[ES] El trabajo pretende la implementación de un prototipo de vehículo de dos ruedas autoestable. Estará equipado con un volante de inercia cuya velocidad angular genera un par que mantiene en equilibrio el vehículo sobre ...[+]
[ES] El trabajo pretende la implementación de un prototipo de vehículo de dos ruedas autoestable. Estará equipado con un volante de inercia cuya velocidad angular genera un par que mantiene en equilibrio el vehículo sobre sus dos ruedas. Un motor en la rueda trasera (motriz) permitirá su avance y otro en la rueda delantera (directriz) le dará la posibilidad de maniobrar.
En una primera etapa se desarrollará un modelo de simulación, empleando Simscape Multibody, para estudiar el comportamiento del vehículo y diseñar el control de estabilidad. Terminada la etapa de simulación, se implementará el vehículo real, utilizando Arduino como dispositivo de control (estabilidad, velocidad y dirección).
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[CA] En el present document es desenvolupa el Treball de Fi del Máter Universitari en Enginyeria
Mecatrònica per la Universidat Politècnica de València. Ha sigut dirigit per Vicente Fermín
Casanova Calvo i té com a autor ...[+]
[CA] En el present document es desenvolupa el Treball de Fi del Máter Universitari en Enginyeria
Mecatrònica per la Universidat Politècnica de València. Ha sigut dirigit per Vicente Fermín
Casanova Calvo i té com a autor a Carlos Fernando Amendaño Rodríguez. El treball pretén la
implementació d'un prototip de vehicle de dues rodes autoestable. Estarà equipat amb un volant
d'inèrcia la velocitat angular de la qual genera un parell que el manté en equilibri. Un motor en la
roda posterior (motriu) permetrà el seu avanç i un altre en la roda davantera (directriu) li donarà
la possibilitat de maniobrar.
En una primera etapa es desenvoluparà un model matemàtic per a entendre el comportament
dinàmic del mecanisme, després utilitzant Simscape Multibody es realitzarà una simulació amb
les característiques físiques i geomètriques del prototip per a estudiar el comportament del vehicle
i dissenyar el control d'estabilitat. Acabada l'etapa de simulació, s'implementarà el vehicle real,
utilitzant Arduino com a dispositiu de control (estabilitat, velocitat i direcció).
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[EN] This document develops the Final Project of the Master's Degree in Mechatronics Engineering by
the Polytechnic University of Valencia. It has been directed by Vicente Fermín Casanova Calvo
and its author is Carlos ...[+]
[EN] This document develops the Final Project of the Master's Degree in Mechatronics Engineering by
the Polytechnic University of Valencia. It has been directed by Vicente Fermín Casanova Calvo
and its author is Carlos Fernando Amendaño Rodríguez. The work aims to implement a prototype
self-supporting two-wheeled vehicle. It will be equipped with a flywheel whose angular speed
generates a torque that keeps it in balance. A motor on the rear wheel (drive) will allow you to
move forward and another on the front wheel (steer) will give you the ability to manoeuvre.
In a first stage, a mathematical model will be developed to understand the dynamic behavior of
the mechanism, then using Simscape Multibody, a simulation will be carried out with the physical
and geometric characteristics of the prototype to study the behavior of the vehicle and design the
stability control. After the simulation stage, the real vehicle will be implemented, using Arduino
as a control device (stability, speed and direction).
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