Resumen:
|
[CA] L’assignació d’estudiants i professors a pràctiques d’empresa és un problema al qual els
centres de formació professional s’enfronten cada any. Dades personals sobre estudiants,
professors i empreses són emmagatzemats ...[+]
[CA] L’assignació d’estudiants i professors a pràctiques d’empresa és un problema al qual els
centres de formació professional s’enfronten cada any. Dades personals sobre estudiants,
professors i empreses són emmagatzemats en fulls de càlcul que aleshores són emprats com
a referència per un coordinador quan es fan les assignacions de forma manual. Aquest és un
procés llarg i repetitiu i, per tant, automatitzable. Amb tal de facilitar el treball del
coordinador, una interfície web és creada que extrau la informació necessària per a fer les
assignacions. A més a més, a través d’un model d’optimització matemàtica implementat amb
el software d'optimització OR-Tools, les diferents possibilitats d’assignació són explorades fins
que la més òptima siga trobada: la de menors distàncies entre les cases dels estudiants i les
empreses. Aquesta interfície també li permet al coordinador rectificar de forma manual
qualsevol de les assignacions, tenint així en compte les decisions de naturalesa subjectiva.
D’un total de 60 estudiants s’aconsegueix que solament 6 hagen de viatjar més de 10 km per
a fer la pràctica. Aquesta solució al problema d’assignació pot ser fàcilment adaptada a
qualsevol centre, el que demostra com els models d’optimització matemàtica són un gran
aliat per als centres de formació professional i milloren part de l’experiència dels estudiants
en les practiques.
[-]
[ES] La asignación de estudiantes y profesores a prácticas de empresa es un problema al que los
centros de formación profesional se enfrentan cada año. Datos personales sobre estudiantes,
profesores y empresas son ...[+]
[ES] La asignación de estudiantes y profesores a prácticas de empresa es un problema al que los
centros de formación profesional se enfrentan cada año. Datos personales sobre estudiantes,
profesores y empresas son almacenados en hojas de cálculo que entonces son usadas como
referencia por un coordinador cuando hace las asignaciones de forma manual. Este es un
proceso largo y repetitivo y, por lo tanto, automatizable. Con tal de facilitar el trabajo del
coordinador, una interfaz web es creada que extrae de los archivos la información necesaria
para hacer las asignaciones. Además, a través de un modelo de optimización matemática
implementado con el software de optimización OR-Tools, las diferentes posibilidades de
asignación son exploradas hasta que la más óptima es encontrada: la de menores distancias
entre las casas de los estudiantes y las empresas. Esta interfaz también le permite al
coordinador rectificar de forma manual cualquiera de las asignaciones, tomando así en cuenta
decisiones de naturaleza subjetiva. De un total de 60 estudiantes se logra que solamente 6
tengan que viajar más de 10 km para hacer la práctica. Esta solución al problema de la
asignación puede ser fácilmente adaptada a cualquier centro, lo que demuestra como los
modelos de optimización matemática son un gran aliado para los centros de formación
profesional y mejoran parte de la experiencia de los estudiantes en las prácticas.
[-]
[EN] The assignment of students and teachers to internships is a problem that vocational training
centres face every year. Personal data about students, teachers and companies are stored on
spreadsheet files that are ...[+]
[EN] The assignment of students and teachers to internships is a problem that vocational training
centres face every year. Personal data about students, teachers and companies are stored on
spreadsheet files that are then taken as a reference by a coordinator when making
assignments manually. This is a long and repetitive, and therefore automatable, process. In
order to facilitate the work of the coordinator, a web interface is created that extracts from
the files the information necessary to make the assignments. Through a mathematical
optimization model implemented with the optimization software OR-Tools, the different
assignment possibilities are explored until the most optimal one is found: the one with the
smallest distances between the students houses and the companies. This interface also allows
the coordinator to manually rectify any of the assignments, thus taking into account decisions
of a more subjective nature. From a total of 60 students, it is achieved that only 6 have to
travel more than 10 km to do the internship. This solution to the assignment problem can be
easily adapted to any centre, which shows how mathematical optimization models can
become a great ally for vocational training centres and improve part of the experience of
students in internships
[-]
|