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Parametric study and sensitivity analysis of Hyperloop viaducts to their design parameters. Application to a typical viaduct section with constant span length

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Parametric study and sensitivity analysis of Hyperloop viaducts to their design parameters. Application to a typical viaduct section with constant span length

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Gil Altaba, S. (2023). Parametric study and sensitivity analysis of Hyperloop viaducts to their design parameters. Application to a typical viaduct section with constant span length. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/202577

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Título: Parametric study and sensitivity analysis of Hyperloop viaducts to their design parameters. Application to a typical viaduct section with constant span length
Otro titulo: Parametric study and sensitivity analysis of Hyperloop viaducts to their design parameters. Application to a typical viaduct section with constant span length
Estudi paramètric i anàlisi de sensibilitat dels viaductes Hyperloop als seus paràmetres de disseny. Aplicació a una secció típica de viaducte de llargada constant
Autor: Gil Altaba, Santiago
Director(es): Lázaro Fernández, Carlos Manuel Fusseder, Martin
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Mecánica de los Medios Continuos y Teoría de Estructuras - Departament de Mecànica dels Medis Continus i Teoria d'Estructures
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports
Fecha acto/lectura:
2023-12-19
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The design of viaducts for the novel transportation system Hyperloop (HL) faces a range of challenges that are substantially different from the typical design problems of a railway viaduct. HL vehicles travel inside ...[+]


[ES] El diseño de viaductos para el novedoso sistema de transporte Hyperloop (HL) se enfrenta a diversos desafíos que son sustancialmente diferentes de los problemas de diseño típicos de un viaducto ferroviario. Los vehículos ...[+]
Palabras clave: Hyperloop , Velocidad ultra rápida , Semi-vacío , Diafragmas rígidos , Problema estructural no convencional , Análisis de sensibilidad , Parámetros de disseño , Luz , Diámetro del tubo , Espesor del tubo , Distancia del rigidizador
Derechos de uso: Cerrado
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Titulación: Máster Universitario en Ingeniería de Caminos, Canales y Puertos-Màster Universitari en Enginyeria de Camins, Canals i Ports
Tipo: Tesis de máster

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