- -

Analysis of the vehicle-bicycles interaction on two-lane rural roads using a driving simulator based on field data

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Analysis of the vehicle-bicycles interaction on two-lane rural roads using a driving simulator based on field data

Mostrar el registro completo del ítem

Dols Ruiz, JF.; Molina, J.; Moll Montaner, S.; López-Maldonado, G.; Camacho-Torregrosa, FJ.; García García, A. (2021). Analysis of the vehicle-bicycles interaction on two-lane rural roads using a driving simulator based on field data. Transportation Research Procedia. (58):543-550. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2021.11.072

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/189079

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Analysis of the vehicle-bicycles interaction on two-lane rural roads using a driving simulator based on field data
Autor: Dols Ruiz, Juan Francisco Molina, Jaime MOLL MONTANER, SARA López-Maldonado, Griselda Camacho-Torregrosa, Francisco Javier García García, Alfredo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Mecánica y de Materiales - Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports
Universitat Politècnica de València. Instituto de Diseño para la Fabricación y Producción Automatizada - Institut de Disseny per a la Fabricació i Producció Automatitzada
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Instituto del Transporte y Territorio - Institut del Transport i Territori
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The presence of cyclists on Spanish two-lane rural roads is common, so they have to interact with motor vehicles. Due to the speed differential and vulnerability of cyclists, overtaking is one of the most dangerous ...[+]
Palabras clave: Two-lane rural road , Bicycle , Traffic operation , Overtaking , Driving simulator , Road safety
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Transportation Research Procedia. (eissn: 2352-1465 )
DOI: 10.1016/j.trpro.2021.11.072
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2021.11.072
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//TRA2016-80897-R//MEJORA DE LA SEGURIDAD Y OPERACION DE CARRETERAS CONVENCIONALES CON CICLISTAS/
Agradecimientos:
This study was part of a research project entitled Improvement of safety and operation of two-lane rural roads with cyclists (Bike2Lane) (TRA 2016-8089-R) subsidized by Spanish Ministry of Science and Innovation. In addition, ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem