Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | García Sabater, José Pedro | es_ES |
dc.contributor.advisor | Peterson XXxxx, Anders | es_ES |
dc.contributor.author | Tos Clemente, Ignacio | es_ES |
dc.coverage.spatial | east=18.0685808; north=59.32932349999999; name=Gustav Adolfs torg, 111 52 Stockholm, Suècia | es_ES |
dc.date.accessioned | 2024-10-11T10:50:31Z | |
dc.date.available | 2024-10-11T10:50:31Z | |
dc.date.created | 2024-09-10 | |
dc.date.issued | 2024-10-11 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/209848 | |
dc.description.abstract | [ES] El objetivo del TFM es desarrollar y aplicar una herramienta para analizar la puntualidad percibida por los pasajeros en la red de cercanías de Estocolmo. Este análisis comienza evaluando la situación actual de los usuarios del sistema de cercanías, identificando problemas específicos y seleccionando métodos apropiados para calcular la puntualidad. Se diseñará una herramienta específica que implemente estos métodos para medir de manera efectiva la puntualidad desde la perspectiva del pasajero. Adicionalmente, se analizarán los efectos de los retrasos en diferentes escenarios y se examinará la sensibilidad de los datos sobre las matrices origen-destino. Se analizará posibles problemas y se plantearán distintas soluciones a estos. Las herramientas de análisis y trata de datos serán Python y Excel. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] Railway networks are one of the longest-used forms of transport in Europe's history. Nowadays, they are one of the most highly regarded transport networks for medium long distance travel due to their sustainability, cost-efficiency, reliability, safety, etc. Additionally, railway networks play a crucial role in transporting passengers, facilitating the mobility of millions of people daily, and efficiently connecting cities and regions. For these reasons, it is interesting to study passenger punctuality as a performance measure for rail networks. To develop and evaluate different methods for analyzing passenger punctuality as a measure of performance, the Stockholm train network of 2015 will be used as a reference. Existing data will be filtered and applied to study better methods for calculating passenger punctuality. This data includes both information about train traffic and passenger demand. After reviewing the existing literature for different methods to calculate the punctuality of passengers in various transport networks, three methods have been chosen for analysis and application to the case study at hand. These methods include one based on train punctuality and passenger forecast (method A), another based on an updated passenger forecast model (referred to as Passenger Forecast 2.0 or method B), and a it will be calculated train punctuality metrics tailored to assess passenger punctuality. Each of the methods for assessing passenger punctuality on rail networks offers unique advantages and considerations. Method A presents a viable option but requires careful attention to ensure the accuracy of the calculations, especially when assessing passenger punctuality at final destinations. Method B, however, demonstrates greater accuracy by precisely measuring the number of passengers at destination stations, prioritizing the punctuality of arrival over possible in-route delays. And train punctuality measures has been used to helped to better understand the results of the other methods | es_ES |
dc.format.extent | 70 | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Análisis red de tren cercanías de Estocolmo | es_ES |
dc.subject | Puntualidad de pasajeros | es_ES |
dc.subject | Diagrama de grafos | es_ES |
dc.subject | Herramientas analíticas y resolución de problemas. | es_ES |
dc.subject.classification | ORGANIZACION DE EMPRESAS | es_ES |
dc.subject.other | Máster Universitario en Ingeniería Industrial-Màster Universitari en Enginyeria Industrial | es_ES |
dc.title | Analysis of the passengers’ punctuality situation and design of a tool for the calculation of passenger punctuality on the Stockholm commuter network | es_ES |
dc.title.alternative | Análisis de la situación de la puntualidad de los pasajeros y diseño de una herramienta para el cálculo de la puntualidad de los pasajeros de la red de cercanías de Estocolmo | es_ES |
dc.title.alternative | Anàlisi de la situació de la puntualitat dels passatgers i disseny d'una ferramenta per al càlcul de la puntualitat dels passatgers de la xarxa de rodalies d'Estocolm | es_ES |
dc.type | Tesis de máster | es_ES |
dc.rights.accessRights | Cerrado | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Tos Clemente, I. (2024). Analysis of the passengers’ punctuality situation and design of a tool for the calculation of passenger punctuality on the Stockholm commuter network. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/209848 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\164019 | es_ES |