.org/10.1007/978-3-319-40046-4 es_ES
dc.description.references Lesch, H. (2020). School of the future - learning from the lockdown (in German). Retrieved from https://www.zdf.de/wissen/leschs-kosmos/lernen -fuer-die-zukunft-100.html es_ES
dc.description.references Wickert, M. (2013). Signals & systems for dummies. Wiley. es_ES
dc.description.references Kaiser G., Schukajlow S. and Stillman G. (2022). A psyccologically - driven view on mathematical modelling processes. Mathematical Thinking and Learning. es_ES
dc.description.references Winter H. (1995). Mathematikunterricht und Allgemeinbildung. Mitteilungen der Gesellschaft f¨ur Didaktik der Mathematik 61 37-46 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem