Resumen:
|
Since i’ve memory I’ve been interested about perspectives and the tridimensional
visual effects that can be reached in a plane, further many other points, less
relevants fot talking about this work. So sometimes happens ...[+]
Since i’ve memory I’ve been interested about perspectives and the tridimensional
visual effects that can be reached in a plane, further many other points, less
relevants fot talking about this work. So sometimes happens that many questions
about the perception of the space comes to me. Last of them is the one which is
talking about in this project, and it was conceived when I remembered, in a very
conscient form, that humans have about 180 degrees of vision.
So then I developed curiosity to the perceptive processes which act to deduce
all the information of the space that we may watch to, and the question is: how do
they work?
Now it’s known, after doing this, that even in the science field exist terms like
attention points, visual field periphery, selection of information and focus to talk
about these things. All of them key terms that I had been using to depict the way of
observing, and most specifically, this project.
In summary, it’s a mainly practical work which, furthermore, contains an investigative
background (at least, explorative) where is talked about the visual field of
the human eye through painting and drawing.
Before to start, I’d wish explain you that when I say “obra”, it’s because I want
to talk about my paintings, drawings and more. That if I say “trabajo”, I’m doing an
allusion to this writting you are reading now. And if I use the word “proyecto”, I’m
referring to both parts.
[-]
Desde que tengo memoria me han interesado las perspectivas y los efectos
visuales tridimensionales que se pueden conseguir en el plano, además
de otros muchos puntos menos relevantes para hablar de éste trabajo. Así, ...[+]
Desde que tengo memoria me han interesado las perspectivas y los efectos
visuales tridimensionales que se pueden conseguir en el plano, además
de otros muchos puntos menos relevantes para hablar de éste trabajo. Así, a
veces sucede que me surgen cuestiones acerca de la percepción del espacio.
La última, es de la que trata éste proyecto, y fue concebida al recordar de una
forma mucho más consciente, que el ser humano posee una visión de algo
más que 180 grados.
Entonces surgió la curiosidad hacia los procesos perceptivos que actúan
para extraer toda la información del espacio que podamos estar visualizando,
y a preguntas como: ¿de qué manera lo hacen?
Ahora es sabido, muy a posteriori, que incluso en el campo de la ciencia se
habla del puntos de atención, de periferia del campo visual, de selección de
información y foco, para hablar de ello. Todos ellos términos clave que había
estado empleando para describir la manera de observar y concretamente
éste proyecto.
En resúmen, es un trabajo fundamentalmente práctico, que además contiene
un trasfondo investigativo (o por lo menos, explorativo) en el que se
habla del campo visual del ojo humano a través de la pintura y el esbozo.
Y antes de comenzar, quisiera explicar que cuando menciono obra, es porque
me quiero referir a las pinturas, bocetos, y demás; que cuando digo trabajo,
hago alusión al escrito que se está leyendo ahora mismo; y que cuando
hablo de proyecto me refiero a ambas partes.
[-]
|