[ES] El presente trabajo se centra en la elaboración de actividades didácticas sobre
programación orientadas a los jóvenes que visiten el Museo de Informática situado
en la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica ...[+]
[ES] El presente trabajo se centra en la elaboración de actividades didácticas sobre
programación orientadas a los jóvenes que visiten el Museo de Informática situado
en la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica dentro de la Universitad
Politècnica de València. Estas actividades están diseñadas para la plataforma
Scratch, dado que la programación resulta una habilidad que en la actualidad y
según está planteado en la eduación española, solo llega a desarrollarse en profundidad
dentro de algunas titulaciones universitarias.
Por una parte se analiza la importancia del pensamiento computacional y la
programación en el siglo XXI y por otra el estado actual de su integración desde
los niveles de la Educación Primaria, pasando por eduación secundaria y bachillerato.
Además, se incluye una explicación extensa de la plataforma Scratch, sus
orígenes, funciones y herramientas. Finalmente se proponen una serie de actividades
adaptadas tanto a la educación primaria como secundaria y bachillerato y
se muestran los resultados estadísticos derivados de incluir este tipo de talleres
como actividades dentro del Museo de Informática.
[-]
[CA] El present treball es centra en l’elaboració d’activitats didàctiques sobre programació
orientades als jovens que visiten el Museu d’Informàtica situat a l’Escola
Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica dins la ...[+]
[CA] El present treball es centra en l’elaboració d’activitats didàctiques sobre programació
orientades als jovens que visiten el Museu d’Informàtica situat a l’Escola
Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica dins la Universitat Politècnica de
València. Aquestes activitats estan dissenyades per a la plataforma Scratch, ja
que la programació és una habilitat que en l’actualitat i segons està plantejat en
la eduació espanyola, només arriba a desenvolupar-se en profunditat dins d’algunes
titulacions universitàries.
D’una banda s’analitza la importància del pensament computacional i la programació
al segle XXI i per una altra l’estat actual de la seva integració des dels
nivells de l’educació primària, passant per eduació secundària i batxillerat. A
més s’inclou una explicació extensa de la plataforma Scratch, els seus orígens,
funcions i eines. Finalment es proposen una sèrie d’activitats adaptades tant a
l’educació primària com secundària i batxillerat i es mostren els resultats estadístics
derivats d’incloure aquest tipus de tallers com a activitats dins del Museu
d’Informàtica.
[-]
[EN] This work focuses on the development of educational programming activities
oriented to young people who visit the Museum of Informatics located in the
Escuela Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica inside the ...[+]
[EN] This work focuses on the development of educational programming activities
oriented to young people who visit the Museum of Informatics located in the
Escuela Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica inside the Universitat Politècnica
de València. This activities are designed to be usen by the platform Scratch
since programming is a skill that today, and as it is raised in Spanish Education,
only reaches deep developing into some university degrees.
On one hand the importance of computational thinking and programming in
the XXI century is analized, and on the other, the current state of integration from
the levels of Primary Education, Secondary Education and Baccalaureate is detailed.
Besides an extensive explanation of the Scratch platform, its origins, functions
and tools will be included. Finally, a series of activities tailored to both the
primary and secondary school and hihger education are proposed, and derived
statistical results of including such activities within the Computing Museum are
displayed.
[-]
|