- -

Determining criteria (KPI) for customer portfolio segmentation based on an available proposal in a regional manner in an automotive aftermarket company

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Determining criteria (KPI) for customer portfolio segmentation based on an available proposal in a regional manner in an automotive aftermarket company

Show full item record

Contreras Guevara, ME. (2022). Determining criteria (KPI) for customer portfolio segmentation based on an available proposal in a regional manner in an automotive aftermarket company. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/183890

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/183890

Files in this item

Item Metadata

Title: Determining criteria (KPI) for customer portfolio segmentation based on an available proposal in a regional manner in an automotive aftermarket company
Secondary Title: Determinación de criterios (KPI) para la segmentación de cartera de clientes a partir de una propuesta disponible de manera regional en una empresa de posventa automotriz
Author: Contreras Guevara, María Elena
Director(s): Peiró Signes, Ángel
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses
Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses
Read date / Event date:
2022-06-21
Issued date:
Abstract:
[EN] The need to group customer portfolios becomes evident when seeking growth and taking advantage of the market's potential. These groups or segments must also have clear conditions of action for companies to build ...[+]


[ES] El objetivo de este proyecto es proporcionar una base para evaluar y adaptar un modelo de segmentación de clientes en las principales regiones comerciales de una compañía. El análisis y la recopilación de datos para ...[+]
Subjects: Marketing , Clientes , KPI , Segmentación , Sector del automóvil , Segmentation , Automotive industry
Copyrigths: Cerrado
Publisher:
Universitat Politècnica de València
degree: Máster Universitario en Gestión de Empresas, Productos y Servicios-Màster Universitari en Gestió D'Empreses, Productes i Serveis
Type: Tesis de máster

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record